2021-12-05, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superdog69
Rask. En man försörjer sin familj oavsett hur sjuk han än är. Tänk på vad du i längden gör mot pojkarna. Du är inte ett dugg annorlunda än din far, förutom att missbruket inte är sprit/droger.

Du kan väl inte mena på fullt allvar att du ska sälja bilen för att köpa julklappar? Du har haft ett helt år på dig att lägga undan nån hundring i månaden dvd avstå en snusdosa i veckan.

Inte för att du vill ha eller är mottaglig för goda råd men seriöst så borde du logga ut från Flashback och aldrig återvända. Ta en digital paus från sociala medier på obestämd tid. Jag tror du och din familj skulle må gott av det. Var en närvarande far, dom växer upp jävligt snabbt.
Du är inte den första som säger det. Jag kan bara tänka mig hur min uppväxt hade varit om min farsa höll på som Rask. Det är så sorgligt hela grejen.
Citera
2021-12-05, 03:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Du blev uppmanad att läggas in på psyket, men det vägrade du - det är ju ’bara massa idioter’ där.

Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Hahaha klassisk narcissistbaron!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
Du "citerar" mig precis som om att dom orden är mina, jag har aldrig benämnt som som idioter, känner inte alls igen detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Jasså det har du inte? Du känner inte alls igen det? https://youtu.be/tyTJ3GjF9SI?t=358 Voila!

Fräscht sagt.

Hahahaha detta är ju bara för bra.

Jaha NÅN smiskade absolut upp en rumpa här i natt och NÅN avslöjades för tusende gången som en sketen lögnare.
Gissa vem som gjorde vad och vinn fina priser!
Senast redigerad av GylleneUttern2 2021-12-05 kl. 03:39.
Citera
2021-12-05, 04:39
Medlem
Citat:
Så det enda som spelar någon som helst roll i livet är att tjäna pengar?
Pengar fyller inte dina barn med kärlek och glädje, en närvarande far som alltid finns där gör däremot det.
Men det är väl du naturligtvis, SJÄLVKLART ju

Dina barn kan inte äta kärlek eller skjutsas om dom ska någonstans i en vagga av kärlek utan en bil som kostar pengar,mat som kostar pengar, boende som kostar pengar. Du får det att låta som om du levde i ett flummigt bohemiskt skogsläger med dina barn där allt delas ut gratis sålånge man ger kärlek! Kärlek är absolut viktigt och kostar noll kr absolut. Men du måste ju hålla med om att ekonomi är ett problem pga att du suttit still i fel situationer och lägger krut på fel situationer när du tyvärr där lider jag med hela din familj, får sälja bilen för att kunna fira jul till exempel. Utan att kapa dig vid fotknölarna så är det tyvärr du som bäddat för den tragedin. Hade du lagt all energi på alla uppstarter av saker som bara bli pannkaka på projektet ”En vanlig månadslön som anställd,praktik,arbetsträning etc” så tror jag att du vore i hamn för länge sen
Citera
2021-12-05, 04:43
Medlem
Citat:
Fruktansvärrt omoget, töntigt, och rentav barnsligt inlägg som varken tillför eller tar annat än energi för läsarna medans du samtidigt gör bort dig och visar hur du faktiskt ser på människor annorlunda dig.
usch.

”Omoget” Snälla Alex men du är nog den absolut sista som ska stämpla någon som omogen då ditt vokabulär på nätet överallt till och med när du ska försöka starta en snuskanal har innehållit ”hora fitta bajs kuk pilla arslet sperma rövhål runka avsugningar etc” ja precis allt i ordboken och lite till. Självinsikten hur är det med den 😉
Citera
2021-12-05, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fisosgrisos
Dina barn kan inte äta kärlek eller skjutsas om dom ska någonstans i en vagga av kärlek utan en bil som kostar pengar,mat som kostar pengar, boende som kostar pengar. Du får det att låta som om du levde i ett flummigt bohemiskt skogsläger med dina barn där allt delas ut gratis sålånge man ger kärlek! Kärlek är absolut viktigt och kostar noll kr absolut. Men du måste ju hålla med om att ekonomi är ett problem pga att du suttit still i fel situationer och lägger krut på fel situationer när du tyvärr där lider jag med hela din familj, får sälja bilen för att kunna fira jul till exempel. Utan att kapa dig vid fotknölarna så är det tyvärr du som bäddat för den tragedin. Hade du lagt all energi på alla uppstarter av saker som bara bli pannkaka på projektet ”En vanlig månadslön som anställd,praktik,arbetsträning etc” så tror jag att du vore i hamn för länge sen
Önskar verkligen att han kunde komma till insikt att varken psykiatrin eller någon läkare i hela världen kan hjälpa han. Det handlar om hans egen inställning till sig själv och att han måste ut ur komfortzonen. Gång efter gång varje jävla dag. Och det blir så tragiskt med en vuxen man som storgråter över sina livsval och sedan lastar barndomen för det.

Det är först när han kommer förbi det där: att okej barndomen var fucked men det är jag som har gjort allt detta här mot mig själv. Det är jag som satt mig i den här sitsen. Ingen annan än jag är skyldig till detta. Det är bara jag som kan göra något åt detta.

Det handlar inte om att fortsätta med mer av samma sak som får dig att sitta och störtböla dagarna i ända.
Citera
2021-12-05, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Önskar verkligen att han kunde komma till insikt att varken psykiatrin eller någon läkare i hela världen kan hjälpa han. Det handlar om hans egen inställning till sig själv och att han måste ut ur komfortzonen. Gång efter gång varje jävla dag. Och det blir så tragiskt med en vuxen man som storgråter över sina livsval och sedan lastar barndomen för det.

Det är först när han kommer förbi det där: att okej barndomen var fucked men det är jag som har gjort allt detta här mot mig själv. Det är jag som satt mig i den här sitsen. Ingen annan än jag är skyldig till detta. Det är bara jag som kan göra något åt detta.

Det handlar inte om att fortsätta med mer av samma sak som får dig att sitta och störtböla dagarna i ända.

Nej precis! Eller bara vara lite lite ödmjuk någon gång för omväxlings skull kanske hade räckt.
Ta emot lite hjälp tips och råd och skrida till verket!

Jag tror dock Baronen i sin värld inte vet vaden långsiktig lösning är för att förbättra sin situation utan det är snabba lösningar och alla andra är dumma i huvudet. Varma vattenflaskor, tyngdtäcken och om han lyckas tjata till sig någon tablett benzo av en läkare eter att han visat video på sina skavsår av tårar är knappast lösningen.
Men är det inte mysigt och gosigt och helst någon som tycker synd om en oxå så är det inte kul.
Det hade alla tyckt var störtbekvämt att kunna bete sig som en sjuk ompysslad kattungen men hello and welcome verkligheten 👋
Citera
2021-12-05, 06:02
Medlem
Citat:
Nej precis! Eller bara vara lite lite ödmjuk någon gång för omväxlings skull kanske hade räckt.
Ta emot lite hjälp tips och råd och skrida till verket!

Jag tror dock Baronen i sin värld inte vet vaden långsiktig lösning är för att förbättra sin situation utan det är snabba lösningar och alla andra är dumma i huvudet. Varma vattenflaskor, tyngdtäcken och om han lyckas tjata till sig någon tablett benzo av en läkare eter att han visat video på sina skavsår av tårar är knappast lösningen.
Men är det inte mysigt och gosigt och helst någon som tycker synd om en oxå så är det inte kul.
Det hade alla tyckt var störtbekvämt att kunna bete sig som en sjuk ompysslad kattungen men hello and welcome verkligheten 👋
Ja, han har inte helt de där yttre strategierna och ej heller de inre strategierna på plats. Nu går han helt plötsligt genom en extremt tuff period för att någon annan har blivit sjuk. Det är jättetufft för han, han är rädd och fylld till bredden av ångest, det är verkligen synd om han och det är så han presenterar det; att det nästan är mer synd om han än de som har fått cancerbesked.

Det tyder på att han inte är helt känslomässigt mogen. Alla människor drabbas av tuffa besked och bakslag, men man får ju inte låta det vara något som definierar en.

Jag tror alla människor generellt och män specifikt åker på smällar som gör att man växer upp och inte definieras av saker som kan ryckas ifrån en. Det är därför man inte går under när kvinnan lämnar en eller jobbet, företaget whatever går åt helvete för man baserar inte sitt välmående på andra människor eller saker som kan ryckas ifrån en.

Det verkar som om BB inte helt kommit dit.

Jag önskar att en psykiatriker kunde säga till han att han borde lägga ner den här internetgrejen för det är något som föder hans psykiska ohälsa. Och BB borde ställa sig framför spegeln och ställa sig frågan: "för att jag ska må bra långsiktigt, vem ska jag vara och vilka omständigheter vill jag leva under?"

När han har definierat de målen så är det dags att börja jobba långsiktigt för att uppnå de. På bara några få år kunde han helt vända på livet. Men det klart, det kräver hårt arbete. Finns väldigt få genvägar dit.
Citera
2021-12-05, 06:22
Citat:
Inget raderas, du hoppas tror och spekulerar.
Inlägget låg uppe i 24h och försvann därefter automatiskt, som sig bör.
Har även nämnt det i någon live tror jag.
Men det var det jag skrev, att det var raderat.
Smart drag, varför gör du storyinlägg på instagram, med självradering?
Du måste bara få ut lite skryt, men vet du vad, det är vidrigt med din självömkan. Du skulle sälja dina två svarta mickar, för du hade uppdaterat med två nya..
Det är ingenting jag hittat på, det vet du mycket väl
Hur var det med guldet, som du sålt var det 6000:-, det skulle gå till julklappar sa du. Nu ska bilen säljas, hur mycket tänkte du lägga på klappar till barnen? Är inte 16000 ganska mycket? Om du nu skulle träffa på någon dom ger dig 10000 för härket?
Citera
2021-12-05, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Ja, han har inte helt de där yttre strategierna och ej heller de inre strategierna på plats. Nu går han helt plötsligt genom en extremt tuff period för att någon annan har blivit sjuk. Det är jättetufft för han, han är rädd och fylld till bredden av ångest, det är verkligen synd om han och det är så han presenterar det; att det nästan är mer synd om han än de som har fått cancerbesked.

Det tyder på att han inte är helt känslomässigt mogen. Alla människor drabbas av tuffa besked och bakslag, men man får ju inte låta det vara något som definierar en.

Jag tror alla människor generellt och män specifikt åker på smällar som gör att man växer upp och inte definieras av saker som kan ryckas ifrån en. Det är därför man inte går under när kvinnan lämnar en eller jobbet, företaget whatever går åt helvete för man baserar inte sitt välmående på andra människor eller saker som kan ryckas ifrån en.

Det verkar som om BB inte helt kommit dit.

Jag önskar att en psykiatriker kunde säga till han att han borde lägga ner den här internetgrejen för det är något som föder hans psykiska ohälsa. Och BB borde ställa sig framför spegeln och ställa sig frågan: "för att jag ska må bra långsiktigt, vem ska jag vara och vilka omständigheter vill jag leva under?"

När han har definierat de målen så är det dags att börja jobba långsiktigt för att uppnå de. På bara några få år kunde han helt vända på livet. Men det klart, det kräver hårt arbete. Finns väldigt få genvägar dit.

Absolut! Dock i sina ”tyck synd om mig tal” så säger han ju emot sig själv 100 gånger o har inte koll på vad han sagt och inte! Jag tycker det är ganska uppenbart att såfort någonting händer runt honom så ser han det som en chans att ”komma på” att det är därför han inte mår bra och ingen i hans omgivning ska ställa några som helst krav på honom, jag tror garanterat det är ett sjukt spel för gallerierna för att slippa ordna upp sin familjs situation som han själv satt familjen i genom att dra fötterna efter sig år efter år efter år. Hur snällt är det att gå och skaffa ett tredje barn när barnen får välja mellan att kunna åka nånstans dit dom ska i familjens bil eller få julklappar? Då står någonting inte rätt till. Att barnens mamma inte säger stop och belägg där att ska vi ha fler barn måste du provide for the family som de flesta andra familjepappor utan Nejnej hon tycker oxå ”ja gud vad underbart ett till barn” 🤦‍♂️ Svaret på det blir alltid ”Hur har du med det att göra” Ja det pr synd om barnen då har väl hela världen med det att göra?
Citera
2021-12-05, 08:00
Medlem
Citat:
Absolut! Dock i sina ”tyck synd om mig tal” så säger han ju emot sig själv 100 gånger o har inte koll på vad han sagt och inte! Jag tycker det är ganska uppenbart att såfort någonting händer runt honom så ser han det som en chans att ”komma på” att det är därför han inte mår bra och ingen i hans omgivning ska ställa några som helst krav på honom, jag tror garanterat det är ett sjukt spel för gallerierna för att slippa ordna upp sin familjs situation som han själv satt familjen i genom att dra fötterna efter sig år efter år efter år. Hur snällt är det att gå och skaffa ett tredje barn när barnen får välja mellan att kunna åka nånstans dit dom ska i familjens bil eller få julklappar? Då står någonting inte rätt till. Att barnens mamma inte säger stop och belägg där att ska vi ha fler barn måste du provide for the family som de flesta andra familjepappor utan Nejnej hon tycker oxå ”ja gud vad underbart ett till barn” 🤦‍♂️ Svaret på det blir alltid ”Hur har du med det att göra” Ja det pr synd om barnen då har väl hela världen med det att göra?
Absolut, det kan också vara så att han inte gör detta medvetet. Han gör det inte medvetenhet för det är så han är lagad bara.
Citera
2021-12-05, 09:12
Citat:
*varför prioriterar du nya microfoner till datorn?
Det gör jag inte? Vad får du det ens ifrån?
*Hur var det med guldet? Hur mycket fick du?
Vad fan är det för fråga? vad spellar det för roll?
*Bilen, är det kronkalle som kknackar på?
Nej, julen.
*Cancer är grymt, men det var goda prognoser, var det? var du där?
Oavsett vad så är cancer fortfarande cancer, är du fan på riktigt eller?
*Du äter inte, fast julmust, räkmacka och tacos kanske inte är att äta?
Såg du mig faktiskt äta hela mackan, eller tog jag en tugga och en halv och lät den härskna i påsen i min väska?
Tacos är att äta, men att under en hel dag få i sig en shell med sparsamt innehåll under en hel måltid är inte att äta enligt mig.
Se mina bilder på insta, har rasat i vikt senaste veckorna, det förklarar ju sig självt bara där, idiot.
Vad fan är det ens att ifrågasätta, och hur påverkar det dig oavsett? något utav detta?[/quote]

När du blir påkommen, överbevisad så kommer glåporden.
Det enda som stör mig, är HUR EN VUXEN MÄNNISKA kan utsätta sin familj för exponeringen av det privata familjelivet helt oförmögen att förstå att okända människor kommer att reagera.
Citera
2021-12-05, 09:39
Medlem
Rask växer i mina ögon. Rask visar större mognad än tidigare.
Rask är inne i en tuff period.
Hoppas att allt går bra för Rasks släktingar oavsett om de simulerar för att vinna sympati eller blåsa försäkringskassan eller om de är sjuka på riktigt.
Rask är en helt ok affärsman.
Rask kan ta en smäll.
Rask har talets gåva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in