Citat:
Ursprungligen postat av
Fisosgrisos
Nej precis! Eller bara vara lite lite ödmjuk någon gång för omväxlings skull kanske hade räckt.
Ta emot lite hjälp tips och råd och skrida till verket!
Jag tror dock Baronen i sin värld inte vet vaden långsiktig lösning är för att förbättra sin situation utan det är snabba lösningar och alla andra är dumma i huvudet. Varma vattenflaskor, tyngdtäcken och om han lyckas tjata till sig någon tablett benzo av en läkare eter att han visat video på sina skavsår av tårar är knappast lösningen.
Men är det inte mysigt och gosigt och helst någon som tycker synd om en oxå så är det inte kul.
Det hade alla tyckt var störtbekvämt att kunna bete sig som en sjuk ompysslad kattungen men hello and welcome verkligheten 👋
Ja, han har inte helt de där yttre strategierna och ej heller de inre strategierna på plats. Nu går han helt plötsligt genom en extremt tuff period för att någon annan har blivit sjuk. Det är jättetufft för han, han är rädd och fylld till bredden av ångest, det är verkligen synd om han och det är så han presenterar det; att det nästan är mer synd om han än de som har fått cancerbesked.
Det tyder på att han inte är helt känslomässigt mogen. Alla människor drabbas av tuffa besked och bakslag, men man får ju inte låta det vara något som definierar en.
Jag tror alla människor generellt och män specifikt åker på smällar som gör att man växer upp och inte definieras av saker som kan ryckas ifrån en. Det är därför man inte går under när kvinnan lämnar en eller jobbet, företaget whatever går åt helvete för man baserar inte sitt välmående på andra människor eller saker som kan ryckas ifrån en.
Det verkar som om BB inte helt kommit dit.
Jag önskar att en psykiatriker kunde säga till han att han borde lägga ner den här internetgrejen för det är något som föder hans psykiska ohälsa. Och BB borde ställa sig framför spegeln och ställa sig frågan: "för att jag ska må bra långsiktigt, vem ska jag vara och vilka omständigheter vill jag leva under?"
När han har definierat de målen så är det dags att börja jobba långsiktigt för att uppnå de. På bara några få år kunde han helt vända på livet. Men det klart, det kräver hårt arbete. Finns väldigt få genvägar dit.