Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Det är klart att det är helt förkastligt att hota andra.
Men det som främst slår mig när jag kollat litegrann är hur fruktansvärt patetiskt alltihop är. Rask är trettio år gammal men har ändå all tid i världen att slåss mot väderkvarnar. I det här fallet sitta och dividera med ett mongo i luren i en halvtimme över att nån kille inte gillar hans youtubekanal. Det grundar sig antagligen i att Rask tycker att det han gör på internet är viktigare än vad det är. Men när det kommer till kritan så är Rask below låginkomsttagare när det kommer till youtubeintäkter men tycker ändå det är värt att stå ut med att folk ringer upp och hotar och trakasserar honom och hans barn. Det är ofattbart låg nivå.
Om Rask nu fortsatt ska betrakta sig själv som en influencer måste det sjunka in att han är väldigt dålig på sitt jobb. Hela syftet med att exponera sig och ha massa följare är att man ska tjäna pengar på det. Men när Rask inte ens gör detta är det svårt att se vilket värde han får ut av det
Jag förstår vad du menar.
Det jag tycker är synd är att Rask gör en video om detta offentligt på Youtube.
Visst, han lär få mer visningar än vanligt på denna video och en del support.
Man får dock inte glömma hans två barn som är tillräckligt gamla för att själva kolla på Youtube.
Hur tror han att hans barn kommer reagera när dom ligger i sängen och scrollar igenom flödet på Youtube och ser att hans familj har fått mordhot.
Rask, jag tycker du ska ta ner videon och istället fokusera på själva polisanmälan.