2021-09-01, 17:46
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Gåvor beskattas inte. Så ditt försök att sätta dit BB är förgäves.
Gåvor i form utav donationer skattas visst.
Lika så om du ger dricks till någon på en restuarang så måste det skattas.

Då Rask säger att Youtube är hans jobb så blir han självklart skattepliktig på sina dontioner.

Läs på innan du uttalar dig.
Citera
2021-09-01, 17:47
Medlem
En väldigt märklig människa. Han som ringer är totalt efterbliven... Hoppas du inte skriver här, för du gör bara bort dig. Du måste ha en vårdare. Vissa ska inte ha tillgång till mobil och internet på ett utvecklingstörd-boende
Citera
2021-09-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Gåvor i form utav donationer skattas visst.
Lika så om du ger dricks till någon på en restuarang så måste det skattas.

Då Rask säger att Youtube är hans jobb så blir han självklart skattepliktig på sina dontioner.

Läs på innan du uttalar dig.

Du har fel inse det bara. Det är okej att ha fel ibland.

Det finns ingen gräns för hur mycket pengar man kan ge bort som gåva, eftersom en gåvoförbindelse är ett civilrättsligt avtal i grund och botten, och vi har avtalsfrihet i Sverige. Under förutsättning att gåvokriterierna är uppfyllda följer inga beskattningskonsekvenser av en gåva.

Du är ju nästan mer självgod än BajsBaronen själv. Lycka till att få honom fälld. Jag tippar på att du får försöka sätta dit honom för något annat.
Citera
2021-09-01, 17:49
Medlem
Att mordhota någon är ALDRIG okej! Framför allt barn!

Jag och många med mig vill du bara att Alexander ska vakna upp och se vad som håller på hända, det blir värre och värre!

Han som Alexander ringer verkar helt efterbliven…Om du hänger här inne i tråden så kan du sticka från tråden jävla pajjas!
Senast redigerad av Fiskmasen7 2021-09-01 kl. 17:53.
Citera
2021-09-01, 17:51
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korabilenrakt
En väldigt märklig människa. Han som ringer är totalt efterbliven... Hoppas du inte skriver här, för du gör bara bort dig. Du måste ha en vårdare. Vissa ska inte ha tillgång till mobil och internet på ett utvecklingstörd-boende
Håller helt med. Håll ögona öppna för någon användare som inte kan formulera sig skriftligt.

Riktigt smuts.
Citera
2021-09-01, 17:52
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Killen han pratar med heter Le*th och är 16-17 år och bor i Kungsängen. * = i

Låter som att han är psykiskt sjuk eller förståndshandikappad.
Citera
2021-09-01, 17:53
Medlem
Citat:
Ny video uppe på huvudkanalen:

https://youtu.be/LQKKMel66ZM

"RINGER KILLEN SOM MORDHOTAT MINA BARN OCH MIN FRU!"

Blir att kolla på den när jag är hemma från jobbet.
Man kan tycka vad man vill om Rask, men att hota hans barn och Therese är förjävligt och är långt över gränsen.

EDIT: Jag vet att du som har mordhotat dem läser detta, kom igen. Ryck tag i ditt liv och sluta dra in helt oskyldiga i bilden. Känns det bra när du ska sova att du mordhotat helt oskyldiga människor? Äckel.

Jag satte på videon, och det framkommer rätt tydligt att det är en efterbliven blatte.

- "Varför hänger du inte ut svenskar för?"
- "Ja jag kommer skjuta dig och dina barn"

Stängde ner videon efter det där, hoppas verkligen Rask får honom åtalad.

Tack för mig!

Det är klart att det är helt förkastligt att hota andra.

Men det som främst slår mig när jag kollat litegrann är hur fruktansvärt patetiskt alltihop är. Rask är trettio år gammal men har ändå all tid i världen att slåss mot väderkvarnar. I det här fallet sitta och dividera med ett mongo i luren i en halvtimme över att nån kille inte gillar hans youtubekanal. Det grundar sig antagligen i att Rask tycker att det han gör på internet är viktigare än vad det är. Men när det kommer till kritan så är Rask below låginkomsttagare när det kommer till youtubeintäkter men tycker ändå det är värt att stå ut med att folk ringer upp och hotar och trakasserar honom och hans barn. Det är ofattbart låg nivå.

Om Rask nu fortsatt ska betrakta sig själv som en influencer måste det sjunka in att han är väldigt dålig på sitt jobb. Hela syftet med att exponera sig och ha massa följare är att man ska tjäna pengar på det. Men när Rask inte ens gör detta är det svårt att se vilket värde han får ut av det
Citera
2021-09-01, 17:54
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Killen han pratar med heter Le*th och är 16-17 år och bor i Kungsängen. * = i

Låter som att han är psykiskt sjuk eller förståndshandikappad.
Du får gärna skicka mig hans uppgifter i DM.
Ringer gärna hans föräldrar när jag är hemma igen från jobbet.

Tack i förhand.
Citera
2021-09-01, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Du har fel inse det bara. Det är okej att ha fel ibland.

Det finns ingen gräns för hur mycket pengar man kan ge bort som gåva, eftersom en gåvoförbindelse är ett civilrättsligt avtal i grund och botten, och vi har avtalsfrihet i Sverige. Under förutsättning att gåvokriterierna är uppfyllda följer inga beskattningskonsekvenser av en gåva.

Du är ju nästan mer självgod än BajsBaronen själv. Lycka till att få honom fälld. Jag tippar på att du får försöka sätta dit honom för något annat.

Fast rask har satt det i system att dra in levebröd via Swish, dessutom ska det skattas om det utförs en motprestation, han säger ju att Swish är till för att hålla igång kanalen så jag tror faktiskt att dom summorna rask dragit in faktiskt ska skattas. Jag köper youtubers som kanske har en live 1-2 gånger om året, rask har nästan 365 lives om året.
Citera
2021-09-01, 17:57
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det är klart att det är helt förkastligt att hota andra.

Men det som främst slår mig när jag kollat litegrann är hur fruktansvärt patetiskt alltihop är. Rask är trettio år gammal men har ändå all tid i världen att slåss mot väderkvarnar. I det här fallet sitta och dividera med ett mongo i luren i en halvtimme över att nån kille inte gillar hans youtubekanal. Det grundar sig antagligen i att Rask tycker att det han gör på internet är viktigare än vad det är. Men när det kommer till kritan så är Rask below låginkomsttagare när det kommer till youtubeintäkter men tycker ändå det är värt att stå ut med att folk ringer upp och hotar och trakasserar honom och hans barn. Det är ofattbart låg nivå.

Om Rask nu fortsatt ska betrakta sig själv som en influencer måste det sjunka in att han är väldigt dålig på sitt jobb. Hela syftet med att exponera sig och ha massa följare är att man ska tjäna pengar på det. Men när Rask inte ens gör detta är det svårt att se vilket värde han får ut av det
Jag förstår vad du menar.

Det jag tycker är synd är att Rask gör en video om detta offentligt på Youtube.

Visst, han lär få mer visningar än vanligt på denna video och en del support.

Man får dock inte glömma hans två barn som är tillräckligt gamla för att själva kolla på Youtube.
Hur tror han att hans barn kommer reagera när dom ligger i sängen och scrollar igenom flödet på Youtube och ser att hans familj har fått mordhot.

Rask, jag tycker du ska ta ner videon och istället fokusera på själva polisanmälan.
Citera
2021-09-01, 17:59
Medlem
Varför nöjer sig inte Alexander med bara polisanmäla killen? Varför måste han filma och se det som ett content.

Är det så dåligt ställt att man tar alla chanser man kan för att få visningar?

Bättre kan du Alex!

Lyssnat några minuter till nu i klippet, ja grabben är ju inte helt hemma. Och gissningsvis vet Alexander det med.

Återigen, är du i tråden. STICK !
Citera
2021-09-01, 18:01
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du menar.

Det jag tycker är synd är att Rask gör en video om detta offentligt på Youtube.

Visst, han lär få mer visningar än vanligt på denna video och en del support.

Man får dock inte glömma hans två barn som är tillräckligt gamla för att själva kolla på Youtube.
Hur tror han att hans barn kommer reagera när dom ligger i sängen och scrollar igenom flödet på Youtube och ser att hans familj har fått mordhot.

Rask, jag tycker du ska ta ner videon och istället fokusera på själva polisanmälan.

Det är helt sjukt pinsamt faktiskt. Rask borde alltså jobba varenda jävla dag fram till runt den här tiden och sedan lägga undan pengar till kontantinsatsen till ett radhus varje månad den 25:e. Han borde komma hem vid den här tiden och äta middag med sin familj och efter det vid 19:00 borde han köra Edward och Walter till deras fotbollsträning. Det är det vanliga pappor gör.

Rask däremot, han har ägnat en stor del av sin dag med att dividera med en förvirrad tonåring i telefonen över skitsaker. Det är helt absurt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in