2025-11-05, 18:34
Medlem
Damien-s avatar
Jävlar vad den sminkade byfånen tjatar om sin (pytte-lilla) kuk i senaste videon. Nu har dessutom alla hans cp-följare fått reda på Baronens runk-rutiner.
Citera
2025-11-05, 18:35
Medlem
vichy6s avatar
Har Rasks fru kunnat odla egna intressen?

Han är en besserwisserKlant
Citera
2025-11-05, 18:38
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
I princip allt hans content kan man ifrågasätta vad det gör på hans kanal, speciellt så som han alltid lägger fram det.

Absolut.

Men jag reagerade extra på detta, för jag tycker att denna privatperson hängs ut som klandervärd, för ett brott som skedde 2019. Inför 29 417 personer just nu. Från "jag är inte samma person jag var 2019-Baronen" vilket ältas i videon.

Motiverat? Nej, jag kan inte se att det är motiverat gå ner på sådan detaljnivå som Rask gör i videon vilket gör personen så enkelt att identifiera.

Ödets ironi om hon, medbrottslingen, anmäler Rask för förtal. Och småsint. Men jag skulle som minst finna det intressant rent rättsligt.
Citera
2025-11-05, 18:43
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Har Rasks fru kunnat odla egna intressen?

Han är en besserwisserKlant

Baronen är så jävla mycket besserwisser. I senaste videon satt det flintskalliga äcklet med bandana och läxade upp Chrippa för att han fick något sämre betyg pga för mycket dataspel. Byfånen från Trosa som aldrig gick klart grundskolan och aldrig har arbetat en dag i sitt liv säger till andra på skarpen att de ska ta tag i sina liv.
Citera
2025-11-05, 19:01
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Baronen är så jävla mycket besserwisser. I senaste videon satt det flintskalliga äcklet med bandana och läxade upp Chrippa för att han fick något sämre betyg pga för mycket dataspel. Byfånen från Trosa som aldrig gick klart grundskolan och aldrig har arbetat en dag i sitt liv säger till andra på skarpen att de ska ta tag i sina liv.

Det var intressant att se att Baronens egna kärnföljare läxade upp honom gällade dataspel och gaming. Han svarade ingen, men vad jag ser så hejdade han sig och började inte massbanna folk sin ovana trogen.
Citera
2025-11-05, 19:04
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Det var intressant att se att Baronens egna kärnföljare läxade upp honom gällade dataspel och gaming. Han svarade ingen, men vad jag ser så hejdade han sig och började inte massbanna folk sin ovana trogen.

Hahaha….. verkligen så.

I Baronens verklighet äger bara han rättesnöret.

Hur kan inte följare se detta?
Citera
2025-11-05, 19:17
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota

Baronen var nog ändå sin ovana trogen och raderade 90% av alla negativa kommentarer. Han är överkänslig mot kritik. Se bara hur hysterisk byfånen blev när Skilleras sa sanningen, att Baronens “sociala fobi” är lika trovärdig som hans och Tessans "överenskommelse".

När det handlar om att söka jobb, då drabbas den lata dagdrivaren av av “ångest”. Men när det vankas konsert, stalking med Jockiboi eller något där han kan visa upp sig, då är Baronen plötsligt botad, redo att glänsa med sin flint.
Citera
2025-11-05, 19:20
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Hahaha….. verkligen så.

I Baronens verklighet äger bara han rättesnöret.

Hur kan inte följare se detta?

Citat:
Baronen var nog ändå sin ovana trogen och raderade 90% av alla negativa kommentarer. Han är överkänslig mot kritik. Se bara hur hysterisk byfånen blev när Skilleras sa sanningen, att Baronens “sociala fobi” är lika trovärdig som hans och Tessans "överenskommelse".

När det handlar om att söka jobb, då drabbas den lata dagdrivaren av av “ångest”. Men när det vankas konsert, stalking med Jockiboi eller något där han kan visa upp sig, då är Baronen plötsligt botad, redo att glänsa med sin flint.

Man får glädjas över det lilla. Som att även hans följare i åldersspannet 10-55 år är uppvuxna eller blev vuxna med dataspel och satte ner foten. Att det kan vara allt från strategi, samarbete, skicklighet och snabb reaktionsförmåga, spänning eller rent tidsfördriv för att rensa tankarna.

Nu har jag olyckligtvis sett Baronen försöka förstå konceptet i Fortnite Battle Royal (den som överlever längst av 100 spelare vinner) men då han dog direkt så dog även hans gamingkanal.
Citera
2025-11-05, 23:30
Medlem
Spritnotas avatar
Jag fick antibiotikaresistent klamydia i mina hörselgångar efter 10 sekunder AI-BARONENs senaste video.

Han har bett AI (utgår jag från) att göra en parodi på honom själv där AI fokuserar på vad tittarna mår psykiskt och fysiskt illa av.

Nu blir det tvätta örongångarna med kaustiksoda och T-röd.

NÅGON MÅSTE RÄDDA BENNY. FREE BENNY. HAN SKA INTE BEHÖVA BO DÄR.
Senast redigerad av Spritnota 2025-11-05 kl. 23:34.
Citera
2025-11-06, 00:03
Avstängd
180mgs avatar
Jag känner mig spirituell ikväll och kommer här med en spådom: Rask sa i sina senaste videos att vi ska "för skojs skull" utgå från att han faktiskt döms för brott mot Chrippa. Han lägger upp det som att det vore ett bisarrt scenario som bara inte kan hända, men att vi ska förhålla oss till det för sakens skull.

För er som inte känner Baronen ut och in som vi andra, så är detta ett sätt för Baronen att "äga" det som komma skall. Han säger detta för att han har insett att han kommer att dömas, sannolikheten är alltså 100% vill jag påstå, eftersom den tilltalade kapitulerar redan. Men vad är syftet, varför inte mer motstånd? Jo, för att han kommer ju att dömas, och när han då gör det, så kan han börja en ny arc. Rättshaveristbaronen. Han kommer pumpa videos om hur korrupt rättssystemet är, och att han fått DM av följare som "hittat skvaller" om åklagaren, försvaret, domstolen, polisen och alla andra inblandade instanser. Det är nämligen såhär, enligt Rask, att en högt uppsatt person i tingsrätten, har en personlig vendetta mot Rask, för att Flashback har hjärntvättat tingsrätten, och att han döms är ett bevis på att Rask lever i ett ständigt moment-22 och folk sätter käppar i hjulet vid varje tillfälle. Att han betett sig klandervärt kommer inte på fråga - han har nämligen bara reagerat och analyserat på vad Chrippa sagt "i alla år" om Rask. Rask kommer även påtala att han dömts för detta brott innan och därför har bättre koll än alla andra, och han kommer påpeka att hans advokat håller med honom och det i sig är ett bevis på att Rask hela tiden agerat korrekt. Rask kommer överklaga och bli överkörd, och efter det komma med nya teorier att Chrippa infiltrerat även hovrätten, och Rask har "fått ta emot DM" från "högt uppsatta advokater" som "berättat för Rask att hovrätten är korrupt", och Rask kommer börja ännu en ny arc med uthängningar och vilda teorier.

Tror ni jag är ute och cyklar? Skrattar bäst som skrattar sist - jag är 100% rätt ute och vi hörs igen om en månad eller ett halvår, jag kommer påminna er om detta inlägg.
Citera
2025-11-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 180mg
Jag känner mig spirituell ikväll och kommer här med en spådom: Rask sa i sina senaste videos att vi ska "för skojs skull" utgå från att han faktiskt döms för brott mot Chrippa. Han lägger upp det som att det vore ett bisarrt scenario som bara inte kan hända, men att vi ska förhålla oss till det för sakens skull.

För er som inte känner Baronen ut och in som vi andra, så är detta ett sätt för Baronen att "äga" det som komma skall. Han säger detta för att han har insett att han kommer att dömas, sannolikheten är alltså 100% vill jag påstå, eftersom den tilltalade kapitulerar redan. Men vad är syftet, varför inte mer motstånd? Jo, för att han kommer ju att dömas, och när han då gör det, så kan han börja en ny arc. Rättshaveristbaronen. Han kommer pumpa videos om hur korrupt rättssystemet är, och att han fått DM av följare som "hittat skvaller" om åklagaren, försvaret, domstolen, polisen och alla andra inblandade instanser. Det är nämligen såhär, enligt Rask, att en högt uppsatt person i tingsrätten, har en personlig vendetta mot Rask, för att Flashback har hjärntvättat tingsrätten, och att han döms är ett bevis på att Rask lever i ett ständigt moment-22 och folk sätter käppar i hjulet vid varje tillfälle. Att han betett sig klandervärt kommer inte på fråga - han har nämligen bara reagerat och analyserat på vad Chrippa sagt "i alla år" om Rask. Rask kommer även påtala att han dömts för detta brott innan och därför har bättre koll än alla andra, och han kommer påpeka att hans advokat håller med honom och det i sig är ett bevis på att Rask hela tiden agerat korrekt. Rask kommer överklaga och bli överkörd, och efter det komma med nya teorier att Chrippa infiltrerat även hovrätten, och Rask har "fått ta emot DM" från "högt uppsatta advokater" som "berättat för Rask att hovrätten är korrupt", och Rask kommer börja ännu en ny arc med uthängningar och vilda teorier.

Tror ni jag är ute och cyklar? Skrattar bäst som skrattar sist - jag är 100% rätt ute och vi hörs igen om en månad eller ett halvår, jag kommer påminna er om detta inlägg.

Oddsen att hans kanal blir kvar efter ännu en dom då det blir klarlagt att kanalen används som ett brottsverktyg får nog anses som minimal.
Citera
2025-11-06, 00:40
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Citat:

Minns så väl när PosörBaronen fick följa med Dumpen på en konfrontation, och han satt i baksätet med sina mörka plexiglasglasögon som täckte halva ansiktet och med ett förnöjsamt flin i ansiktet..

Det fullständigt lyste om honom vad som var viktig just där och då för honom, och det var inte uppdraget att konfrontera ett peddo, utan att han fick vara med och visa upp sig i ett sammanhang där han fick växa likt när han åkte med Jockiboii till Göteborg för att stalka Joz..

Hans appearance upptar alltid större delen av hans tankeverksamhet, sitter han i bilen så är det viktigt att Beavis and Butthead luvan hela tiden ligger perfekt.. Sen de obligatoriska solglajerna på det..

Faktum är att man kan inte som snart 40-årig trebarnsfarsa spöka ut sig som han gör, och samtidigt hävda att man lider av social fobi..
Det vandrande ÄrkeHärke han utgör drar oundvikligen uppmärksamheten till sig vart än han befinner sig, och det är inget en person med de svårigheterna önskar sig, han är en linslus och posör ut i fingerspetsarna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in