Citat:
Ursprungligen postat av
Snopphanen
Det var inte riktigt frågan utan frågan är om Kickstarter vek sig för massanmälningar eller gjorde sin egen bedömning.
Det är information Kickstarter inte kommer att offentliggöra.
Citat:
Men du frågar vad jag tycker, och som projektet presenterades av Heberlein, så ja - det underblåser hat, fördomar och diskriminering, absolut. Syns även i den här tråden att en del inte kan hålla sig ifrån att dra r-slutsatser.
Vad exakt i det hon presenterade underblåste
hat, fördomar och diskriminering?
Om en företeelse ska kunna motverkas är det då inte nödvändigt att ta reda på så mycket det går om företeelsen? Jag tycker du för ett farligt resonemang om du argumenterar för att vi ska avstå från att ta reda på hur saker och ting ligger till för att någon du inte sympatiserar med
skulle kunna utnyttja resultatet.
Är det rimligt att Kickstarter agerar utifrån så vaga resonemang?
Hur ska vi kunna ha en öppen samhällsdebatt om vi misstänkliggör debattörer inte utifrån vad de säger utan utifrån det
de kan komma att säga kan komma att utnyttjas av fel sorts människor?
Citat:
Sen vet jag inte hur de ställer sig till politiska kampanjer, men just kombinationen av ett populistiskt utspel i en fråga som snabbt utnyttjas av högerextrema är nog något ett seriöst företag inte vill bli förknippat med. När de godkände kanske de inte kände till hela bilden. Hennes agenda. Skulle hon göra seriös forskning så skulle hon inte lägga upp det på det här sättet, och i samband med en personvalskampanj.
Hur skulle hon lagt upp det för att du skulle anse det "seriös forskning".
Vad Kickstarter anser om politiska kampanjer vet jag inte - men jag anser de bör vara försiktiga med att spekulera kring hur initiativtagaren kan komma att utnyttja sin produkt. Projektet bör granskas för sig - håller du egentligen inte med om det?