2018-01-18, 11:13
Medlem
Månsans avatar
Mycket bra naturligtvis.
Men lätt att förutse kaosvänstern och arabkramarnas tyngsta motargument:
Anmälningsbenägenheten är mycket större när gärningsmännen är svartmuskiga. Sture, Gunnar och Kjell gruppvåldtar minst lika ofta men slipper bli anmälda. Dessutom, Metoo har minsann visat att vita män med makt våldtar jättemycket mer än invandrare, så de så.
Citera
2018-01-18, 11:14
Medlem
retepm.s avatar
Behövs verkligen en undersökning här. Kanske för att bekräfta vad alla redan vet då. Fan vad löjligt det här landet blivit.
Citera
2018-01-18, 11:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atero
Andra generationen klumpas ihop med svenskar och det har gjorts i årtionden.

Nej. Inte här.
Citera
2018-01-18, 11:29
Medlem
olasvenssons avatar
Har inte Samnytt redan lagt upp vem, vilka som begår flest våldtäkter? Fanns en artikel om detta för några månader sedan.
Citera
2018-01-18, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

Frågeställning:

- Kommer denna kartläggningen att få stort medieutrymme?
- Hur många dagar tror Ni det tar innan hon skramlat ihop det kapital hon behöver?
- Vad får statistiken för konsekvenser politiskt?

Ovan är nedkortat av mig.

Kartläggningen kommer inte få stort utrymme i gammelmedia då de anser att detta är rasism. (djup suck)
Hon har nog redan fått ihop pengar så det räcker då detta är något vi alla vill se och tycker att det ska vår regering och BRÅ göra, fast det kan dom ju inte för då är dom rasister (djup suck)
Politiskt händer inget alls men det kommer svämma över på Flashback och i Facebook, men snart kommer väl Sveriges regering med vår statsminister göra en Nordkoera strategi och stänga ner media som dom säger ger oss falska nyheter. (djup suck)

Jag tror fullt och fast på det gamla ordstävet: skomakare bliv vid din läst.
Vi mår bäst av att bo där vi är födda eller har något vi känner oss hemma med.
att flytta över hela jorden för att dra nytta ekonomiskt av de land vi kommer till är inte hälsosamt vare sig för de som kommer hit eller oss som redan bor här för det skapar rasism.
Ekonomiska flyktingar som ser Sverige som en internatskola betald av SOS barnbyar - allt gratis och kräva mera än vad våra egna barn får. Här ska ju vårdnadshavare ta hand om sina barn emedans de som kommer hit tas om hand för att de är ensamma barn och inget ansvar läggs på deras föräldrar eller ens ifrågasättande av hur dessa barn lyckats ta sig hit och sedan klaga på allt och vara kriminella och dessutom ta hit sina vårdnadshavare så de också kan få ta del av vårt sociala skyddsnät.

Jag vill hjälpa folk där de bor eller i närliggande länder ioch inte få hit vuxna män som har helt annan bakgrund och stör vårt trygga sanhälle.
Citera
2018-01-18, 12:12
Medlem
Kimbo7s avatar
"Våldtäkt och kultur" - redan titeln är kollektivt skuldbeläggande. Men Heberlein är ju en riktig djuping, så hon analyserar säkert även hårdporrens kulturella gangbangs och deras påverkan på diverse subgrupper. Hon är även en klok och ödmjuk person, som förstår att personer som tillhör de "kulturer" hon ska kritisera, men som aldrig ens tafsat på en kvinna, kommer att protestera. Hon är ju för yttrandefrihet, eller hur?
Citera
2018-01-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
"Våldtäkt och kultur" - redan titeln är kollektivt skuldbeläggande. Men Heberlein är ju en riktig djuping, så hon analyserar säkert även hårdporrens kulturella gangbangs och deras påverkan på diverse subgrupper. Hon är även en klok och ödmjuk person, som förstår att personer som tillhör de "kulturer" hon ska kritisera, men som aldrig ens tafsat på en kvinna, kommer att protestera. Hon är ju för yttrandefrihet, eller hur?

Protestera mot vad? Statistiken? Om det är något du bör protestera emot så är det männen som begår dessa brott. Annars är du en del utav problemet.
Citera
2018-01-18, 12:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Är det en så stor faktor? Hur förklarar du denna siffra?:

Citat:
• 90% av alla gruppvåldtäkter begås av män med utomeuropeisk härkomst.

https://pjjonasson.wordpress.com/2017/10/23/ny-undersokning-om-utlanningar-och-sexualbrott/

Etniska svenskar och européer tittar inte på hårdporr / gangbangs?
Citera
2018-01-18, 13:21
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Är det en så stor faktor? Hur förklarar du denna siffra?:

Etniska svenskar och européer tittar inte på hårdporr / gangbangs?

Heberlein brukar vara väldigt hafsig med sina definitioner. Bara galningar väljer frihet före trygghet skrev hon i en artikel i SvD nyligen, där hon förespråkade en stark stat. Jaha, vad är frihet, vad är trygghet? Det är inga enkla begrepp. Hon har varit akademiker en gång i tiden och som sådan får man inte slira med begreppen på det sättet.
Nu återstår att se hur hon definierar kultur. Jag vill mest påpeka att det som etniska svenskar och européer tittar på ofta handlar om våldtäkter. Kulturkrocken blir förstås stor om män tror att det är så västerländska kvinnor vill bli behandlade. Men därutöver handlar det dessutom om att svenska/nordeuropéiska kvinnor dricker på ett sätt som inte är accepterat i de flesta utomeuropeiska länder, raglar omkring i kortkort och urringat osv. Det var totalt oaccepterat även här förr i världen. Det ska de ha rätt att göra utan att bli våldtagna, men om syftet är att förklara snarare än att stigmatisera bör nog ändå två kulturer granskas. Min gissning är även att gruppvåldtäkterna till ganska stor del äger rum i kriminella miljöer eller på t.ex finlandsfärjor, då männen inte varit särskilt länge i Sverige och inte förstår svenska kvinnors signaler.
Min uppfattning om Heberleins intellektuella kompetens och heder är låg, men jag har inget emot att gruppvåldtäkterna synas offentligt i sig. Sånt brukar bli bättre om syftet inte är propagandistiskt
Citera
2018-01-18, 13:42
Medlem
Citat:
Heberlein brukar vara väldigt hafsig med sina definitioner. Bara galningar väljer frihet före trygghet skrev hon i en artikel i SvD nyligen, där hon förespråkade en stark stat. Jaha, vad är frihet, vad är trygghet? Det är inga enkla begrepp. Hon har varit akademiker en gång i tiden och som sådan får man inte slira med begreppen på det sättet.
Nu återstår att se hur hon definierar kultur. Jag vill mest påpeka att det som etniska svenskar och européer tittar på ofta handlar om våldtäkter. Kulturkrocken blir förstås stor om män tror att det är så västerländska kvinnor vill bli behandlade. Men därutöver handlar det dessutom om att svenska/nordeuropéiska kvinnor dricker på ett sätt som inte är accepterat i de flesta utomeuropeiska länder, raglar omkring i kortkort och urringat osv. Det var totalt oaccepterat även här förr i världen. Det ska de ha rätt att göra utan att bli våldtagna, men om syftet är att förklara snarare än att stigmatisera bör nog ändå två kulturer granskas. Min gissning är även att gruppvåldtäkterna till ganska stor del äger rum i kriminella miljöer eller på t.ex finlandsfärjor, då männen inte varit särskilt länge i Sverige och inte förstår svenska kvinnors signaler.
Min uppfattning om Heberleins intellektuella kompetens och heder är låg, men jag har inget emot att gruppvåldtäkterna synas offentligt i sig. Sånt brukar bli bättre om syftet inte är propagandistiskt

Att skuldbelägga kvinnan för hennes beteende när hon råkar ut för brott görs redan.
Det vi behöver göra är att lägga skulden på förövaren och kartlägga vem han är. Just nu håller många män på att agera kränkta män istället för att lägga sin ilska och frustration på den som ska bära den egentliga skulden. Alltså förövaren.
Senast redigerad av Vackertjej 2018-01-18 kl. 13:51.
Citera
2018-01-18, 14:45
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Systemet rasar ihop tack vare massinvandringen Utan en större invandring har vården haft resurser över invandrare uttnyttjar vården mer än svenskar. Hur klarar ens grannländerna att hålla uppe vården som har en avsevärt mindre invandring. Nyförlösta kvinnor hänvisas ibland till Finland

Och det har med ämnet att göra... ?

Heberlein fokuserar tydligen på gruppvåldtäkter. Borde inte titeln vara Gruppvåldtäkt och kultur?
Jag tror att hon kommer att driva "tesen" att en helt ny typ av våldtäkt har kommit till Sverige med invandringen, och att just gruppvåldtäkter är främmande för västerländsk kultur. Bara en gissning, givetvis. Men det krävs en historisk exposé för att kunna komma med ett sådant påstående. Och nej, hon kan inte hoppa över hårdporren, inte om hon vill hävda att ofrivilliga gangbangs inte är en del av västerlandets kultur.
Citera
2018-01-18, 14:51
Medlem
Citat:
Och det har med ämnet att göra... ?

Heberlein fokuserar tydligen på gruppvåldtäkter. Borde inte titeln vara Gruppvåldtäkt och kultur?
Jag tror att hon kommer att driva "tesen" att en helt ny typ av våldtäkt har kommit till Sverige med invandringen, och att just gruppvåldtäkter är främmande för västerländsk kultur. Bara en gissning, givetvis. Men det krävs en historisk exposé för att kunna komma med ett sådant påstående. Och nej, hon kan inte hoppa över hårdporren, inte om hon vill hävda att ofrivilliga gangbangs inte är en del av västerlandets kultur.

Av vilken anledning ska hon ta upp hårdporren?
Ska man då vid mord skylla på våldsamma filmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in