2018-01-27, 12:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Men alltså det är en jävla halmgubbe. Kickstarter är ett stort privat företag. Tar inte emot en krona i statligt stöd.
Men så brukar det inte låta annars. När ett privatägt konditori inte vill leverera en bög-tårta så blir det ett jävla liv med hat & bojkotter. Då hör man inget från ert håll om vikten av att privata aktörer för göra som dom vill.
Citera
2018-01-27, 12:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Oberoende? Hon har ju uppenbarligen en högerpolitisk koppling, och av allt att döma en agenda. Hon har ju redan på förhand ställt in sig på vad utfallet kommer bli, och har som mål att få säga ”vad var det jag sa?” under Almedalsveckan, för att få uppmärksamhet och debatt kring ämnet.

Och det är till stor del därför som hennes undersökning inte kommer få någon genomslagskraft.

Föreställ dig att exempelvis Gustav Fridolin hade sagt: ”Nu ska jag minsann göra en anslys av vilka det egentligen är som begår våldsbrott i Sverige, så ska ni få se!”, och sedan häpet presenterade att ”ja det var visst en slående majoritet utrikesfödda..!” - det hade nog fått lite fler rubriker.

De som försöker stoppa henne vet ju också vad resultatet blir. Det är samma situation som Tino, han hade en åsikt innan och bevisade den. Svensk MSM har ju inte lyft den men ändå nämnt den för att han inte är en sverigedemokrat. och utomlands får boken genomslag då han är välrenommerad. Det kommer att vara samma sak nu. Vissa smygrealister i media kommer uppmärksamma AH bok men många mer kommer kunna använda den som argument i debatten. Och den kommer uppmärksammas i utländsk press som svensk MSM inte kan påverka med "trickle down" effekter på Sverige (Det är ju därför regeringen vill förbjuda svenskar att kritisera Sverige utomlands, men en sådan lag kan aldrig stoppa utländska media).

De som resonerar som du måste ju då uppvisa en studie som visar motsatsen och det finns inte för Brå och högskolorna har inte fått ta fram det. Det kommer bara bli känsloargument och försök att misskreditera AH, allt fler genomskådar det. garderobsrealister i media kommer smyga in lite kulturartiklar om boken etc.

Boken kommer ju inte ensam krossa etablissemanget men det är en tuva till på det överfulla lasset.
Citera
2018-01-27, 12:27
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Vilka "ni" pratar du om. Att du är med i en sekteristisk politiskt korrekt statsfeministisk SEKT råder det inget tvivel om. Men vilka är "ni"?

Aha ok - jag trodde i princip alla i tråden hade exakt samma åsikter. Fick faktiskt intrycket av en sekt... Därför skrev jag "ni".

Backar: ok, du vet att jagärhär är en konspiration för att stoppa yttrandefriheten, och att de ligger bakom att Kickstarter lägger ner AH:s projekt. Det behövs inga bevis eftersom "man vet ju att det är så".
Det är begåvningsnivån i tråden.
Det är då fan att man inte ska kunna hålla sig borta från konsensustrådar på Flashback.
Citera
2018-01-27, 12:32
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men så brukar det inte låta annars. När ett privatägt konditori inte vill leverera en bög-tårta så blir det ett jävla liv med hat & bojkotter. Då hör man inget från ert håll om vikten av att privata aktörer för göra som dom vill.

OK nu är det tydligen jag som är fler, både "ni" och "er".
Du tillskriver mig grejer som jag inte riktigt står för. Om ett konditori drar in en tårta efter protester så ska konditoriet inte gnälla för det sen. Viking Line ska inte gnälla för att en del bojkottar dem. Heberlein ska inte gnälla för att Kickstarter tycker illa om hennes projekt. Hon är väl moderat för fan. Tycker att flygbolag har rätt att inte anställa kvinnor med sjal. Alla kan inte dansa efter Heberleins pipa.
Citera
2018-01-27, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Haha, exakt. Vill ett konditori inte producera en genuscertifierad bögtårta i regnbågsfärger med en mensfitta i mitten kommer de att hudflängas i MSMedia där enda möjlighet för förlåtelse är att på bara knän och böjt huvud be om ursäkt och erkänna sig till den rätta läran igen

OnT: Det måste finna andra kanaler för crowdfunding? Nån som har en lägesrapport? Ironiskt nog kan det bli ryska alternativ som räddar den västerländska yttrandefriheten när människor tystas så här.

Uppdatering: Hittade den här. Den nya crowdfundingen har genererat 300 000 spänn på ett dygn.

https://nyheteridag.se/den-nya-insamlingen-for-heberleins-bok-narmar-sig-300000-kronor-efter-bara-ett-dygn/
Senast redigerad av RobRoys 2018-01-27 kl. 13:00.
Citera
2018-01-27, 12:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Denna nya kultur att pressa företag, arbetsgivare, uppdragsgivare etc. sätter dem i en svår situation. Nu tog Kickstarter hänsyn till en "lobbygrupp" och fick då väldigt dålig publicitet från en annan. Företag förlorar definitivt på detta fenomen, hur de än gör så gör de fel för någon.
Citera
2018-01-27, 12:45
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
....

De som resonerar som du måste ju då uppvisa en studie som visar motsatsen och det finns inte för Brå och högskolorna har inte fått ta fram det. Det kommer bara bli känsloargument och försök att misskreditera AH, allt fler genomskådar det. garderobsrealister i media kommer smyga in lite kulturartiklar om boken etc.

Boken kommer ju inte ensam krossa etablissemanget men det är en tuva till på det överfulla lasset.

Nej, det måste vi inte. Jag sa inte att hon har fel, snarare tvärt om. Jag förklarar bara att hennes studie inte kommer uppmärksammas nämnvärt, som vanligt i dessa sammanhang.
Citera
2018-01-27, 12:49
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Jag är också inne på det. Fast hur gör man rent praktiskt för att mejla över kvitto?

Du tar tex en print screen på betalningsbekräftelsen och bifogar det i mailet. Så uppfattar jag det som iaf.
Citera
2018-01-27, 12:51
Medlem
Visserligen bra initiativ, men att skriva denna bok är som att slå in öppna dörrar. Bara en naiv hjärntvättad svenne behöver statistik/bevis för det man ser varje dag i vardagen. Det är som att föra statistik över tyngdkraften, fungerar den varje dag? Vidare finns det redan liknande statistik från andra länder.
Det är också väldigt lätt att på egen hand inhämta historisk information om hur mångetniska samhällen fungerar, skillnader i olika folkgrupper/raser osv. Men att inhämta information från annat håll än än av staten/msm godkända källor går ju förstås inte. Att göra något annat än vad du blir tillsagd att göra är oseriösa alternativ. Duktig svenneslav, tänk inte, gör vad du blir tillsagd.
Citera
2018-01-27, 12:53
Medlem
Kan man öppet prata om att den ökade antisemitismen i det svenska samhället beror på införsel av människor från mellanöstern så borde man också kunna prata öppet om att våldtäkter och en UNKEN kvinnosyn har ökat i och med införseln av människor från mellanöstern.

Kvinnor är också människor och vi svenska kvinnor har rätt att få fortsätta leva våra liv i ett SVENSKT civiliserat samhälle.

Detta är ett stort problem som ingen törs prata om.
På så vis sviker man oss kvinnor.

Man bör diskutera om vi överhuvudtaget skall ta emot människor från den islamiska kulturen till Sverige.

I Sverige äter vi gris, vi dricker alkohol och vi knullar.

Borde man inte tänka på kulturkrocken som uppstår?

Den som betalar för denna kulturkrock är den svenska kvinnan.

Vi borde prata om det.
Citera
2018-01-27, 13:03
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Aha ok - jag trodde i princip alla i tråden hade exakt samma åsikter. Fick faktiskt intrycket av en sekt... Därför skrev jag "ni".

Backar: ok, du vet att jagärhär är en konspiration för att stoppa yttrandefriheten, och att de ligger bakom att Kickstarter lägger ner AH:s projekt. Det behövs inga bevis eftersom "man vet ju att det är så".
Det är begåvningsnivån i tråden.
Det är då fan att man inte ska kunna hålla sig borta från konsensustrådar på Flashback.

Rättvisa, det är vad som gäller. Heberlein borde kunna skjuta samhället i sank utan typ mer pengar som gör henne mer ekonomiskt oberoende. Men så funkar det inte. Girigheten dominerar. Men hon blir ändå sänkt av sådana som dig, så då stöttar JAG henne.
Citera
2018-01-27, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Kan man öppet prata om att den ökade antisemitismen i det svenska samhället beror på införsel av människor från mellanöstern så borde man också kunna prata öppet om att våldtäkter och en UNKEN kvinnosyn har ökat i och med införseln av människor från mellanöstern.

Kvinnor är också människor och vi svenska kvinnor har rätt att få fortsätta leva våra liv i ett SVENSKT civiliserat samhälle.

Detta är ett stort problem som ingen törs prata om.
På så vis sviker man oss kvinnor.

Man bör diskutera om vi överhuvudtaget skall ta emot människor från den islamiska kulturen till Sverige.

I Sverige äter vi gris, vi dricker alkohol och vi knullar.

Borde man inte tänka på kulturkrocken som uppstår?

Den som betalar för denna kulturkrock är den svenska kvinnan.

Vi borde prata om det.

Jo men precis. Det ironiska är att kvinnorna tror de har vunnit när de anordnar mansfria festivaler och liknande men det gynnar den islamistiska agendan att separera könen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in