Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-12, 01:44
  #865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ingen behöver vara rasist om man inte vill. Men att helt utesluta biologiska och genetiska faktorer är inte seriöst, det är tillrättalagt. Tyvärr är forskning i västvärlden starkt präglad av politisk korrekthet och vänsterstyrning. Man bestämmer på förhand ungefär vad svaret på frågeställningen är, sedan formar man forskningen kring det svaret oavsett vad den faktiskt visar (eller så undersöker man inte fler sidor och ställer medvetet fel frågor). Vissa områden har man helt slutat forska i och det är svårt att få anslag för forskning kring "känsliga ämnen", bland annat genetiska skillnader mellan etniciteter och folkgrupper och genetiska faktorer som förklaring bakom kriminalitet.


Nån genetisk skillnad måste det ju trots allt vara, eftersom en somaliers skalle ryms i en kupad näve.
Man skulle kunna greppa deras skalle uppifrån med en hand som en handboll ungefär
Citera
2018-11-23, 15:06
  #866
Medlem
Två män döms för gruppvåldtäkt i city

I september våldtogs en flicka vid Centralbron i centrala Stockholm. Två unga män, 19 och 17 år gamla, har nu dömts av Stockholms tingsrätt för grov våldtäkt.
De två männen döms till fängelse i två år och sex månader respektive sluten ungdomsvård i tio månader. En av männen utvisas. De ska också betala 170 000 i skadestånd till flickan.
Citera
2021-03-26, 19:07
  #867
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Ann Heberlein håller alltså i detta nu på att kartlägga samtliga gruppvåldtäkter där dom fallit mellan 2012 och 2017: Förövarnas ålder, etnicitet och värderingar så som de uttrycks i domslutet analyseras.

Hon öppnar även inom kort en crowdfunding (se nedan länk) för att finansiera projektet som går under namnet ”Våldtäkt och kultur – En kartläggning av gruppvåldtäkter i Sverige 2012-2017”. Resultatet kommer sedan att presenteras i en bok på Greycat Publishing House i samband med årets Almedalsvecka.

https://ledarsidorna.se/2018/01/sann...-gora-er-fria/



Jag är väl medveten om att Ann Heberlein inte går hem i alla läger, även hon har anpassat kappan efter vinden och kappvändare står inte högt i kurs (inte hos mig heller). Personligen gillar jag dock Heberlein skarpt numera oavsett. Anser att hon är en av mycket få som passar fint i en nya kappa, detta trots den blå färgen. Hennes röst i media hade dessutom av känd anledning tynat bort om hon valt Sd. I mina ögon är Ann förlåten sina synder.

Frågeställning:

- Kommer denna kartläggningen att få stort medieutrymme?
- Hur många dagar tror Ni det tar innan hon skramlat ihop det kapital hon behöver?
- Vad får statistiken för konsekvenser politiskt?

Nu har det gått ett par år, är det inte dags att följa upp hur det gick med de hundratusentals kronor som Ann Heberlein samlade in?
Citera
2022-02-10, 22:17
  #868
Medlem
Eponumoss avatar
Vad hände med detta projekt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback