2019-05-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Jag gillar inte din ton. Höglund är en duktig skribent och journalist. Låt inte din frustration över " något för oss läsare okänt" sänka andra människor.

Jag har inte alltid gillat din ton heller, men eftersom tråden mig veterligt inte handlar om dig så har jag inte brytt mig om att kommentera det.

Citat:
Som jag tidigare nämnt här i tråden; då har visst grannar i Bjärred reagerat... Läs ovårdade, smutsiga....
Citera
2019-05-03, 19:45
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Glittrets version av medgärningsmannaskap:

H är "enligt polisen lika misstänkt" - men O "kommer självklart" och "definitivt" att beskrivas som trippelmördare.

Hahahaa, förmildrande ordval kring Hanna och sen tar du i för kung och fosterland gällande Oskar.
RADERA INKORGEN!
Båda är lika misstänkta. Det finns inga tvivel nånstans. Inga förmildrande omständigheter. Inte något alls. Inte hos någon av föräldrarna.
Citera
2019-05-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Trams. Det finns brev. Det finns testamente. Det finns USB-minne. Det finns instruktioner till efterlevande. Ingen blev manipulerad. Vad försöker du övertala dig själv för? För diskussionens skull eller för att du faktiskt inte fattar?

Så varför är då du kvar i tråden?
Den handlar om mördade barn i Bjärred. 2 döda föräldrar. Det är och bör alltså inte vara en plattform för dig och dina själlösa anhängare att fortsätta smörja era redan till maxgränsen smorda egon.

Det är enbart obehagligt.
Citera
2019-05-03, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Och det är just DET som är pudelns kärna. Ingen av föräldrarna skulle överleva efter alla brev som skrivits. Fy för den lede att överleva efter det där dådet.

Jag tror båda såg döden som en befrielse, det ingick i planen.
Citera
2019-05-03, 19:51
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Jag gillar inte din ton. Höglund är en duktig skribent och journalist. Låt inte din frustration över " något för oss läsare okänt" sänka andra människor.
Bjärredmorden är ett väldigt skört ärende. Vissa, typ Höglund, har inte känsla för vilken känslighet det handlar om. Vi kommer få veta i sinom tid. Vi kommer få veta allt, i sinom tid. Men vi kommer aldrig någonsin få veta exakt vad som rörde sig i föräldrarnas hjärnor, enbart det som de delgav i dokumenten. Det kan i och för sig vara nog för oss kanske.
Citera
2019-05-03, 19:52
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så varför är då du kvar i tråden?
Den handlar om mördade barn i Bjärred. 2 döda föräldrar. Det är och bör alltså inte vara en plattform för dig och dina själlösa anhängare att fortsätta smörja era redan till maxgränsen smorda egon.

Det är enbart obehagligt.
Ok? Så de är enbart de som hyllar H och dömer O, som har plats här? Vi har två barnamördare här. Vem håller du på?
Citera
2019-05-03, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Full? Du som uppmanat andra att uppföra sej i tråden är ju inte bättre själv. Armstark är en av de få seriösa i tråden och jag förstår om han tröttnar ibland.

Jösses! Här skrev jag ett ord eftersom jag tycker att personen i diskussionerna i bärredfallet har spårat ur och ikväll verkar full - och du reagerar direkt. Som på beställning. Med en papegojas envishet. Men du har tydligen inte märkt hur fula saker dina egna kompisar i tråden har skrivit till och om andra här. Du är bara patetisk. Nu och hela tiden.

Nu handlar det om de mördade barnen i Bjärryd, hela fallet och utredningen kontra vad man lämnat ut till allmänheten. Inte om din eller dina vänners rennomme' eller om de skulle gråta över att få ett välbehövligt sanningens ord upp i nyllet nån gång.
Citera
2019-05-03, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Full? Du som uppmanat andra att uppföra sej i tråden är ju inte bättre själv. Armstark är en av de få seriösa i tråden och jag förstår om han tröttnar ibland.
Nästan lite kusligt. Jag känner exakt samma empati för de som har behov av att ibland få kräka ur sig mot de som äcklar sig i manipulationer och annat hycklande.

Kan det vara så att morden handlade precis om det? Att Hanna tröttnade på Oskars godhet att ta hand om allt medan hon bara gnällde och sörjde flickornas sjukdomar? Att hon valde att kväva sitt barn medan O och A handlade på ICA? Att hon satte igång en händelsekedja som inte gick att stoppa? Denna helvetiska avkomling från helvetet som lurade in Oskar och hans barn i hennes käftar. Detta borderlineäckel som likt några i tråden förstör, häcklar, smutsar ner och tränger sig på?
Citera
2019-05-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad svamlar du om?
I inledande mening i avskedsbrevet är ett klockrent medgärningsmannaskap oavsett om Hanna själv mördat barnen eller vice versa.

Det går inte att ta sig runt skuldfrågan överhuvudtaget gällande båda. De är så eniga som det bara går:

Dina pseudoversioner av medgärningsmannaskap och att blanda in APS och nån förlängd arm kan du lägga ner. De har suttit och planerat eländet sen hösten står det likaväl.

Så Hanna har i högsta grad varit med och "främjat" det som skett "med råd eller dåd" och "tillsammans och i samförstånd" är det i högsta grad och Hannas "uppsåt" är exakt det samma som Oskars.

Möllers dom i hovrätten:

FEL!
Polisen gör visserligen vad de kan med "tillsammans", "samförstånd" eller i "samråd" men en åklagare skulle aldrig gå vidare med medgärningsmannaskap när båda är döda. Går varken att utreda eller att styrka. Polisen kan möjligtvis styrka uppsåtet men det faller eftersom Hanna inte kan sinnesundersökas. Hon skulle dessutom vara mördad av sin misstänkte medgärningsman vilket talar emot "samförstånd" och till hennes fördel. Fallet i Bjärred är inte alls jämförbart med Arboga-fallet.
Citera
2019-05-03, 20:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nu får du väl ge dig! Det är du själv som är den genomskinliga här.

Är du avundsjuk på hennes lägenhet i Spanien och hennes långa och framgångsrika karriär som sport- och samhällsjournalist? Och vad vet du om hennes ekonomi? Sanslöst dåligt skrivet och det faller bara tillbaks på dig själv i all din ynklighet.

EH kommer säkert skriva en bra och känslosam bok om tragedin i Bjärred, även om den inte kommer falla just dig på läppen. För du har redan bestämt dig för att du inte kommer att gilla den.
Hon skriver ju om Bjärred på bloggen och det ger ju en viss vägledning om kvalitén.
Oavsett om du tror det kommer bli en "bra och känslosam bok."
Citera
2019-05-03, 20:06
Bannlyst
Citat:

Berätta, är det hennes palmesmördarspaningar som gör att du upplever henne som seriös, eller är det för att Missan väljer att snutta ivrigt på hennes bröstvårta?
Citera
2019-05-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att du är en av dom som kommer att bli mest missnöjd av alla över innehållet i boken. För den kommer inte att fria Hanna Brenton från hennes del av skulden. Höglund kommer inte att våga ta risken att behöva stå till svars för uppenbara lögner inför dom anhöriga. Rättegångarna skulle med råge äta upp dom få kronor som boken kommer att ge.

Hon kommer att skriva lite snyft om händelsen och i det kommer hon att linda in någon formulering som bara ni invigda förstår och sen kommer konspirationsteorierna leva vidare.

Ojojoj vad du svamlar. Du kan inte veta vad EH kommer skriva. Hon har ju inte ens skrivit boken ännu.

EH är djupt engagerad i bjärredfallet. Liksom kanske du, jag och många andra.

Du kör med nån slags allseende-gud-variant där du tror dig veta vad andra tycker och tänker. Utan att de ens har nämnt det.

Fantastiskt! Hur gör du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in