2018-06-13, 21:07
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den användaren har ju konstant tolkat allt helt galet så varför blir man inte förvånad över de senaste galenskaperna, det kan ju inte bli värre med tokerier från det hållet, botten är nådd för länge sedan.

Inte ens den enkla saken att gärningen har skett i samförstånd mellan de vuxna verkar ha gått in än men vem vet, polletten kanske trillar ner till sist.

Vad jag mest önskar nu är att de kontakter som familjen haft med svensk sjukvård utreds noggrant, där ligger nyckeln till händelsen enligt min åsikt, alltför många negativa besked skickade dem över kanten.

Jag tror att "tangentbordskrigarna" aldrig haft någon form av livskris eller insikt om hur det påverkar när en människa totalt tappar fotfästet.Först när man drabbas av något svårt i sin närmre krets kan man förstå även om man inte accepterar.

Jag tror inte att föräldrarna gjorde detta av ondska. De var förtvivlade av alla negativa sjukdomsbesked vilket till sist bröt ner dem. Föräldrarna. O + H, ville inte leva utan varandra. Vare sig O eller H kunde heller inte tänka sig att leva utan sina barn
Citera
2018-06-13, 21:10
Medlem
[quote=CountMyshkin|64329537]
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44

Hon gick med i ME:s databas (chat) den 31/3 2016). Stöttade Gottfries-kliniken också.

Tänk om barnen blev märkligt håglösa för att de käkade något preparat ovetandes, kanske O ville ha mer "lugn och ro" därhemma? Annars är rädsla mycket dränerande, med en far som ställer höga krav och kanske blir arg om barnen inte presterar mycket väl (för att få framtida livskvalitet, viktigt för O), så kan för all del barnen ha varit utmattade.

Senaste skolsystemet är vad jag förstått försåtligt uppbyggt, med ständiga tester där en misslyckad termin påverkar resten av skolgången. Hur reagerade A och O på detta, om A kanske jobbat sämre en termin, eller flera? Var A chanslös resten av livet, i Os huvud?
Citera
2018-06-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag tror att "tangentbordskrigarna" aldrig haft någon form av livskris eller insikt om hur det påverkar när en människa totalt tappar fotfästet.Först när man drabbas av något svårt i sin närmre krets kan man förstå även om man inte accepterar.

Jag tror inte att föräldrarna gjorde detta av ondska. De var förtvivlade av alla negativa sjukdomsbesked vilket till sist bröt ner dem. Föräldrarna. O + H, ville inte leva utan varandra. Vare sig O eller H kunde heller inte tänka sig att leva utan sina barn

Tror tvärtom att det saknas insikter om livets utmaningar så att säga, hos dem som tror att svårigheter naturligt leder till att man tar livet av sina barn. Alla som kämpat med något tror jag är ännu mer ilskna på detta ynkliga, vidriga "föräldraskap". Man ger aldrig upp. Det bara är så. OM man gör det medvetet, så skadar man sig själv, inte sina barn. Detta är ondska. Inte förtvivlan!

Enda "förlåtande" skälet skulle vara att båda föräldrarna blivit svårt mentalsjuka samtidigt, men det betvivlar jag. Det finns inte. De hade tid att besinna sig, ta nya tag, komma upp från kaninhålet av förtvivlan. Nu verkar det som om de var nöjda med sitt beslut. Inga gravar. Ingen minneslund. Bara RADERING av allas liv. Som om de aldrig funnits. Ingen skulle behöva gå till deras gravar. Föräldrarna blev arvslösa.

Tror att mycket stora besvikelser visades mot föräldrarna i och med detta. En kanske sjuklig besvikelse. Hämnd?
Senast redigerad av rappytt 2018-06-13 kl. 21:16.
Citera
2018-06-13, 21:18
Medlem
[quote=rappytt|64329613]
Citat:

Du ville citera Count M, men det blev fel. Ser ut som att du citerar mig
Ja, förlåt.
Citera
2018-06-13, 21:18
Medlem
Citat:
Men bara för att beslutet var gemensamt kan väl vägen och händelseförloppet på väg till den överenskommelsen ha sett ut på massa olika sätt. Det mest osannolika är väl att två fullt friska och sansade juristföräldrar en kväll plötsligt samtidigt får samma idé och bestämmer sig för att döda barnen som varit sjuka en tid och sen gör det. Alla som är här i tråden undrar ju hur de kunde komma fram till den överenskommelsen. Eller jag gör det i alla fall. Det är väl den största gåtan?

Just det. Det tycker jag också. Vägen dit kan se mycket olikt ut - båda om det var samförstånd eller ej.
Citera
2018-06-13, 21:24
Medlem
Det "lättsålda" huset är fortfarande till salu. Vem vill flytta in där när man inte vet hur familjen dött? Vad tror de liksom? Folk vill ha svar, ingen skulle köpa ett hus där det är oklart hur en hel familj dött. Inte heller vill man bli uthängd i detta forum, förstås. Den som köper riskerar ju det. Mördaren/mördarna glömde att de inte kan styra den digitala världen. De trodde att familjen bara skulle försvinna, men faktum är att de lever för evigt i det digitala. Medan barnen levde var det tyst om dem, tror att föräldrarna skulle bli förbluffade över intresset för deras barn. Barnen som var så livsodugliga i deras ögon?
Citera
2018-06-13, 21:28
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Tror tvärtom att det saknas insikter om livets utmaningar så att säga, hos dem som tror att svårigheter naturligt leder till att man tar livet av sina barn. Alla som kämpat med något tror jag är ännu mer ilskna på detta ynkliga, vidriga "föräldraskap". Man ger aldrig upp. Det bara är så. OM man gör det medvetet, så skadar man sig själv, inte sina barn. Detta är ondska. Inte förtvivlan!

Enda "förlåtande" skälet skulle vara att båda föräldrarna blivit svårt mentalsjuka samtidigt, men det betvivlar jag. Det finns inte. De hade tid att besinna sig, ta nya tag, komma upp från kaninhålet av förtvivlan. Nu verkar det som om de var nöjda med sitt beslut. Inga gravar. Ingen minneslund. Bara RADERING av allas liv. Som om de aldrig funnits. Ingen skulle behöva gå till deras gravar. Föräldrarna blev arvslösa.

Tror att mycket stora besvikelser visades mot föräldrarna i och med detta. En kanske sjuklig besvikelse. Hämnd?

Jag har missat detta, kan du ge en källa på det fetade
Citera
2018-06-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Var ju inte alltför längesen om det var 3 eller 4 kompisar som hittades döda i en villa. Tror dom va i 40-50 års åldern och hade festat ihop. Och det visade sig vara nån läcka och blev förgiftade om jag inte minns fel? Så man ska inte räkna med att det är nån våldshandling inblandat här. För i det fallet tror jag att polisen först klassade det som mord och sen ändrade sig har jag för mig.

Tragisk detta fall med hel familj oavsett hur der gick till fyfan!

Citat:
Ursprungligen postat av mercy

Jag tror som du. I en dysfunktionell familj kan saker pågå som många intekan tänka sig i sin vildaste fantasi om man inte snuddat vid något liknande själv.
Dödandet kan mycket väl setts som en kärlekshandling
Citera
2018-06-13, 21:51
Medlem
Barmhärtighet? Barmhärtighet och omtanke om sina barn borde ha inneburit att flickorna fått ett meningsfullt liv I SKOLAN där kompisar finns. Där potentiella första kärlekar finns. Där skratt och fniss och dans och lek på raster finns. Om inte varje dag pga sjukdom så då när ork fanns. Att ge dem denna lilla glädje borde ju ha fått föräldrar glada och nöjda på köpet.

Att vägra dem detta och den yngre också är inget annat än stört. Låt er inte luras av andra omskrivningar.
Citera
2018-06-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Barmhärtighet? Barmhärtighet och omtanke om sina barn borde ha inneburit att flickorna fått ett meningsfullt liv I SKOLAN där kompisar finns. Där potentiella första kärlekar finns. Där skratt och fniss och dans och lek på raster finns. Om inte varje dag pga sjukdom så då när ork fanns. Att ge dem denna lilla glädje borde ju ha fått föräldrar glada och nöjda på köpet.

Att vägra dem detta och den yngre också är inget annat än stört. Låt er inte luras av andra omskrivningar.

Visst. Den absolute motsatsen till kärlek är detta att döda sina barn.
Egoism, hämnd , skam, nöd, sjukdom (den egna psykiska).
Men inte kärlek.
Citera
2018-06-13, 22:06
Medlem
Citat:
Hennes barn var i varje fall hemma från skolan i många år, så mycket vet man... och båda tjejerna var från början helt normala. Det som var avvikande var att O följde dem överallt, jag står fast vid det. Om det skulle ha varit en omsorgsfull far, på riktigt, hade han inte medverkat till att barnen dog. Aldrig! Därför tolkar jag hans närvaro överallt som att han var en kontrollfreak och det var han ända till slutet, där han regisserade familjens frånfälle. Han var nog jättestörd, bakom den perfekta ytan.

Psykopat var han förmodligen. Bara att lyssna på lovorden hans arbetskamrater öser över honom efter hans död borde få vem som helst att dra öronen åt sig. Eller så är alla som kände honom likna knäppa.

Själv skulle jag aldrig kunna försvara ens min bästa vän om han utplånade sina barn oavsett anledning för det finns ingen ursäkt.

En psykopat drar sig inte för att utplåna hela sin familj, om det behövs.

Seriöst hur kan man ens säga något gott om föräldrarna efter man fått veta vad dom gjort? Det övergår fan mitt förstånd.
Citera
2018-06-13, 22:13
Medlem
Citat:
Om DNA finns i benrester kan väl tidigare brott knytas till en person... om det kan misstänkas att någon hemlighet flyttat ned i en grav?

Rättsmedicin har säkert sparat blod och vävnads prover från dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in