2018-06-13, 18:18
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
Det har jag också hittat. Tyckte därför det var lite märkligt att Agnes var med i fotbollslaget redan i maj 2011. Men de kanske bodde i någon lägenhet eller annat innan de köpte huset på Björkvägen.

De kanske bodde på Idrottsvägen 1 E. O´s företag var iaf skrivet där....
Citera
2018-06-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
De kanske bodde på Idrottsvägen 1 E. O´s företag var iaf skrivet där....

Ja! Där var det! Behöll O lokalen? Ägde han den?
Citera
2018-06-13, 18:23
Medlem
Kompl

Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
När var det besöket? Det kan ha varit dramatiskt om det var en rutinkoll?

Hockeytroll skrev slutet av augusti.
Inget inom psykiatrin.
H var inte registrerad hos någon specifik vårdcentral men kan förstås ändå uppsökt en.
12 år sedan bröstcancern så knappast rutinkoll.
Senast redigerad av CountMyshkin 2018-06-13 kl. 18:39. Anledning: Kompl
Citera
2018-06-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ja! Där var det! Behöll O lokalen? Ägde han den?

Eller Morkullevägen 41? Kedjehus. Där O:s företag var registrerat medan Hanna var suppleant.
Citera
2018-06-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Inget inom psykiatrin.
H var inte registrerad hos någon specifik vårdcentral men kan förstås ändå uppsökt en.

Det har iofs visat sig att bröstcancer kan återkomma efter väldigt lång tid, mer än tio år. Mycket senare än vad man tidigare trott och därför är uppföljningstiden på fem år (?) för kort.

Hon kanske hade känt något. Jag utesluter inte att hon kan ha fått tillbaka sjukdomen och gripits av panik, men då borde O ha hållit ihop familjen.

Är det inte så att det finns en förtryckt rad för Hannas underskrift på testamentet, medan Os är ditskriven utan någon rad under? Undrar över det.

Kan vara så att H formulerat ett utkast, som O accepterade? Hon visste att han skulle säga ja till ett testamente där hon sätter hans bok först, hon visste vilka knappar hon skulle trycka på?

Om det var hon som var självmordsbenägen och alternativmedicinskt inriktad, fick hon verkligen med sig O. Han kanske ställdes inför faktum, du får leva själv, att hon tänkte sticka. Han borde ha ringt psyk...
Senast redigerad av rappytt 2018-06-13 kl. 18:47.
Citera
2018-06-13, 18:51
Medlem
Citat:
Inget inom psykiatrin.

Ja, ett besök på Bröst- och Melanommottagningen i Lund i slutet av augusti -17.

Här nedan ett inlägg av Picasso2 om dennes funderingar ang besöket.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om sista besöket är i augusti så kan två saker ha hänt:

1) Antingen fick hon recidiv och bara gav upp. Och skiter fullständigt i onkologer, cytostatika och allt vad det innebär. I så fall förstår jag henne - kommer själv inte gå igenom eländet igen. (Men hon hade små barn att ta hänsyn till).

2) Eller så var hon på kontroll - mammografi - och fick besked att hon var frisk.

Vill inte spekulera i det ena eller det andra. Jag vet ju inte vad som hänt. Men är sista besöket på bröstmottagningen i augusti och inget annat besök efter det så känns det som enbart kontroll. Dock fick jag ett PM i januari, från en vad jag tyckte var trovärdig, som alldeles bestämt sa att deras grannar var väl medvetna av hennes pågående cancer i december. Vad fan ska man tro?
Citera
2018-06-13, 18:53
Medlem
Citat:
Det har iofs visat sig att bröstcancer kan återkomma efter väldigt lång tid, mer än tio år. Mycket senare än vad man tidigare trott och därför är uppföljningstiden på fem år (?) för kort.

Hon kanske hade känt något. Jag utesluter inte att hon kan ha fått tillbaka sjukdomen och gripits av panik, men då borde O ha hållit ihop familjen.

Är det inte så att det finns en förtryckt rad för Hannas underskrift på testamentet, medan Os är ditskriven utan någon rad under? Undrar över det.

Kan vara så att H formulerat ett utkast, som O accepterade? Hon visste att han skulle säga ja till ett testamente där hon sätter hans bok först, hon visste vilka knappar hon skulle trycka på?

Om det var hon som var självmordsbenägen och alternativmedicinskt inriktad, fick hon verkligen med sig O. Han kanske ställdes inför faktum, du får leva själv, att hon tänkte sticka. Han borde ha ringt psyk...

Fast hon kan aldrig fått det beskedet efter bara ett besök på onkologen men hon kan ha varit inbillningssjuk.
Citera
2018-06-13, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att föräldrarna inte verkade ledsna eller nervösa vid påskriften av testamentet behöver inte betyda något. Eftersom de är döda så tror jag att de mådde dåligt. Att man snart ska lämna jordelivet kan fylla somliga med lugn och frid. Att känna sej lurad av föräldrarna tycker jag är onödigt. Tror inte dom hade sådana tankar alls.

Alltså OM jag hade varit Os chef och OM jag hade fått höra alla historier om hur dåligt familjen mådde och hade beviljat en ansökan om nedsatt arbetstid för att tillbringa mer tid med familjen och så hade fått reda på att den tiden EVENTUELLT ha används för att detaljplanera (ensamt eller gemensamt med frun) att döda två barn som kanske var friska eller i alla fall inte allvarligt sjuka - då hade jag i alla fall känd mig lurad. Och mycket mer en så. Kan jag säga.

Och OM jag hade bevittnad underskrift av ett testament där en/två föräldrar ordnar sitt arv samtidig som de planerar att döda sina barn - då hade jag i alla fall känd mig lurad. Därför hade jag aldrig i livet bevittnat underskrift av ett dokument som jag inte kan läsa. Därför att jag inte vill vara med på något som jag tycker är oetiskt. Då kan man gå till någon annan till exempel advokat eller så om man vill ha det så, tycker jag. Då kan de sköta detta professionellt. (Men jag hade inte fattat det här, är inte insatt i svenskt arvsrätt. Så jag är inte ens säker att jag hade förstått om jag hade läst det. Men det är en annan historie. Till mig hade man bara behövd att säga att vi vill ordna detta innan vi alla resa, till exempel längre utlandsresa. Om det skulle hände oss något. Hade jag tänkt på familicide? Knappast. Kände inte ens ordet innan Bjärred-fallet).

Och då kan man jo reagera på olika sätt.
Ingen kommentar.
Eller: Allt är jättetragiskt - vi har inte märkt något - går inte att förhindra.
Eller: Vi kommer i alla fall ihåg Os fantastiska akademiska arbetet
Eller: att medge att man ha inte genomskådat eller fattat någonting överhuvedtaget angående familjen och att man bidrar till att uppklara fallet.
Citera
2018-06-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja, ett besök på Bröst- och Melanommottagningen i Lund i slutet av augusti -17.

Här nedan ett inlägg av Picasso2 om dennes funderingar ang besöket.

Intressant ändå att grannarna anser att H har cancer.

Nej, besked om recidiv får man inte på ett besök. Trodde H ändå att hon hade cancer eller ville hon att folk skulle tro det? Eller ville O att folk skulle tro det? Endera vilket, varför hitta på?
Citera
2018-06-13, 19:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Intressant ändå att grannarna anser att H har cancer.

Nej, besked om recidiv får man inte på ett besök. Trodde H ändå att hon hade cancer eller ville hon att folk skulle tro det? Eller ville O att folk skulle tro det? Endera vilket, varför hitta på?

Enligt Rockkungen så hade O berättat på jobbet att H hade cancer så hur det än var med den biten så var cancer i alla fall ”på tapeten”.
Citera
2018-06-13, 19:40
Medlem
Citat:
Om DNA finns i benrester kan väl tidigare brott knytas till en person... om det kan misstänkas att någon hemlighet flyttat ned i en grav?

O och/eller H seriemördare?

Borde finnas vävnadsprover med DNA kvar efter obduktionen, åtmonstone en tid till. Får du nys på ett spår så....
Citera
2018-06-13, 19:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
O och/eller H seriemördare?

Borde finnas vävnadsprover med DNA kvar efter obduktionen, åtmonstone en tid till. Får du nys på ett spår så....

Den användaren har ju konstant tolkat allt helt galet så varför blir man inte förvånad över de senaste galenskaperna, det kan ju inte bli värre med tokerier från det hållet, botten är nådd för länge sedan.

Inte ens den enkla saken att gärningen har skett i samförstånd mellan de vuxna verkar ha gått in än men vem vet, polletten kanske trillar ner till sist.

Vad jag mest önskar nu är att de kontakter som familjen haft med svensk sjukvård utreds noggrant, där ligger nyckeln till händelsen enligt min åsikt, alltför många negativa besked skickade dem över kanten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in