Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 17:39
  #33193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
När flyttade familjen till Bjärred? Var det inte 2012?

Jag läste senast idag några inlägg från trådens början, i det ena inlägget står det att
de flyttade från Göteborg 2011 och i ett annat inlägg 2012. Så jag blev osäker om
vilket år det egentligen var.
Citera
2018-06-13, 17:42
  #33194
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
När flyttade familjen till Bjärred? Var det inte 2012?

Huset har ett försäljningsdatum / köp, 29/2 2012
Citera
2018-06-13, 17:48
  #33195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag läste senast idag några inlägg från trådens början, i det ena inlägget står det att
de flyttade från Göteborg 2011 och i ett annat inlägg 2012. Så jag blev osäker om
vilket år det egentligen var.

Har för mig det var Februari 2012 de köpte huset, men de kanske bodde någon annan stans i Bjärred innan. Blev lite konfunderad av att Agnes var med i fotbollslaget i Maj 2011.
Citera
2018-06-13, 17:50
  #33196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Huset har ett försäljningsdatum / köp, 29/2 2012

Det har jag också hittat. Tyckte därför det var lite märkligt att Agnes var med i fotbollslaget redan i maj 2011. Men de kanske bodde i någon lägenhet eller annat innan de köpte huset på Björkvägen.
Citera
2018-06-13, 17:51
  #33197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ingen trodde väl att de skulle mörda sina barn så varför skulle Hanssons tycka att det verkade skumt? Det fanns inte på kartan, som rektorn sa.

Framför allt tidpunkten. Det är extremt avvikande att hålla på med ett testamente mitt under jul- och nyårsfirande. Helgen när saker kan ställas på sin spets, det är väl känt.
Citera
2018-06-13, 17:51
  #33198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
Det har jag också hittat. Tyckte därför det var lite märkligt att Agnes var med i fotbollslaget redan i maj 2011. Men de kanske bodde i någon lägenhet eller annat innan de köpte huset på Björkvägen.

Inneboende hos Hanssons?
Citera
2018-06-13, 18:03
  #33199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Min fråga gällde tankarna bakom beslutet att sprida askan. De kunde ha valt urngravar. Ville O undvika en senare DNA-sökning?

Finns så många scenarier här. Från att O var en despot till att H var psykiskt rubbad, bakom en normal fasad. Att släkten inte vill öppna sig för att spekulationerna ska upphöra är lite konstigt, tycker jag. Sanningen är sällan det värsta, eller vad ska man tro?

Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Mm, det är så mkt som verkar så otroligt skumt...

Vad är otroligt skumt?

Enligt kungen kom önskan om kremering från både O & H. En DNA analys lär vara omöjlig med tanke på temperaturen i kremeringsugnar, men vad för "skumt" skulle påvisas med en sådan?
Citera
2018-06-13, 18:09
  #33200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Javisst, det är enklare att bli mördare och ha ihjäl sina barn än genomgå en cancerbehandling! (Ironisk)

Detta par är det sjukaste, elakaste och vidrigaste föräldraparet i Sverige! Noll hyllningar från min sida.

Vad det än var, barnen blev mördade av två fegisar till föräldrar som satte sig själva i första rummet. Det var väl därför barnen var så lätta att diagnosticera med en slaskdiagnos kanske? Om de nu fick någon sådan eller bara dansade i november och tvingades dö för att en fegis till förälder trodde att ingen annan skulle kunna ge flickorna ett bra liv.

Hur många i tråden skulle skriva på ett testamente i julhelgen utan att undra? Hur många skulle se det som normalt att två föräldrar, med ryktesvis sjuka flickor, kommer med testamente?

Klart att Hanssons visste att flickorna inte gick i skolan! Sen kommer föräldrarna och frågar om testamente för sin egen räkning! Att Hanssons inte ringde skola, soc eller vad som helst med en fundering! Men de hann väl inte. Allt var julstängt! Bra uträknat av föräldrarna, svinen.

Nej, någon cancer hade hon knappast fått tillbaka. Hon hade bara ett läkarbesök 2017 och det var på onkologen.

Däremot kan man verkligen undra VARFÖR bokade HON besök hos onkologen? Mådde hon inte fysiskt bra? Trött?

Varken H eller O hade kontakt, åtminstone inte under 2017, med psykvården
Citera
2018-06-13, 18:12
  #33201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Ja, please kom tillbaka till tråden! Förstår inte heller varför de som vet saker bara slingrar sig, men ändå droppar viss info då och då. Varför inte beskriva sin version och lägga fram alla uppgifter man kan tänka sig att dela?


Håller verkligen med dig!
Citera
2018-06-13, 18:12
  #33202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Nej, någon cancer hade hon knappast fått tillbaka. Hon hade bara ett läkarbesök 2017 och det var på onkologen.

Däremot kan man verkligen undra VARFÖR bokade HON besök hos onkologen? Mådde hon inte fysiskt bra? Trött?

Varken H eller O hade kontakt, åtminstone inte under 2017, med psykvården

När var det besöket? Det kan ha varit dramatiskt om det var en rutinkoll?
Citera
2018-06-13, 18:13
  #33203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Vad är otroligt skumt?

Enligt kungen kom önskan om kremering från både O & H. En DNA analys lär vara omöjlig med tanke på temperaturen i kremeringsugnar, men vad för "skumt" skulle påvisas med en sådan?

Om DNA finns i benrester kan väl tidigare brott knytas till en person... om det kan misstänkas att någon hemlighet flyttat ned i en grav?
Citera
2018-06-13, 18:14
  #33204
Medlem
Tror inte att någon låst fast sig vid ett scenario, dags att sanningen kommer fram! Vad hände? Varför får vi inte veta något, bara det är en fråga i sig! Vari bestod den ofattbara sjukdomen hos den dansande A i november? Vem som helst som kikar på program som Sofias änglar m.m. förstår att familjer kämpar tillsammans, vad som än händer. Det är de udda människorna som reser till avrättningskliniker eller tar med sig barn i döden, dvs. mördar dem!

Jag tror att till och med fångar på högriskbevakning har ett mer stimulerande liv än vad Agnes hade! "Agnes is bored" "A girl has nothing to say" Där finns det i alla fall någon som bryr sig om deras mentala hälsa.

Rektorn visste att det fanns problem inne i familjen, men larmade inte! Hon lät åren gå! Sen blev hon förvånad?!
__________________
Senast redigerad av rappytt 2018-06-13 kl. 18:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback