2018-12-13, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag hade gärna sett presskonf. igen. Polisen var tydliga med att barnen dött av kvävning / strypning och föräldrarna hade höga halter av lugnande och ett barn hade spår av lugnande.
De sa också att detta är allt vi nämner om hur de dog.
Finns inget som säger att de gick ut med ALLA substanser som de funnit i kropparna.
De säger att föräldrarna är misstänkta för mord. De säger inte hur de kvävdes. Strypning förstår jag men det kanske behövdes det sista.
Har man dessutom trätt en påse över huvudet på barnen, kvävning, (vilket inte alls är otänkbart då det är för känsligt att se paniken komma i ögonen) är det inte konstigt alls att dom inte går ut med den uppgiften.
Citera
2018-12-13, 20:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Har man dessutom trätt en påse över huvudet på barnen, kvävning, (vilket inte alls är otänkbart då det är för känsligt att se paniken komma i ögonen) är det inte konstigt alls att dom inte går ut med den uppgiften.

Det låter absolut inte trovärdigt öht utan mer från en sadistmördar film från Hollywood. *puke*
Citera
2018-12-13, 20:31
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Jag hade gärna sett presskonf. igen. Polisen var tydliga med att barnen dött av kvävning / strypning och föräldrarna hade höga halter av lugnande och ett barn hade spår av lugnande.
Finns inget som säger att de gick ut med ALLA substanser som de funnit i kropparna.
De säger att föräldrarna är misstänkta för mord. De säger inte hur de kvävdes. Strypning förstår jag men det kanske behövdes det sista.
"Hur de dog" betyder att de inte lämnar ut uppgifter på om det användes händer, snara, kudde etc. Detaljerna utelämnas.

Nej, de har inte hemlighållit något avseende substanser. Frånvaron av läkemedel hos barnen har förstärkt plågorna ytterligare. "Spår" är i princip ingenting.
Citera
2018-12-13, 20:31
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Polisen var tydlig med att detta var all info de tänkte komma ut med.
Vad gäller att utelämna detaljer så tycker åtminstone jag att den delen är till för de anhöriga. Och polisen sa att de varje vecka har haft kontakt med de anhöriga - så de har fått ta del av allt de velat veta. Vad vi vill veta eller inte är inte relevant. Om du tänker efter - hade detta hänt din familj så hade du inte velat att varje detalj legat uppe på Flashback att grotta in sig i. Och penetrerats ända in till minsta lilla molekyl.

Jag vet faktiskt inte. På ett sätt kanske det kan vara en befrielse att sanningen kommer ut. Då finns det inget mer att diskutera, alla tvivel är borta, alla spekulationer blir meningslösa
Citera
2018-12-13, 20:33
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det låter absolut inte trovärdigt öht utan mer från en sadistmördar film från Hollywood. *puke*

Eller en händelse från den riktiga världen, från en villa i Bjärred...
Citera
2018-12-13, 20:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
"Hur de dog" betyder att de inte lämnar ut uppgifter på om det användes händer, snara, kudde etc. Detaljerna utelämnas.

Nej, de har inte hemlighållit något avseende substanser. Frånvaron av läkemedel hos barnen har förstärkt plågorna ytterligare. "Spår" är i princip ingenting.

Fast det håller jag inte med om även om man betonar stora doser hos föräldrarna så har man spår i ett av barnens kropp. Spår kan tolkas på olika sätt och jag skulle akta mig för att förminska det om det rör ett mindre barn. Det är säkert tillräckligt för sömn i alla fall.
Citera
2018-12-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Jag vet faktiskt inte. På ett sätt kanske det kan vara en befrielse att sanningen kommer ut. Då finns det inget mer att diskutera, alla tvivel är borta, alla spekulationer blir meningslösa
Polisen och dom anhöriga får så klart välja vad dom vill berätta, men var det viktigt att få slut på spekulationer så valde dom fel...
Citera
2018-12-13, 20:45
Medlem
Citat:
Polisen gick ut med att ena dottern dött av strypning, Oskar? Och den andra av strypning alternativt kvävning, Oskar stryper, Hanna står med kudde? över ansiktet? och man kan inte ange vilken av metoderna som flickan dött av man ser bara tecken på att båda använts. Hur ser man att någon försökt kväva nån med kudde? Låg kudden kvar över ansikte? Tycker detta låter ännu mer makabert .
Citera
2018-12-13, 20:53
Medlem
Citat:
Nej jag tror inte att det fanns andra substanser i flickornas kroppar.
Citera
2018-12-13, 20:55
Medlem
Citat:

Ja, visst är allt hemskt. Förstår bara inte hur någon i tråden trott under detta år att flickorna fick en stilla död. När, inte en obduktion kan faställa dödsorsak, vilket de sa tidigt, så kan man t.ex utesluta/bekräfta substanser i blodet. Jag kan tänka mig att polisen undanhöll de värre detaljerna på pressträffen.

Tyvärr, så,kan vi inte se presskonferensen, förstår inte varför de krympt ned den, men vad jag minns så hade ingen förälder höga halter som du skriver. Möjligtvis hade de ”högre” halter än en av döttrarna hade spår av något och då brukar man prata om ppb, ppt nivåer, dvs ingenting. Bara en tablett av receptbelagd medicin skulle kunna kvantifieras och inte bara kallas spår.

Barnen gjorde allt annat än ”somnade in”. Det är viktigt att vi bär med oss det på vår inre näthinna.
Citera
2018-12-13, 21:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Fast det håller jag inte med om även om man betonar stora doser hos föräldrarna så har man spår i ett av barnens kropp. Spår kan tolkas på olika sätt och jag skulle akta mig för att förminska det om det rör ett mindre barn. Det är säkert tillräckligt för sömn i alla fall.
I live tror jag ordval mindre mängd lugnande förekom men sen var det intervjuer efter pressträff. Jag skulle tippa terapeutisk dos, nåt rogivande som är enligt ord.
Oavsett är det barnen som behövt lugnande i stor dos men det åt mor o far upp. Dålig planering må jag säga om det varit i flera månader.
Citera
2018-12-13, 21:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Polisen gick ut med att ena dottern dött av strypning, Oskar? Och den andra av strypning alternativt kvävning, Oskar stryper, Hanna står med kudde? över ansiktet? och man kan inte ange vilken av metoderna som flickan dött av man ser bara tecken på att båda använts. Hur ser man att någon försökt kväva nån med kudde? Låg kudden kvar över ansikte? Tycker detta låter ännu mer makabert .

Ena dottern har dött av strypning eventuellt i kombination med kvävning
Andra dottern har dött av kvävning
Mamman har dött av strypning eventuellt i kombination med kvävning.
Direktcitat presskonferensen

Du verkar inte vara insatt i dom rättsmedicinska obduktionerna och dödsorsaker.
Här ser man att det som sägs först är mest troligt, men dom garderar det med även kvävning alltså båda och för att dom inte är 100% säkra.
Kvävningen är dom säkra på och behöver inte gardera den.
Detta är inte ovanligt att rättsläkare framställer det just på detta viset eftersom det kan vara svårt att med 100% säkerhet säga det ena eller andra. Så det betyder att det kan vara både och till och med.
Jag kan se ett troligt händelseförlopp, men tänker inte yttra mig om det här. Men någon jävla plastpåse är statistiskt sett osannolikt.-
Senast redigerad av Moosky 2018-12-13 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in