Citat:
Ursprungligen postat av
Fazerfazer
Massa snack om att stefan är så kall, psykopat, narcissistiska drag osv. Själv tycker jag att han verkar vara en klockren aspergare, tror han är godhjärtad men ej förmågan att visa det på rätt sätt.
Mycket av det du skriver stämmer. Men många av de med diagnos, Asperger, skulle ha svårt med den sociala biten och lätt bli lurade eller utnyttjade, baktalade. Tro mig jag vet, de kan lätt bli mobbade, utnyttjade, i skolan, i arbetslivet, samtidigt väldigt omtyckta. Men som sagt lätta att utnyttja brukar de vara. Jag talar av egen erfarenhet.
Stefan hade utmärkt självkänsla, och inte alls lätt att utnyttja eller lura, och han ingav respekt. Jag tror ej att han har diagnos som asperger, för det behövs inte i hans fall då han klarar livet så bra. Jag skulle tolka det som en begåvad (precis som AS), men med en speciell personlighet utefter uppväxt, och fin i grunden. Att han har narcissistisk indikation tar jag tillbaka, snarare att han är begåvad! Vissa här på FB skojar om honom (Hell Seger, etc men blaha... Hannibal Lecter). Klart värdig vinnare av farmen 2018!