Citat:
Ursprungligen postat av
ikkenicke
Ändå kul att det behövdes en civilingenjör för att lyckas göra en kompost. Precis som dig är jag ju måttligt imponerad av resultatet. Det är ju inte direkt någon prestation att lyckas göra en kompost av lite grenar även om de andra misslyckats med sina uppdrag heller. För mig är det faktiskt obegripligt hur ett gäng vuxna människor kan göra sådana vedervärdiga byggen rakt igenom. Inte en endaste grej har ju sett okej ut. Dasset, växthuset, kohagen, röken... Hur kan ingen ens reagera på hur det ser ut.
Kanske kan skicka dit arga snickaren för att få lite fason på det hela.
Gustav var ju faktiskt okej detta avsnitt, han resonerar ju fortfarande märkligt men det gör ju hela bunten men ändå lite plus för att han lyckades "gräva ner stridsyxan"..
Kul att höra hur smarta de tycker de är när de har sina olika taktiker vid val av första/andrakämpe, storbonde mm. Det mest är väl rätt logiskt, man väljer den man vill ha ut till förstakämpe, förstakämpen (borde) välja den man har störst chans att slå ut. De får det att låta som värsta spiondramat.
Ja, maken till oduglighet inom skapande och byggande har jag aldrig sett. De koncentrerar sig inte ens.
Det där med att gräva ner stridsyxan tror jag är scriptat, produktionen har bett Stella ta initiativ. Eller gjort ngn påtryckning i ala fall. Inget är löst av deras konflikter och Mulle var själv inne på det resonemanget i slutet av avsnittet. Blir snart nya utbrott av Gustav.
Deltagarna borde ha tittat på tidigare säsonger av Farmen och med det förstå hur allt fungerar. De reagerar lite väl starkt vid kämpevalen. Någon måste bli vald, det verkar de inte förstå.