2018-03-01, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Man får hålla isär Farmen och det analoga livet utanför.
Som Farmare så är han en värdig vinnare om det blir han.
Men ska han bli migrationsminister och det är den frågan vi debatterar då är han ingen värdig vinnare.
Läs Ivar Arpis ledare, där tycker jag att han på ett bra sätt förklarar att man inte ska fatta övergripande beslut för stora grupper med utgångspunkt på att man fått sympati för någon i gruppen.
https://www.svd.se/var-empati-leder-oss-fel
Det kan vara klokt att förhålla sig distanserad innan han kan se vad som pågår.
Det har Stefan gjort. Hållit distansen- klokt av honom.
Robert har en annan personlighet- han vill skapa kontakt och blir på så vis lättare att manipulera av gänget.
Citera
2018-03-01, 00:31
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Trist att en sådan duktig, smart o vacker tjej inte kunde stå som slutvinnare.
Men antar att hon lessnat på de där falska mullorna. HOn har annat som väntar-kanske.
Dee har verkligen gjort intryck. Det är henne man kommer att minnas.
Högutbildad -som hon är- så kanske får vi se mycket mer av Dee i andra sammanhang. HOppas det.

Dee och Robin är väl de enda man kommer minnas i positiv bemärkelse (möjligtvis Helena då pga hennes utseende). De andra kommer åtminstone jag enbart minnas i negativ bemärkelse. Speciellt den falska tjuven JP.

Citat:
Men om Dee förlorar i en tävling-vad betyder då hennes tre amuletter+
Jag Kan inte reglerna?

Antingen betyder de ingenting om hon åker ut, eller så är hon en av de som har möjlighet att ge bort sin amulett till någon hon vill se gå till final (om jag minns förra året korrekt)..
Citera
2018-03-01, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Jag har sett det i arbetslivet. Dessa typer vet precis hur de ska överleva och vinna. Det är inte speciellt dugliga men får andra att inte uppfatta dem som ett hot och vet precis vilka knappar de ska trycka på för att ta sig framåt. Tills du själv sitter där med kniven i ryggen...
Jag vet faktiskt inte vilken av de 4 lowlifes som är värst. Kanske alla är det men på sitt egna sätt?
Det är fyra pussel bitar som passar ihop och kompenserar varandras brister..
Det är uselt hanterat att inte de stoppades tidigare.
Nu få aldrig de bästa och hedervärda kandidaterna en sportslig chans att tävla sinsemellan -
Citera
2018-03-01, 00:33
Medlem
Citat:
Var det inte Linda själv som med sitt dubbelspel högg sig i ryggen klumpig som hon är?
Hon sprang ju runt och kuckelurade med båda grupperna men jag fick intrycket att hon satsade sina marker på "the Mulles".
Dee har väl lärt känna vindflöjeln Robert också när han triggar igång henne att ta upp något vid matbordet och sedan inte stöttar henne på minsta sätt när hon tar upp frågan han initierade.
Daniella var hon inte cirkusdirektörens handgångne?
Hon åkte ju ut före Gustav också så då har TV4 verkligen klippt hårt och dolt den lömska Dee i redigeringen.
Eller styrde Dee Gustav från början?
Jag håller fortfarande på Dee tills jag får lite mer konkret länkning till dubbelspelet.
Det kan ju iockför sig vara så att TV4 ressigerar deltagarna för att hjälpa fram en ung kvinna med invandrarbakgrund men då är det ju TV4 som ska stå vid skampålen och inte Dee om det är 4:ans beslut och handlingar.
Citera
2018-03-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Dee och Robin är väl de enda man kommer minnas i positiv bemärkelse (möjligtvis Helena då pga hennes utseende). De andra kommer åtminstone jag enbart minnas i negativ bemärkelse. Speciellt den falska tjuven JP.

Antingen betyder de ingenting om hon åker ut, eller så är hon en av de som har möjlighet att ge bort sin amulett till någon hon vill se gå till final (om jag minns förra året korrekt)..
Men hon har tre amuletter -får hon ge bort alla till tre personer då?
Citera
2018-03-01, 00:39
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Men hon har tre amuletter -får hon ge bort alla till tre personer då?

Nu svarar jag från minnet, och kan ha fel, men jag tror hon får välja en person som hon ger alla till..

Men jag är som sagt osäker så ta inte mina ord för absolut sanning.
Citera
2018-03-01, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheriffenavutah
Dee-älskarna kunde alltså inte låta bli att läsa.. Och fortfarande med mobbningskortet i högsta hugg försvaras martyren-Dee in till döden. Hon har inte bara folk där inne som Pavel och Daniella som offrar sig för hennes skull, hon har lyckas förtrolla många genom TV rutan också tydligen haha

P.S Självklart har hon både positiva och negativa sidor precis som alla andra muppar där inne, men hon är fan ingen ängel som många verkar tycka
Kan du länka till artikeln där Daniella uttalade sig?
Det är lättare att ändra åsikt om man får möjlighet att kolla källan.
Annars får man en aning av troll och bestämmer sig för att sluta kommentera signaturens inlägg.
Senast redigerad av D.Yster.Quist 2018-03-01 kl. 00:51.
Citera
2018-03-01, 00:46
Medlem
Citat:
Var det inte Linda själv som med sitt dubbelspel högg sig i ryggen klumpig som hon är?
Hon sprang ju runt och kuckelurade med båda grupperna men jag fick intrycket att hon satsade sina marker på "the Mulles".
Dee har väl lärt känna vindflöjeln Robert också när han triggar igång henne att ta upp något vid matbordet och sedan inte stöttar henne på minsta sätt när hon tar upp frågan han initierade.
Daniella var hon inte cirkusdirektörens handgångne?
Hon åkte ju ut före Gustav också så då har TV4 verkligen klippt hårt och dolt den lömska Dee i redigeringen.
Eller styrde Dee Gustav från början?
Jag håller fortfarande på Dee tills jag får lite mer konkret länkning till dubbelspelet.
Jo hon högg sig i ryggen helt själv, hon och Dee kom ju ihop sig om något varpå Dee i ett klipp sa till robban att hon skiter i henne från och med nu.
Citera
2018-03-01, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Nu svarar jag från minnet, och kan ha fel, men jag tror hon får välja en person som hon ger alla till..

Men jag är som sagt osäker så ta inte mina ord för absolut sanning.
ok tack.
Citera
2018-03-01, 01:05
Medlem
Citat:
Dee-älskarna kunde alltså inte låta bli att läsa.. Och fortfarande med mobbningskortet i högsta hugg försvaras martyren-Dee in till döden. Hon har inte bara folk där inne som Pavel och Daniella som offrar sig för hennes skull, hon har lyckas förtrolla många genom TV rutan också tydligen haha

P.S Självklart har hon både positiva och negativa sidor precis som alla andra muppar där inne, men hon är fan ingen ängel som många verkar tycka
Ängel är din tolkning. Dee är afgjort en bra person hon har inte varit i behov av mesiga lakejer- hon har visat sig vara självständig och trygg-
(i motsats till mullorna- ) idag så var det tydligt att Stella inte kan göra någonting själv-hon måste ha Alexandra och J-p svassande omkring sig när hon skulle stoppa korven-dessa tre är som häftplåster- vilka mesar.
När man som tittare jämför deltagarnas beteende och uppföranden så blir det så tydligt.
Har förstått att du ogillar henne- och vad det bottnar i ja det vet du bäst själv..
Citera
2018-03-01, 01:17
Medlem
Citat:
Kan du länka till artikeln där Daniella uttalade sig?
Det är lättare att ändra åsikt om man får möjlighet att kolla källan.
Annars får man en aning av troll och bestämmer sig för att sluta kommentera signaturens inlägg.
Hittade tyvärr inte själva artikeln men det har skrivits om den många gånger här på flashback jag citerar en av kommentarerna som har skrivits om det här under.

Tror att det kan vara den här, men jag tänker fan inte bli prenumerant på borås tidning för att ta reda på om det är den.
http://www.bt.se/kultur/farmen-danie...sjukt-jobbigt/

Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Hade tydligen för höga tankar om V6...och HELA den andra gruppen. Offra sig för Tourettes(!) och Svinto(!!) istället för polacken och lundensaren som borde ha en rimligare chans (minus styrka möjligen)? Offra sig öht för folk man känt ett par veckor? Luktar efterkonstruktion ja efter att hon helt enkelt var för dålig i husförhör.
Citera
2018-03-01, 01:31
Medlem
Citat:
Hittade tyvärr inte själva artikeln men det har skrivits om den många gånger här på flashback jag citerar en av kommentarerna som har skrivits om det här under.

Tror att det kan vara den här, men jag tänker fan inte bli prenumerant på borås tidning för att ta reda på om det är den.
http://www.bt.se/kultur/farmen-danie...sjukt-jobbigt/
Antar att det är missuppfattning- tror någon blandat ihop de olika grupperingarna-
det är Mulle- gänget som gjort upp det där om att offra sig för varann- o dela på allt -som de fyra musketörerna.
Den andra gruppen - där Dee har haft en viss ytlig tillhörighet- det var ändå väldigt tydligt att de inte var så sjukt beroende av varandras närhet, Kirsi var i köket, Pawel snickrade med sitt, gustav sågade i gris-huset,
Manne gjorde något annat och Dee likaså.
Ingen i den gruppen var häftplåster på varann,
som mullorna- de är ju sammanväxta för böbeln , fortfarande- sover i samma säng- stoppar korv tillsammans- helt konstigt. Alltid nära.
Jag missuppfattade vem som kallades Svinto- jag trodde det var Stella som är SVinto..
Senast redigerad av moshes 2018-03-01 kl. 01:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in