2018-02-28, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheriffenavutah

I varje circus finns det ju en clown. Tänk va mycket tråkigare Farmen blir utan JP.
Citera
2018-02-28, 11:32
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att smälta in i gruppen betyder inte att man måste ha joinat en gruppering. Skolskjutarn sköter sitt, men jag tycker ändå att han har en tydlig plats i gruppen och får viss respekt från de andra.

Dee sa som sagt i gårdagens program att hon o Robban är utstötta, och därför sökt sig till varann. Därmed inte sagt att de är kompisar. Det var hon ju tydlig med när hon valde andrekämpe dessutom - hon tyckte sig kunna välja vem som helst, hon har inga särskilda band till någon som är kvar. Linda kände sig ju sviken, men det förstod ju inte Dee alls. Jag tolkar hennes känslor för Robban på samma sätt - hon anser sig inte stå nära honom. Robin kanske kan bli en annan femma. Å andra sidan är väl Torpare nr 2 på väg in, och där har väl Robin sin lojalitet.

Jag tycker att Hannibal Lecter varken smälter in (inte heller vill smälta in) eller har någon tydlig plats. Vi måste se det hela väldigt annorlunda och du måste på något sätt ha slagit dövörat till för han säger väldigt tydligt i princip varje gång som en robot att han kör sitt eget race. Han har sin egen plats.

Det är heller ingen hemlighet att redan sedan Robban och Stefan kom in på farmen så här Tottenham-denver-washington och Robban varit tajta. Hon har ju kommenterat det flera gånger att han var en del av räddningen att hon är fortfarande hel. Inga direkta konstigheter där heller. Så ärligt vart är det du försöker komma nånstans?
Citera
2018-02-28, 11:55
Medlem
Citat:
Att smälta in i gruppen betyder inte att man måste ha joinat en gruppering. Skolskjutarn sköter sitt, men jag tycker ändå att han har en tydlig plats i gruppen och får viss respekt från de andra.

Dee sa som sagt i gårdagens program att hon o Robban är utstötta, och därför sökt sig till varann. Därmed inte sagt att de är kompisar. Det var hon ju tydlig med när hon valde andrekämpe dessutom - hon tyckte sig kunna välja vem som helst, hon har inga särskilda band till någon som är kvar. Linda kände sig ju sviken, men det förstod ju inte Dee alls. Jag tolkar hennes känslor för Robban på samma sätt - hon anser sig inte stå nära honom. Robin kanske kan bli en annan femma. Å andra sidan är väl Torpare nr 2 på väg in, och där har väl Robin sin lojalitet.

Både Dee och Helena är ju såååå förtjusta i Robin. Svartsjuka kan uppstå...

Spekulerar att Robban väljer JP som FK och han väljer i sin tur en tjej som AK. Hmmm.. kanske Dee! Dee åker ut och JP sitter kvar med en amulett hängande i halsen. Dee kommer att välja Robin som husbonde. Robin väljer Stefan som FK och han i sin tur vill ha fajt, så det kan bli Robban som få bli AK. Robban åker ut. Sedan blir det svårare för mig att spekulera. Robban väljer nog en tjej till husbonde, Helena?

Kvar har vi då tre tjejer och tre killar.
Citera
2018-02-28, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheriffenavutah
En till som håller på som hank1338, vad fan är det frågan om?

Är rätt imponarad att TV 4 har lyckats samla ihop så många olika typer av personligheter till Farmen, utan att känna dem innan. Farmen är ju ett typ av psykosocial experiment. Tänk om TV 4 hade valt rätt lika personer. Det har inte blivit ett intressant program. Inte många har då velat följa Farmen.
Samtidigt Framen är en tävling om en halv miljon. Pengarvinsten gör att personerna prövar varandra. De lever tätt på varandra och delar dagliga sysslorna. De är inte sig lika, utan vi kommer att se massor av olika sidor av de, beroende vilken situation de hamnar i. De själva kommer att finna nya sidor av sig själva. Vi tittare ser spelet som pågår ur olika synvinklar, genom egna glasögon.
Citera
2018-02-28, 13:17
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Robban är konflikträdd och bryter ut i gråt hela tuden. Farmen är för psykiskt tufft för honom. Han är en smörkuk. Ingen krigare.
Definiera gärna hur tjortisMulle räknas som en krigare.

Han har inte bidragit med mycket till farmen. Det han gjort har han inte gjort bra, staketet till exempel. Förstöra för andra och mobba och frysa ut räknas inte heller till att vara en krigare i min bok.

Men kanske i verkliga livet, typ att ta sig ur sitt missbruk och bryta med alla gamla pundarvänner, det kallar jag krigsre.
Tror du kanske känner honom privat eller ngt annat för varför skulle man annars tycka om den sån personlighet som han uppvisat i farmen?
Citera
2018-02-28, 13:22
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Är rätt imponarad att TV 4 har lyckats samla ihop så många olika typer av personligheter till Farmen, utan att känna dem innan. Farmen är ju ett typ av psykosocial experiment. Tänk om TV 4 hade valt rätt lika personer. Det har inte blivit ett intressant program. Inte många har då velat följa Farmen. .
Inte alls konstigt! Det är ju därför det finns något som heter casting.
Citera
2018-02-28, 13:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Definiera gärna hur tjortisMulle räknas som en krigare.

Han har inte bidragit med mycket till farmen. Det han gjort har han inte gjort bra, staketet till exempel. Förstöra för andra och mobba och frysa ut räknas inte heller till att vara en krigare i min bok.

Men kanske i verkliga livet, typ att ta sig ur sitt missbruk och bryta med alla gamla pundarvänner, det kallar jag krigsre.
Tror du kanske känner honom privat eller ngt annat för varför skulle man annars tycka om den sån personlighet som han uppvisat i farmen?

Du glömmer väl inte när han påstod att Wincent förklarade uppdragen dåligt, hans definition av hur ett tak skulle vara. Sabbar Roberts dusch.
Riktiga krigartag.
Citera
2018-02-28, 14:00
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Jag tycker att Hannibal Lecter varken smälter in (inte heller vill smälta in) eller har någon tydlig plats. Vi måste se det hela väldigt annorlunda och du måste på något sätt ha slagit dövörat till för han säger väldigt tydligt i princip varje gång som en robot att han kör sitt eget race. Han har sin egen plats.

Det är heller ingen hemlighet att redan sedan Robban och Stefan kom in på farmen så här Tottenham-denver-washington och Robban varit tajta. Hon har ju kommenterat det flera gånger att han var en del av räddningen att hon är fortfarande hel. Inga direkta konstigheter där heller. Så ärligt vart är det du försöker komma nånstans?
Istället för att tjafsa med mig om Robbans och Dees relation tycker jag att du ska titta tillbaka på Dees uttalanden. Det framgår tydligt att hon inte har något särskilt band till Robban. Nog om det.

Stefan kör sitt eget race men har samtidigt smält in gruppen och är inte utstött eller mobbad, på ett sätt som Robban o Dee är. Ser du inte skillnaden människa!? Har Stefan blivit kallad smörkuk eller upplurad i ett träd för att hoa? Har någon uttalat sig negativt om honom i en synk? Han är accepterad och får vara ifred för Fula Fyrans aktioner. Det spys otrevligheter över Robban o Dee men inte över Stefan. Var vänlig bekräfta att du har en hjärna och har uppfattat detta.
Citera
2018-02-28, 14:16
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Både Dee och Helena är ju såååå förtjusta i Robin. Svartsjuka kan uppstå...

Spekulerar att Robban väljer JP som FK och han väljer i sin tur en tjej som AK. Hmmm.. kanske Dee! Dee åker ut och JP sitter kvar med en amulett hängande i halsen. Dee kommer att välja Robin som husbonde. Robin väljer Stefan som FK och han i sin tur vill ha fajt, så det kan bli Robban som få bli AK. Robban åker ut. Sedan blir det svårare för mig att spekulera. Robban väljer nog en tjej till husbonde, Helena?

Kvar har vi då tre tjejer och tre killar.
Jag tänker att näste Torpare (ev Törpare) som kommer till Farmen måste upp i Tinget. Får denne välja sitt motstånd eller blir det Farmaren utan amulett som måste slåss för sin överlevnad?
Citera
2018-02-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Dee har ju värsta ADHD som hon hoppade i Robins famn, Robin vill jag att ska vinna hela Farmen 👌

Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Trist avsnitt och ännu tristare att norskjäveln kom in. Lever på hoppet att han åker ut med huvudet före.

Dagens citat:

"Kaniner är faktiskt väldigt dumma djur tror jag! De tänker inte alls de bara springer"

-JP/en neger

Jag tolkar det som att kaninen fick glädjefnatt för att han kunde röra sig obehindrat . Han slog ju volter i luften av glädje och sen in i den trista buren igen !
Citera
2018-02-28, 14:36
Medlem
dialektikers avatar
Det som är jättejobbigt med Robban är att han låtsas att han har pondus, men han vågar inte säga kratta till de andra. Vad gjorde JP när han skulle arbeta och Robban skulle "bevaka"? Han samlade lite löv och bröt några smala kvistar från trädet.
Robban är extremt supermesig, livrädd hare.
Men de andra är VÄRRE Tål att återupprepas åter och åter igen.
De här årets deltagare är så smaklösa, så det är absurt.
Dee är fruktansvärt påfrestande också, men samtidigt är detta ingenting mot
de störda, efterblivna, väldigt onda, missfoster som mobbarskalan utgörs av.
Det är en enormt makaber säsong av farmen denna gång,
med extremt dysfunktionella deltagare.

Skönt att norrbaggen kommit in. Jag tror faktiskt inte tv-tittare mår bra av att se en sån här destruktiv samling människor.
Norrbaggen kommer att göra att miljön blir lite mer normal iallafall.
Citera
2018-02-28, 15:03
Medlem
Citat:
Istället för att tjafsa med mig om Robbans och Dees relation tycker jag att du ska titta tillbaka på Dees uttalanden. Det framgår tydligt att hon inte har något särskilt band till Robban. Nog om det.

Stefan kör sitt eget race men har samtidigt smält in gruppen och är inte utstött eller mobbad, på ett sätt som Robban o Dee är. Ser du inte skillnaden människa!? Har Stefan blivit kallad smörkuk eller upplurad i ett träd för att hoa? Har någon uttalat sig negativt om honom i en synk? Han är accepterad och får vara ifred för Fula Fyrans aktioner. Det spys otrevligheter över Robban o Dee men inte över Stefan. Var vänlig bekräfta att du har en hjärna och har uppfattat detta.
Stefan är mer speltaktisk och har en annan integritet än Robban.
Men frågan är om Stefan lyckats hålla gränsen bättre än Dee om Stefan kommit in på Farmen från dag 1 eller om han halkat in i någon av grupperna.
Eller om Dee kommit från skogen och fått möjlighet att känna av grupperingarna hur skulle det artar sig.
Linda körde ju lite Stefan bortsett från att hon inte hade rätt integritet och samma distans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in