2018-02-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Jag minns när jag var helt ensam i tråden om att ens tycka något positivt om Stefan öht.
Nu verkar det ha vänt. Poletten trillade ner även för er till sist.

Finns ingen som hade förtjänat segertiteln av Farmen 2018 bättre än honom.

Norrmannen, i all ära, men han om någon har ju glidit räkmacka deluxe.
Knappt tävlat ett skit. Levt idyll i Torpet utan grupperingar och en sinnessjuk Gustav.
Han fick dessutom bara lära känna den snälla Rocco.

I min bok förtjänar Robin INTE att vinna.
Tror han hade köpt ett hus till Afghanpojkar för pengarna den här gången

Vad har han köpt tidigare menar du?
Citera
2018-02-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
De tre mullorna har självklart bearbetat Robert- han vistades tillsammans med dem i köket- och J-P har självklart tjatat
att Robert ska agera- J-p ser ett stort hot från de två torparna och i vanlig ordning så styr han in andra att tycka som han-Alexandra, Stella och J-P har sin strategi -allt är uttänkt-
Det gällde att få Robert med i handlingen -och han förstod inte att målet är att få ut Dee eller Helena
Robert var svag och nappade-
Mullorna vill ha ut bägge tjejerna-Dee o Helena-vem som försvinner först gör detsamma för dem. Dee är den som försvinner först. Sedan utser Dee -Robert-ovh i nä'sta tävling så ryker antingen Stefan el
Robin.
Sedan är det de tre mullorna kvar med Robert och då är han är chanslös.
Ska jag bedöma människornas goda sidor- så framstår Dee och Robin som de karaktärsfasta.
Båda är riktiga segrare, pga sina goda egenskaper.
Men mullornas fulspel ser ut att segra. Trist.
Jag hänger inte riktigt med hela vägen till final.
Blir det kamp mellan Helena och Dee är ju någon av dom kvar och sedan om Stefan och Robin fightas så har vi Colgate m. vänner, Stefan eller Robin, Dee eller Helena och Robert kvar.
Så då har vi vindflöjeln(?) Robert, 2 värdiga vinnare och 3 som jag helst ser som utslagna.
Hoppas också att Robert överraskar och skapar en riktig överraskning för oempatiska 4(-1):an.
Jag kan inte riktigt släppa Robert som en av de goda än.
Han kanske inte gått över till den svarta sidan utan har en plan på att förinta grupperingen.
Samtidigt börjar slutspelet så han kanske har en individuell plan och börjar eliminera alla hot vänner som fiender.
Citera
2018-02-28, 23:36
Medlem
bagarn29s avatar
Om nu Pepsodent-tomten har rätt och Dee åker, så tro jag att hon väljer Robin eller Helena till storbonde.

Senast redigerad av bagarn29 2018-02-28 kl. 23:39.
Citera
2018-02-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Jag minns när jag var helt ensam i tråden om att ens tycka något positivt om Stefan öht.
Nu verkar det ha vänt. Poletten trillade ner även för er till sist.

Finns ingen som hade förtjänat segertiteln av Farmen 2018 bättre än honom.

Norrmannen, i all ära, men han om någon har ju glidit räkmacka deluxe.
Knappt tävlat ett skit. Levt idyll i Torpet utan grupperingar och en sinnessjuk Gustav.
Han fick dessutom bara lära känna den snälla Rocco.

I min bok förtjänar Robin INTE att vinna.
Tror han hade köpt ett hus till Afghanpojkar för pengarna den här gången
Man får hålla isär Farmen och det analoga livet utanför.
Som Farmare så är han en värdig vinnare om det blir han.
Men ska han bli migrationsminister och det är den frågan vi debatterar då är han ingen värdig vinnare.
Läs Ivar Arpis ledare, där tycker jag att han på ett bra sätt förklarar att man inte ska fatta övergripande beslut för stora grupper med utgångspunkt på att man fått sympati för någon i gruppen.
https://www.svd.se/var-empati-leder-oss-fel
Senast redigerad av D.Yster.Quist 2018-02-28 kl. 23:52.
Citera
2018-02-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Han har köpt ett hus åt en flykting/migrantfamilj från Kosovo https://www.metro.se/artikel/robin-o...ina-hjärtan-xr
Man får ge honom och sambon ett plus för att dom är godhjärtade och faktiskt betalar själva istället för att signa upp för #vistarinteut och kräva att skattebetalarna ska betala deras projekt.
Fast blir dom kvar får vi väl vara med och betala sjukvård, skola och annat utöver själva byggnaden.
Senast redigerad av D.Yster.Quist 2018-02-28 kl. 23:49.
Citera
2018-02-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Kom på att det är något med Colgate ändå.
Totalt värdelös men på något mirakulöst sätt lyckas den irriterande, lismande, late, inkompetente och självgode nollan fortfarande vara kvar.
Hur bär han sig åt?

Försöker alla andra spara honom som finalmotståndare?
Jag har sett det i arbetslivet. Dessa typer vet precis hur de ska överleva och vinna. Det är inte speciellt dugliga men får andra att inte uppfatta dem som ett hot och vet precis vilka knappar de ska trycka på för att ta sig framåt. Tills du själv sitter där med kniven i ryggen...
Jag vet faktiskt inte vilken av de 4 lowlifes som är värst. Kanske alla är det men på sitt egna sätt?
Citera
2018-03-01, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Man får hålla isär Farmen och det analoga livet utanför.
Som Farmare så är han en värdig vinnare om det blir han.
Men ska han bli migrationsminister och det är den frågan vi debatterar då är han ingen värdig vinnare.
Läs Ivar Arpis ledare, där tycker jag att han på ett bra sätt förklarar att man inte ska fatta övergripande beslut för stora grupper med utgångspunkt på att man fått sympati för någon i gruppen.
https://www.svd.se/var-empati-leder-oss-fel
så sant-
bra artikel.
Citera
2018-03-01, 00:07
Medlem
Nu måste jag tyvärr spy lite till haha. Alla Dee-älskare kan ju bara låta bli att läsa om ni inte tål att läsa sanningen om er underbara martyr

När Mulle åkte så skrev han på brevet "se till att skicka ut Dee", efter att Pablo läste upp det så frågade han Dee "hur känns det att han skriver att DU ska ut" då svarar Dee "det förvånar mig inte als att de vill få ut OSS" och kollar mot Roberts håll.

Det här gjorde hon igår när Robin kom in också, hon såg till att de två kunde vara själva och satt och sa till honom "du är mest utsatt nu, de kommer vilja ha ut dig först, men jag finns här på din sida" Du och jag är "targets" här (hon nämnde inte Robert) . Snart ser vi väl henne sitta och plugga med honom, synd bara att Helena kom in nu och stör invärvnings processen.

Det där är hennes sätt att värva in folk, bryta ner dem så mycket som möjligt och berätta att hon är den enda de kan lite på. Sen hugger hon dem i ryggen som hon gjorde med Linda, Och jag tror hon börjar "svika" Robert nu också, kanske det är därför han sträcker en hand till "mullarna".

Daniella hade sagt på nån artikel nått i stil med "vi andra är bara brickor i spelet som ska offra oss för att Dee ska komma så långt som möjligt" till en början trodde jag att det var nått hon bara sa för att hon skämdes för att hon hade blivit utslagen, men nu börjar jag tro att det finns en del sanning där, det verkar ha pågått mycket hjärntvättning där inne.

Dee-älskarna kommer säkert tycka att det är klart hon försöker skaffa sig allierade när hon är så utsatt. Men kolla på vilket sätt hon gör det.. och kolla hur lätt hon tycker att de ska offras när det passar henne. Linda var ju 100% säker att kära Dee inte skulle ta henne som AK och sa själv "jag fick en kniv i ryggen" tydligen har det pågått någonting där också som vi inte sett så mycket av, annars skulle inte hon känna sig så sviken.
Jag fattar inte hur den vidrigaste och falskaste människan därinne kan anses av så många som den vettigaste och jämföras med Robin som verkar vara en underbar människa!(många skriver Dee eller Robin borde vinna)
P.S det finns nått väldigt skumt med att Pavel ställde upp som första kämpe också.
Senast redigerad av sheriffenavutah 2018-03-01 kl. 00:29.
Citera
2018-03-01, 00:07
Medlem
ZTs avatar
Amuletter 2018-02-28

Tre stycken
Dee Omar
Robert Lundström (Storbonde)

Två stycken
Alexandra Louthander
Stella Kibona

En styck
Robin Johansen
Stefan Eriksson

Inga amuletter
Helena Hedqvist
Jean-Pierre Marques
Citera
2018-03-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
han bor i Tjotaheiti- och det behövs inflyttade personer till bygden-

alla som laglydiga och inte kriminella välkomnas till byn.
Det är glesbygd, ett stort problem är minskade folkmängden, skolor läggs ner- finns för få barn.
Sjukstugan -bommas igen.
Polisstation ligger 20 mil bort.
Det är tvunget att det flyttar in nya familjer, helst med många barn,
OM nyanlända är afghaner el nåt annat, så är det bra för bygden-det skapas arbetsmöjligheter för unga att kunna stanna kvar på bygden- skolor kommer igång osv.
Robin tänker både med hjärtat och hjärnan.
Det är speciellt i glesbygd som invandring behövs- och egna företagare blir många av dessa.
Byarna får nytt liv. Robin är själv invandrad och han har lyckats bra-just för att han bosatte sig i en liten by.
OM han har otur så kan han kanske stöta på Farmendeltagaren Ann-hon som takasserades av J-P.
Citera
2018-03-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZT
Amuletter 2018-02-28

Tre stycken
Dee Omar
Robert Lundström (Storbonde)

Två stycken
Alexandra Louthander
Stella Kibona

En styck
Robin Johansen
Stefan Eriksson

Inga amuletter
Helena Hedqvist
Jean-Pierre Marques
Men om Dee förlorar i en tävling-vad betyder då hennes tre amuletter+
Jag Kan inte reglerna?
Citera
2018-03-01, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheriffenavutah
Nu måste jag tyvärr spy lite till haha. Alla Dee-älskare kan ju bara låta bli att läsa om ni inte tål att läsa sanningen om er underbara martyr

När Mulle åkte så skrev han på brevet "se till att skicka ut Dee", efter att Pablo läste upp det så frågade han Dee "hur känns det att han skriver att DU ska ut" då svarar Dee "det förvånar mig inte als att de vill få ut OSS" och kollar mot Roberts håll.

Det här gjorde hon igår när Robin kom in också, hon såg till att de två kunde vara själva och satt och sa till honom "du är mest utsatt nu, de kommer vilja ha ut dig först, men jag finns här på din sida" Du och jag är "targets" här (hon nämnde inte Robert) . Snart ser vi väl henne sitta och plugga med honom, synd bara att Helena kom in nu och stör invärvnings processen.

Det där är hennes sätt att värva in folk, bryta ner dem så mycket som möjligt och berätta att hon är den enda de kan lite på. Sen hugger hon dem i ryggen som hon gjorde med Linda, Och jag tror hon börjar "svika" Robert nu också, kanske det är därför han sträcker en hand till "mullarna".

Daniella hade sagt på nån artikel nått i stil med "vi andra är bara brickor i spelet som ska offra oss för att Dee ska komma så långt som möjligt" till en början trodde jag att det var nått hon bara sa för att hon skämdes för att hon hade blivit utslagen, men nu börjar jag tro att det finns en del sanning där, det verkar ha pågått mycket hjärntvättning där inne.

Dee-älskarna kommer säkert tycka att det är klart hon försöker skaffa sig allierade när hon är så utsatt. Men kolla på vilket sätt hon gör det.. och kolla hur lätt hon tycker att de ska offras när det passar henne. Linda var ju 100% säker att kära Dee inte skulle ta henne som AK och sa själv "jag fick en kniv i ryggen" tydligen har det pågått någonting där också som vi inte sett så mycket av, annars skulle inte hon känna sig så sviken.
Jag fattar inte hur den vidrigaste och falskaste människan därinne kan anses av så många som den vettigaste och jämföras med Robin som verkar vara en underbar människa!(många skriver Dee eller Robin borde vinna)
Var det inte Linda själv som med sitt dubbelspel högg sig i ryggen klumpig som hon är?
Hon sprang ju runt och kuckelurade med båda grupperna men jag fick intrycket att hon satsade sina marker på "the Mulles".
Dee har väl lärt känna vindflöjeln Robert också när han triggar igång henne att ta upp något vid matbordet och sedan inte stöttar henne på minsta sätt när hon tar upp frågan han initierade.
Daniella var hon inte cirkusdirektörens handgångne?
Hon åkte ju ut före Gustav också så då har TV4 verkligen klippt hårt och dolt den lömska Dee i redigeringen.
Eller styrde Dee Gustav från början?
Jag håller fortfarande på Dee tills jag får lite mer konkret länkning till dubbelspelet.
Senast redigerad av D.Yster.Quist 2018-03-01 kl. 00:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in