2018-02-28, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sheriffenavutah
Dom här sidorna som Robban visar nu har funnits där hela tiden, man behövde bara kolla lite mer noggrant för att se dom.

Alla skriver nu exakt samma saker jag skrev om Robban för ett par veckor sen. Men då blev jag attackerad av många för att jag inte tyckte att Robban var världens bästa människa. Hehe kul att se hur det vänder.

Synd bara att det inte är tillräckligt lång tid kvar för att vissa andra ska visa sina riktiga ansikten tillräckligt tydligt för att alla ska se vilka de verkligen är.

Njae...tycker förvisso han fegar för mycket men han framstår fortfarande som vettig. Klart han vill slå ut norskjäveln och Wermland. Andragrupperingen vill ju samma sak så han är väl medveten om att de kan få till ett kortare eld upphör på så sätt också. "Min fiendes fiende är min vän"
Citera
2018-02-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheriffenavutah
Synd bara att det inte är tillräckligt lång tid kvar för att vissa andra ska visa sina riktiga ansikten tillräckligt tydligt för att alla ska se vilka de verkligen är.
Det låter som att du sitter på en hel del information som inte vi tittare har tillgång till?
Citera
2018-02-28, 22:54
Medlem
Tycker mig höra knivar som slipas....
Citera
2018-02-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regelbrott
Men Stefan har väl knappt tävlat ett skit eller stått ut med Gustav heller?
Missade den härliga personligheten Kirsi och
han fick inte lika stor dos Skurt-gift som Dee som malts mot onda fyran under hela sin Farmentid.
Så jag ser gärna Dee i slutrundan.
Hon är väl den storbonde som trots aktivt motstånd från de fyra Skurts fick till bäst resultat.
Hon körde inte heller över några andra när hon fördelade uppgifter och följde upp hur det gick.
Som jag minns det iallafall fall men rätt vad det är dyker det väl upp någon Dee-allergiker och påminner om någon scen jag missat, glömt eller förträngt.
Dessutom spelade hon ut Linda på ett mycket kraftfullt och intelligent sätt.
Visst jag retade mig också på språkblandningen och den sprudlande entusiasmen i början men det finns annat som förtjänar min irritation så nu tycker jag att det är charmigt.
Citera
2018-02-28, 22:58
Medlem
Vad ska alla dessa möten om vem de ska välja som FK vara bra för.. Det är ju bara att välja den starkaste och hoppas på det bästa typ.

Någon av Robin, Helene eller möjligtvis Stefan lär vinna detta, de andra är för svaga i tävlingarna som väntar. Det kan ju i och för sig komma mer slumpartade tävlingar som "stapla ved" eller väga saker men till slut lär någon av "jokrarna" stå som segrare. Hoppas ändå lite på Dee, en riktig fajter som haft oddsen mot sig hela resan typ, hon har ju även lite amuletter som kan vara behjälpliga.
Citera
2018-02-28, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Vilken sopprot Alexandra är. Dee -Jag har varit i täten med att mobba ut dig men kan du nu ställa upp för laget???
Ja det är lite som om Trump skulle be Hillary Clinton ta en kula för honom.
Citera
2018-02-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Missade den härliga personligheten Kirsi och
han fick inte lika stor dos Skurt-gift som Dee som malts mot onda fyran under hela sin Farmentid.
Så jag ser gärna Dee i slutrundan.
Hon är väl den storbonde som trots aktivt motstånd från de fyra Skurts fick till bäst resultat.
Hon körde inte heller över några andra när hon fördelade uppgifter och följde upp hur det gick.
Som jag minns det iallafall fall men rätt vad det är dyker det väl upp någon Dee-allergiker och påminner om någon scen jag missat, glömt eller förträngt.
Dessutom spelade hon ut Linda på ett mycket kraftfullt och intelligent sätt.
Visst jag retade mig också på språkblandningen och den sprudlande entusiasmen i början men det finns annat som förtjänar min irritation så nu tycker jag att det är charmigt.
Jag kan bara hålla med om allt du säger, Om Dee vann Farmen skulle det åtminstone finnas någon rättvisa...
Citera
2018-02-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Jag kan bara hålla med om allt du säger, Om Dee vann Farmen skulle det åtminstone finnas någon rättvisa...
Citera
2018-02-28, 23:07
Medlem
Kom på att det är något med Colgate ändå.
Totalt värdelös men på något mirakulöst sätt lyckas den irriterande, lismande, late, inkompetente och självgode nollan fortfarande vara kvar.
Hur bär han sig åt?

Försöker alla andra spara honom som finalmotståndare?
Citera
2018-02-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ok tack.

Alexandra känns så himla vidrig, riktig mobbare..När de samlades i rummet för att diskutera kändes det som att se ett gäng tonåringar i 9e klass tala om hur de ska mobba ut några i klassen..Alexandra kallar Robert för översittare? Hon fick förfan Dee att klättra upp i ett träd och göra förnedrande läten samt betedde sig fruktansvärt illa under hela sin tid som storbonde mot dem andra...Genomfalsk den där Alexandra.
De tre mullorna har självklart bearbetat Robert- han vistades tillsammans med dem i köket- och J-P har självklart tjatat
att Robert ska agera- J-p ser ett stort hot från de två torparna och i vanlig ordning så styr han in andra att tycka som han-Alexandra, Stella och J-P har sin strategi -allt är uttänkt-
Det gällde att få Robert med i handlingen -och han förstod inte att målet är att få ut Dee eller Helena
Robert var svag och nappade-
Mullorna vill ha ut bägge tjejerna-Dee o Helena-vem som försvinner först gör detsamma för dem. Dee är den som försvinner först. Sedan utser Dee -Robert-ovh i nä'sta tävling så ryker antingen Stefan el
Robin.
Sedan är det de tre mullorna kvar med Robert och då är han är chanslös.
Ska jag bedöma människornas goda sidor- så framstår Dee och Robin som de karaktärsfasta.
Båda är riktiga segrare, pga sina goda egenskaper.
Men mullornas fulspel ser ut att segra. Trist.
Citera
2018-02-28, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Det är Robin och Helena (Stefan) som är bäst! Trodde inte Robban skulle köra med kniven i ryggen, en helt fel taktik, och han visar sig inte bättre. Dee är mer normal, han kan inte sätta Dee som förstekämpe, då sjunker han igen...
Stefan är med Robin och Helena, så det blir en väldigt stark triplett.... Fattar inte hur Robban tänkte.... Onödigt möte, tycker jag.
Han skall sätta Stefan om han inte tycker om honom.
Ja precis vad är problemet för honom han ska ju passa på att sätta någon som är ett hot mot honom själv och då är ju Stefan eller Robin lämpligast, Stefan har väl dessutom deklarerat att han vill ha riktiga fighter man mot man så han kommer ju inte att välja en tjej.
Jag tror att hela problemet är att han är rädd för att bli av med JP jag tror att det är där det låser sig för både honom och en del av de andra de tror sig veta att JP är ett säkert kort för de själva att slå ut och därför är de livrädda att någon annan ska hinna före.

Han har dessutom det klassiska argumentet sist in först ut att skylla på om han skulle ta Robin så han slipper förklara att han är rädd för honom.

Väljer han Dee så hoppas jag att Dee väljer JP eller Alexandra i ren protest och att hon väljer Stefan till storbonde om hon åker ut så kan han stå där sedan och välja mellan JP eller norsken.
Förhoppningsvis var det bara ett spel av honom så att mullorna ska känna sig trygga och inte gnälla på honom sedan när han väljer, men antagligen inte då han inte verkar vara så tekniskt lagd när det gäller att planera taktik.
Att det ens blir tal om att Dee ska upp och kämpa igen när han är storbonde är ju helt otroligt.
Citera
2018-02-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Kom på att det är något med Colgate ändå.
Totalt värdelös men på något mirakulöst sätt lyckas den irriterande, lismande, late, inkompetente och självgode nollan fortfarande vara kvar.
Hur bär han sig åt?

Försöker alla andra spara honom som finalmotståndare?
Utan tvekan så är det så alla tror att han är ett lätt byte i en kamp så de vill spara honom.
Problemet med det är att han kanske inte alls är så enkel, kanske är han tex starkare än någon räknat med eller är bra i kunskap han har ju aldrig visat något så det skulle inte förvåna om han chockar och slår ut någon i en kamp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in