Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-27, 23:24
  #6001
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Glöm inte att han ändå vann- i kampen om drogerna.
Det ska han ha credit för. Han har säkerligen genomgått tolvstegsprogrammet och då -blir man vinnaren.


Låter mest pk o säga så. De flesta tar inte droger o är ändå inga vinnare. Mulle är mer av en born loser i mina ögon.
Citera
2018-02-27, 23:33
  #6002
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
jag tror att Rocco precis som Ann, blev måltavla för J-P.
j-P insåg snabbt vilka som var lämpliga att trakassera,
han fick igång någonting, han påstod att hon Ann
låg och sov -
han förlöjligade och hånade Rocco direkt, fick honom att sjunga och hetsade fram Rocco på nåt märkligt sätt.
Ann drog sig undan, medan Rocco fjädrade upp sig- båda förlorade mot J-p.
Han befäste deras låga status. Fick alla att tycka som han.
Mullorna måste ha haft diskussioner hur de skulle psyko ner folk- för Gustaf gick igång på samma sätt som Rocco. Det måste ha varit nån sjuk strategi, Mullorna retade upp vissa personer -
på nåt märkligt sätt.
I efterhand när man ser de tidigaste avsnitten så framgår det tydligt,
Hon som slog gröten på Kirsi- blev påverkad av de andra - de hetsade mot Kirsi-

och Kirsi var själv en person, som reagerade som en tändhatt.
Tillsist blev det bara Dee kvar och hon reagerade inte på deras angrepp- på det vis som mullorna förväntade.

Lugn och fin. Alla som har sett programmet har insett vad Vagina-fyran är för några typer efter typ tre avsnitt. De som borde skämmas och få en tankeställare är PKbolaget TV4. Att hämta deltagare från avdelning fyra samt brottsregistret är inte försvarsbart. Den jag helt har tappat respekt för är Pablo Roberta som dansar med i denna tragikomik . Paulo som han heter har helt sålt ut sig för tre silverpenningar och är bara en tragisk programledare helt utan pondus längre.

Det fanns en tid, lång sådan, som jag gillade Paulo men den är förbi. Ett stort fall för honom själv tror jag och ser han sig själv nu i efterhand så måste han skämmas oerhört att han tilläts bli en trasdocka för PKbolaget. Här har v i den riktige förloraren av farmen.

Det sägs att i kärlek och krig är allt tillåtet, men här har vi inte sett någondera. En hel drös trasiga människor som PKbolaget har utnyttjat för att tjäna några spänn på reklamen och stilla en blod och mobbartörst för en del tittare. Märker man på en del kommentarer också.

Det finns dock En hel del deltagare som pallade inte med denna trasiga värld och i princip självmant lämnade programmet eller ställde sig till förfogande som förstekämpar, det fanns helt enkelt en gräns för dem även om en massa cash står på spel.

Sedan finns det de som behöll och behåller kylan och skrattar mer åt det hela och har tidigt insett att PKbolaget har hållit Vagina-fyran under armarna för att göra s.k. bra TV. Dee är en av dem, norrbaggen och Robban en annan, även om man har sett deras frustration ibland. Även Wermland kan räknas in där.

Att vi sedan tidigare vet att dessa bolag triggar de medverkande med att utföra fulsaker är ju känt. De erbjuds extra cash samt prylar från reklamköparna. Har själv jobbat inom produktion redan i början av 90 talet och så går det till.
Det enda som har skiljt ifrån denna säsong är att de har valt extrema psykopater med personliga problem samt folk som direkt har och finns med i brottsregistret. Trasiga människor som PKbolaget har kallt utnyttjat och triggat, för dessa individer är lättriggade och lättköpta.

Resultatet har blivit en fars med Pablo Roberta i spetsen.
__________________
Senast redigerad av kermith 2018-02-27 kl. 23:36.
Citera
2018-02-27, 23:43
  #6003
Medlem
Zurfarn08s avatar
Man kan inte annat än tycka lite synd om Robert. Enligt Dees snack med Robin tydde sig hon o Robban till varann för att bägge var utstötta. Vad har Robban gjort för ont egentligen?? Stefan smälte in i gruppen men Robban blev utstött. Uppfattas han som en besserwisser eller vad? Inte ens Dee har några varmare känslor för Robban utan hon hänger med honom för att hon inte har nån annan. Han som trodde han skulle få vänner för livet på Farmen... Lite tragikomiskt på nåt sätt.
Citera
2018-02-27, 23:58
  #6004
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
En krigare som urinerar ner sig när han stod och tittade på när det brann. Tänkte mer på sina gamla sockor än att rädda Bästis. Ja verkligen en krigare bland sina pundarkompisr kanske men inte i verkliga livet.

Är du säker på att det är urin?
Citera
2018-02-27, 23:58
  #6005
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Tack, glömde den kroppsdelen.
Lite vaselin så mår han nog bra.
Det är säkert ingen fara med honom, han var vältränad på ryggläge redan innan han kom till Farmen. Han har vanan inne, det märks. Ingen nybörjare direkt.

JP påminner starkt om Sälle i Rasmus Nalle, om nån minns den klassikern. Sälle tog inte heller händerna ur fickorna i onödan.
Citera
2018-02-28, 00:32
  #6006
Medlem
ZTs avatar
Amuletter (2018-02-27)

Tre stycken
Dee Omar
Robert Lundström (Storbonde)

Två stycken
Alexandra Louthander
Stella Kibona

En styck
Robin Johansen
Stefan Eriksson

Inga amuletter
Jean-Pierre Marques

Tvåan från torpet finalen blir:
Citera
2018-02-28, 00:57
  #6007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Lugn och fin. Alla som har sett programmet har insett vad Vagina-fyran är för några typer efter typ tre avsnitt. De som borde skämmas och få en tankeställare är PKbolaget TV4. Att hämta deltagare från avdelning fyra samt brottsregistret är inte försvarsbart. Den jag helt har tappat respekt för är Pablo Roberta som dansar med i denna tragikomik . Paulo som han heter har helt sålt ut sig för tre silverpenningar och är bara en tragisk programledare helt utan pondus längre.

Det fanns en tid, lång sådan, som jag gillade Paulo men den är förbi. Ett stort fall för honom själv tror jag och ser han sig själv nu i efterhand så måste han skämmas oerhört att han tilläts bli en trasdocka för PKbolaget. Här har v i den riktige förloraren av farmen.

Det sägs att i kärlek och krig är allt tillåtet, men här har vi inte sett någondera. En hel drös trasiga människor som PKbolaget har utnyttjat för att tjäna några spänn på reklamen och stilla en blod och mobbartörst för en del tittare. Märker man på en del kommentarer också.

Det finns dock En hel del deltagare som pallade inte med denna trasiga värld och i princip självmant lämnade programmet eller ställde sig till förfogande som förstekämpar, det fanns helt enkelt en gräns för dem även om en massa cash står på spel.

Sedan finns det de som behöll och behåller kylan och skrattar mer åt det hela och har tidigt insett att PKbolaget har hållit Vagina-fyran under armarna för att göra s.k. bra TV. Dee är en av dem, norrbaggen och Robban en annan, även om man har sett deras frustration ibland. Även Wermland kan räknas in där.

Att vi sedan tidigare vet att dessa bolag triggar de medverkande med att utföra fulsaker är ju känt. De erbjuds extra cash samt prylar från reklamköparna. Har själv jobbat inom produktion redan i början av 90 talet och så går det till.
Det enda som har skiljt ifrån denna säsong är att de har valt extrema psykopater med personliga problem samt folk som direkt har och finns med i brottsregistret. Trasiga människor som PKbolaget har kallt utnyttjat och triggat, för dessa individer är lättriggade och lättköpta.

Resultatet har blivit en fars med Pablo Roberta i spetsen.
Detta är Första Farmen programmet jag sett- slötittade aningslös -men tänkte vad är detta ?
Sedan följde jag denna tråd-och insåg att skriverierna i tråden följe paralellt med vad J-P sagt i programmet-och insåg att J-p framför allt, men alla i hans gäng, gavs tid att porträttera deltagarna som tokar- vilket de kanske inte alls är-och påverkade tittarna och även skribenterna här.
Det var törnrosa - så beskrevs hon Ann, som påstods ha legat o sovit på loftet,
pajasen-Rocco, osv.
Mullorna avrättade deltagarna, genom sina egna olika påståenden.
Det har tagit lite tid för mig att förstå "det så kallade spelet".
__________________
Senast redigerad av moshes 2018-02-28 kl. 01:00.
Citera
2018-02-28, 01:07
  #6008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Detta är Första Farmen programmet jag sett- slötittade aningslös -men tänkte vad är detta ?
Sedan följde jag denna tråd-och insåg att skriverierna i tråden följe paralellt med vad J-P sagt i programmet-och insåg att J-p framför allt, men alla i hans gäng, gavs tid att porträttera deltagarna som tokar- vilket de kanske inte alls är-och påverkade tittarna och även skribenterna här.
Det var törnrosa - så beskrevs hon Ann, som påstods ha legat o sovit på loftet,
pajasen-Rocco, osv.
Mullorna avrättade deltagarna, genom sina egna olika påståenden.
Det har tagit lite tid för mig att förstå "det så kallade spelet".
jag hade förväntat mig något annat än vad det är.
Men det är bra att tittare har reagerat.
Citera
2018-02-28, 01:18
  #6009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Man kan inte annat än tycka lite synd om Robert. Enligt Dees snack med Robin tydde sig hon o Robban till varann för att bägge var utstötta. Vad har Robban gjort för ont egentligen?? Stefan smälte in i gruppen men Robban blev utstött. Uppfattas han som en besserwisser eller vad? Inte ens Dee har några varmare känslor för Robban utan hon hänger med honom för att hon inte har nån annan. Han som trodde han skulle få vänner för livet på Farmen... Lite tragikomiskt på nåt sätt.
i detta sammanhanget så är det hedrande att Dee o Robert blev utstötta.
Robert o Dee- skulle frysas ut-
ge upp-

men nu har Dee o Robert fått förstärkning av - av Robin o Helena,

nu finns det fyra bra, och schyssta individer- alla värdiga vinnare.
Även Sefan- han sköter sig själv. Inte beroende av vänskap eller stöd från omgivningen.
Citera
2018-02-28, 01:57
  #6010
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Detta är Första Farmen programmet jag sett- slötittade aningslös -men tänkte vad är detta ?
Sedan följde jag denna tråd-och insåg att skriverierna i tråden följe paralellt med vad J-P sagt i programmet-och insåg att J-p framför allt, men alla i hans gäng, gavs tid att porträttera deltagarna som tokar- vilket de kanske inte alls är-och påverkade tittarna och även skribenterna här.
Det var törnrosa - så beskrevs hon Ann, som påstods ha legat o sovit på loftet,
pajasen-Rocco, osv.
Mullorna avrättade deltagarna, genom sina egna olika påståenden.
Det har tagit lite tid för mig att förstå "det så kallade spelet".

PKbolagets genier har lagt upp det snyggt i spännande och trovärdiga klipp.
En manusförfattare med psykopatiska drag från en annan trasig individ. Snyggt men styggt.
Citera
2018-02-28, 01:58
  #6011
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är du säker på att det är urin?

Är du säker på att torpet brann ner?
Citera
2018-02-28, 02:10
  #6012
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Man kan inte annat än tycka lite synd om Robert. Enligt Dees snack med Robin tydde sig hon o Robban till varann för att bägge var utstötta. Vad har Robban gjort för ont egentligen?? Stefan smälte in i gruppen men Robban blev utstött. Uppfattas han som en besserwisser eller vad? Inte ens Dee har några varmare känslor för Robban utan hon hänger med honom för att hon inte har nån annan. Han som trodde han skulle få vänner för livet på Farmen... Lite tragikomiskt på nåt sätt.

Har inte alls uppfattar att Hannibal Lecter skulle ha smält in i gruppen. Det har han dessutom själv sagt att han skiter i vilket. Han kör ett eget race. Och tottenham-denver-washington har ju vid flera tillfällen sagt att hon är tacksam och glad att hon har Robban. De är ju bundisar och han sätter henne på trädgårdslandet. De har ju tisslat och tasslat i nästsn varje avsnitt. Det känns som du har missat en hel del.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback