2019-03-11, 11:05
Medlem
pc-load-letters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Dumt att förlora en semesterdag och betala för resan, ifall det ändå inte blir nån cirkus-Terese-föreställning att bevittna.

Det kanske är säkrast att gå till jobbet. Om det blir en rättegång så kan du alltid begära ut ljudupptagningarna från rättssalen i efterhand.
2019-03-11, 11:05
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Fan, jag är ju för närvarande arbetslös och har inte långt dit. Ska fan bege mig dit och kika om jag kan, klagar ofta på att jag inte har tillräckligt med humor i mitt liv. Kan fara som FBs utsände!

Som arbetslös tycker jag definitivt att du kan unna dig lite komedi och åka dit. Att vara arbetslös i dagens samhälle är ingen munter historia så du kan behöva unna dig.
2019-03-11, 11:08
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc-load-letter
Det kanske är säkrast att gå till jobbet. Om det blir en rättegång så kan du alltid begära ut ljudupptagningarna från rättssalen i efterhand.

Så sant, men jag skulle vilja se kroppsspråk, ögonkast osv och sådan kan man ju inte få med i en ljudupptagning.
Jag hoppas dock innerligt att någon härifrån kan åka dit och sedan återberätta lite ögonvittnesupplevelse av det hela.
2019-03-11, 11:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ligger T Le-profilen på facebook nere igen? Verkar vara en vääääldigt instabil profil, eller kanske en väääldigt instabil ägare bakom profilen.

Jag överväger faktiskt lite att åka till Umeå och närvara i tingsrätten. Hur stor risk tror ni att det kan vara att den i sista stund blir bakom lykta dörrar, eller att huvudpersonen faktiskt inte kommer att dyka upp pga nån hittepåkrämpa som stukat revben eller galopperande hjärnvirus med tillhörande astma i öronen?
Dumt att förlora en semesterdag och betala för resan, ifall det ändå inte blir nån cirkus-Terese-föreställning att bevittna.

Man hoppas ju på att rätten har beslutat att hon ska tvångshämtas direkt med tanke på förra rättegången. Sitta i arresten i en eller flera dagar i förväg för att vara säkra på att hon dyker upp. . Att man inte låter henne ta sig dit på egen hand. Hennes föräldrar verkar tyvärr ju inte vara till mycket hjälp i den frågan. Annars hade de ju definitivt sett till att hon verkligen dök upp förra gången. Den här gången är rättegången i samma stad som hon bor i, så kanske kanske hon ändå tar sig dit på egen hand. Men jag tvivlar. Hon har ju ingen vänner som backar upp henne.

Lyckta dörrar blir det strålande nog inte. Det används mest för t ex unga brottslingar och sexbrott.

Dyker hon inte alls upp visar hon än en gång att hon inte sköter möten med myndigheter. Så att hon då skulle dömas till någon slags samtalsterapi kanske inte blir aktuellt. Rätten kan få intrycket av att hon inte skulle dyka upp på de mötena. Hoppas de dömer fängelse då. Nåt j-val straff borde hon få för att hon är en fegis som fejkar allehanda sjukdomar och förstör för rättsväsendet.

Jag tycker hon skulle få dömas till att konfronteras av sina offer fastbunden i en stol med munkavle och blöjor. Så fick offren var och en i en timme berätta vilket svin hon är och skälla på henne. För just det fixar hon inte. Hon fixar inte kritik och att bli utskälld. Likaså att inte få explodera och skrika. Och hon törs inte hota dem öga mot öga. Bara anonymt på nätet och vis sms när hon låtsas vara någon annan. Terese är en riktigt mesig fegis som inte klarar av att vara vuxen och stå för sina handlingar.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-03-11 kl. 11:30.
2019-03-11, 11:29
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Som arbetslös tycker jag definitivt att du kan unna dig lite komedi och åka dit. Att vara arbetslös i dagens samhälle är ingen munter historia så du kan behöva unna dig.

Väldigt sant! Ska göra mitt bästa för att ta mig dit och se om jag kan rapportera på något vettigt/intressant vis.
Har faktiskt träffat en person i ytterkanterna i de här fallen genom en kontaktperson till denne och herregud säger jag bara.
2019-03-11, 11:32
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Man hoppas ju på att rätten har beslutat att hon ska tvångshämtas med tanke på förra rättegången. Att man inte låter henne ta sig dit på egen hand. Hennes föräldrar verkar tyvärr ju inte vara till mycket hjälp. Annars hade de ju definitivt sett till att hon verkligen dök upp förra gången. Den här gången är rättegången i samma stad som hon bor i, så kanske kanske hon ändå dyker upp på egen hand. Men jag tvivlar. Hon har ju ingen vänner som backar upp henne.

Lyckta dörrar blir det inte. Det används mest för t ex unga brottslingar och sexbrott.

Dyker hon inte alls upp visar hon på att hon än en gång inte sköter möten med myndigheter. Så att skulle dömas henne till någon slags samtalsterapi kanske inte blir aktuellt då. Rätten kan få intrycket av att hon inte skulle dyka upp på de mötena. Hoppas de dömer fängelse då. Nåt j-val straff borde hon få för att hon är en fegis som fejkar allehanda sjukdomar och förstör för rättsväsendet.

En av oss vänliga själar kanske ska erbjuda henne skjuts och eskortera henne så att hon inte missar tiden och platsen . Hon har ju onekligen gjort sig lite känd för att inte dyka upp till händelser som hon förväntas närvara vid. Tyvärr har hon ju ännu inte straffats för det. Jag skulle gärna lägga mina skattepengar på lite mer polishämtningar, förvar och andra kraftfullare åtgärder för att få ordning på smitande simulanter.
2019-03-11, 11:37
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Jag tycker hon skulle få dömas till att konfronteras av sina offer fastbunden i en stol med munkavle och blöjor. Så fick offren var och en i en timme berätta vilket svin hon är och skälla på henne. För just det fixar hon inte. Hon fixar inte kritik och att bli utskälld. Likaså att inte få explodera och skrika. Och hon törs inte hota dem öga mot öga. Bara anonymt på nätet och vis sms när hon låtsas vara någon annan. Terese är en riktigt mesig fegis som inte klarar av att vara vuxen och stå för sina handlingar.

ja nu snackar vi! Fast hur vuxen är hon i huvudet? Hennes handlingar är så genomvidriga! Hur får någon henne att utveckla det konsekvenstänk som hon saknar? Kan hennes hjärna ens begripa? Skulle detta hjälpa? Eller skulle hon gå in i en mental bubbla av förnekelse?
Hennes offer behöver hur som helst verkligen få upprättelse på något sätt!
2019-03-11, 11:39
Medlem
Jofs avatar
Kan hon ha en borderlinediagnos?
2019-03-11, 11:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Autism har framförts tidigare i tråden. När det gäller hat och förmågan att göra vansinnigheter när man känner sig som ett offer har diagnoserna många likheter. Men eftersom hon är utvecklingsstörd låter det mer troligt med just autism. Men jag kan ha fel.
2019-03-11, 11:44
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

skulle ju vara fantastiskt ihop med hennes funktionsvariation/mentala utvecklingsstörning
Kan utvecklingsstörda också ha borderline? Det borde de väl...
2019-03-11, 11:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
En av oss vänliga själar kanske ska erbjuda henne skjuts och eskortera henne så att hon inte missar tiden och platsen . Hon har ju onekligen gjort sig lite känd för att inte dyka upp till händelser som hon förväntas närvara vid. Tyvärr har hon ju ännu inte straffats för det. Jag skulle gärna lägga mina skattepengar på lite mer polishämtningar, förvar och andra kraftfullare åtgärder för att få ordning på smitande simulanter.

Jag håller helt med dig. För rättsväsendets och offrens/vittnena skull är det bäst att rättegångar blir av när de planerats.
2019-03-11, 11:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
ja nu snackar vi! Fast hur vuxen är hon i huvudet? Hennes handlingar är så genomvidriga! Hur får någon henne att utveckla det konsekvenstänk som hon saknar? Kan hennes hjärna ens begripa? Skulle detta hjälpa? Eller skulle hon gå in i en mental bubbla av förnekelse?
Hennes offer behöver hur som helst verkligen få upprättelse på något sätt!

På grund av hennes mentala förmåga samt eventuell sidodiagnos - autism eller borderline - finns det i mina ögon inget hopp. Hon är för gammal för det. Skulle ha påbörjats i hennes barndom/ungdom då hon var formbar.

Det känns som att särskolan just för stökiga ungdomar blir ett slags ungdomsfängelse. De lär sig dumheter av varandra och blir som vuxna ett B-lag som håller ihop och har ständiga interna konflikter plus att man triggar varandra till dumheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in