Citat:
Ursprungligen postat av
LillaTE
Ligger T Le-profilen på facebook nere igen? Verkar vara en vääääldigt instabil profil, eller kanske en väääldigt instabil ägare bakom profilen.
Jag överväger faktiskt lite att åka till Umeå och närvara i tingsrätten. Hur stor risk tror ni att det kan vara att den i sista stund blir bakom lykta dörrar, eller att huvudpersonen faktiskt inte kommer att dyka upp pga nån hittepåkrämpa som stukat revben eller galopperande hjärnvirus med tillhörande astma i öronen?
Dumt att förlora en semesterdag och betala för resan, ifall det ändå inte blir nån cirkus-Terese-föreställning att bevittna.
Man hoppas ju på att rätten har beslutat att hon ska tvångshämtas direkt med tanke på förra rättegången. Sitta i arresten i en eller flera dagar i förväg för att vara säkra på att hon dyker upp. . Att man inte låter henne ta sig dit på egen hand. Hennes föräldrar verkar tyvärr ju inte vara till mycket hjälp i den frågan. Annars hade de ju definitivt sett till att hon verkligen dök upp förra gången. Den här gången är rättegången i samma stad som hon bor i, så kanske kanske hon ändå tar sig dit på egen hand. Men jag tvivlar. Hon har ju ingen vänner som backar upp henne.
Lyckta dörrar blir det strålande nog inte. Det används mest för t ex unga brottslingar och sexbrott.
Dyker hon inte alls upp visar hon än en gång att hon inte sköter möten med myndigheter. Så att hon då skulle dömas till någon slags samtalsterapi kanske inte blir aktuellt. Rätten kan få intrycket av att hon inte skulle dyka upp på de mötena. Hoppas de dömer fängelse då. Nåt j-val straff borde hon få för att hon är en fegis som fejkar allehanda sjukdomar och förstör för rättsväsendet.
Jag tycker hon skulle få dömas till att konfronteras av sina offer fastbunden i en stol med munkavle och blöjor. Så fick offren var och en i en timme berätta vilket svin hon är och skälla på henne. För just det fixar hon inte. Hon fixar inte kritik och att bli utskälld. Likaså att inte få explodera och skrika. Och hon törs inte hota dem öga mot öga. Bara anonymt på nätet och vis sms när hon låtsas vara någon annan. Terese är en riktigt mesig fegis som inte klarar av att vara vuxen och stå för sina handlingar.