2019-02-24, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Fantastiskt! Ser fram emot att se om det är något nytt som har tillkommit.

Det känns som att det borde ha rasat in nya anmälningar, men frågan är om det kommer att tas upp i rättegången eller om det mesta läggs ner?

Detta funderade jag på förut. Om det nu kommit in nya anmälningar o man väljer att skjuta upp rättegången, hur länge kan den skjutas upp då? Det verkar ju aldrig lugna sig, så det lär väl komma nya anmälningar i ”cirkus T” titt som tätt i evigheters evigheter... När drar man gränsen liksom?
2019-02-24, 15:45
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen
Detta funderade jag på förut. Om det nu kommit in nya anmälningar o man väljer att skjuta upp rättegången, hur länge kan den skjutas upp då? Det verkar ju aldrig lugna sig, så det lär väl komma nya anmälningar i ”cirkus T” titt som tätt i evigheters evigheter... När drar man gränsen liksom?

Precis.
Det känns som att så länge de inblandade har tillgång till internet och telefon så kommer anmälningarna att fortsätta rasa in.
Hur många gånger/hur länge kan man skjuta upp en rättegång för att det tillkommer nya saker?
2019-02-24, 15:56
Medlem
hum.by.666s avatar
Förhandlingen behöver inte skjutas upp, med en komplettering kan det tas upp vid utsatt datum. Tiden från det åtalet inlämnades och fram till förhandlingen ska ske är rejält tilltagen och han har haft tid till det. Om det inkommit fler anmälningar som åklagaren anser vara åtalbart kan han justera stämningsansökan.
2019-02-24, 16:11
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Förhandlingen behöver inte skjutas upp, med en komplettering kan det tas upp vid utsatt datum. Tiden från det åtalet inlämnades och fram till förhandlingen ska ske är rejält tilltagen och han har haft tid till det. Om det inkommit fler anmälningar som åklagaren anser vara åtalbart kan han justera stämningsansökan.

Ja, jag funderade faktiskt lite över det.
Det kändes som lång tid mellan det att åtal väcktes och planerad rättegång. Hade de kanske funderingar om att det skulle inkomma nya anmälningar och ville ha tid på sig att komplettera?

Men om det nu skulle visa sig att det har inkommit, vi säger 20 nya anmälningar som de har valt att gå vidare med, kan de då skjuta upp rättegången? Och isf, finns det någon gräns på hur många gånger, eller hur länge den kan skjutas upp?

Finns det något fall där rättegången har skjutits upp för en längre tid för att det har inkommit nya anmälningar eller bevis?

Rättegången med stölden av regalier blev ju uppskjuten pga av att dessa hittades, men den återupptogs ju väldigt snabbt efter det.
2019-02-24, 16:23
Medlem
hum.by.666s avatar
Jovisst kan det bli uppskjutet. Hur länge beror ju på utredningen, nya förhör och bevishämtning. Har svårt att tro detta mål blir uppskjutet, det blir istället ett helt nytt åtal längre fram om många nya anmälningar kommer. Straffet för det nya brottet kan "inbakas" i detta måls utdömda straff.

Jag kan nu inte på rak arm säga något annat fall. Men det finns säkert. Det fall du nämner blev en deldom för en, resten får sin dom senare.

Edit.
Jag kom på att vid dödsfall så läggs saken ner. Fanns ett våldtäktsmål där offret sorgligt nog tog sitt liv samma dag som förhandlingen skulle ske och gärningsmannen "gick fri".
Senast redigerad av hum.by.666 2019-02-24 kl. 16:30.
2019-02-24, 16:28
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Jovisst kan det bli uppskjutet. Hur länge beror ju på utredningen, nya förhör och bevishämtning. Har svårt att tro detta mål blir uppskjutet, det blir istället ett helt nytt åtal längre fram om många nya anmälningar kommer. Straffet för det nya brottet kan "inbakas" i detta måls utdömda straff.

Jag kan nu inte på rak arm säga något annat fall. Men det finns säkert. Det fall du nämner blev en deldom för en, resten får sin dom senare.

Tack för svaret

Då får vi se mest troligt imorgon om det har inkommit något nytt, och vad.
Vilket datum var det rättegången var planerad till?
Jag minns att det var i mars, men inte när.
2019-02-24, 16:32
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Tack för svaret

Då får vi se mest troligt imorgon om det har inkommit något nytt, och vad.
Vilket datum var det rättegången var planerad till?
Jag minns att det var i mars, men inte när.
20-23 mars om jag inte missminner mig.
2019-02-24, 16:36
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
20-23 mars om jag inte missminner mig.

Okej, men då är det ganska gott om tid för kompletteringar.
Meddela oss gärna om det har inkommit något nytt imorgon!
2019-02-24, 16:39
Medlem
hum.by.666s avatar
Absolut! Finns på länk så fort den kommer.
2019-02-24, 16:58
Bannlyst
20 21 25 mars
2019-02-24, 19:01
Medlem
L.Butters.Stotchs avatar
Vänta nu, så jag hänger med...

Nån kommer in o påstår att Tessan är på tjocken.
Tessan i sin tur skriver att hon är gravid på IG (?)
Sen dementerar Tessan det på facebook.

Hur ska hon ha det?
2019-02-24, 19:06
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Butters.Stotch
Vänta nu, så jag hänger med...

Nån kommer in o påstår att Tessan är på tjocken.
Tessan i sin tur skriver att hon är gravid på IG (?)
Sen dementerar Tessan det på facebook.

Hur ska hon ha det?

Vad heter hon på Insta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in