2019-03-11, 11:51
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Autism har framförts tidigare i tråden. När det gäller hat och förmågan att göra vansinnigheter när man känner sig som ett offer har diagnoserna många likheter. Men eftersom hon är utvecklingsstörd låter det mer troligt med just autism. Men jag kan ha fel.

Ja någonting inom autismspektrat låter troligare. Jag vet att när hennes barn placerades så klagade hon högljutt i en facebookgrupp över att soc påstod att hon inte hade tillräckligt minspel, ögonkontakt och ansiktsmimik i samspel med barnen. Hon påstod att de ljög.
Jag har träffat Terese. Även om det är mycket länge sedan nu. Hon hade då då svårt med ögonkontakt och hon har ett ytterst begränsat minspel. Normalt gullar en förälder väldigt mycket med sin bebis och barnet lär sig minspel och mimik i det nära sammanhanget med mycket ögonkontakt. Fixar inte en förälder detta så uppstår snabbt en anknytningsstörning som kan vara svår att reparera.
En del adopterade människor har haft just detta problem, då det saknat den första viktiga anknytningen, men det GÅR att reparera med mycket jobb och kärlek från adoptivföräldrar, eller som i Tereses barns fall, familjehemmen.
2019-03-11, 13:09
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Fan, jag är ju för närvarande arbetslös och har inte långt dit. Ska fan bege mig dit och kika om jag kan, klagar ofta på att jag inte har tillräckligt med humor i mitt liv. Kan fara som FBs utsände!

Jag vore dig evigt tacksam om du åkte dit och rapporterar åt oss!
2019-03-11, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
ja nu snackar vi! Fast hur vuxen är hon i huvudet? Hennes handlingar är så genomvidriga! Hur får någon henne att utveckla det konsekvenstänk som hon saknar? Kan hennes hjärna ens begripa? Skulle detta hjälpa? Eller skulle hon gå in i en mental bubbla av förnekelse?
Hennes offer behöver hur som helst verkligen få upprättelse på något sätt!
Hennes hjärna begriper mycket
Inget fel på hennes hjärna
Hon ha inte borderline hon ha en lindrig utvecklingsstörning mer normal hjärna och väldigt lite handikapp h jag hört
2019-03-11, 15:44
Bannlyst
Jag ska försöka komma på rättegång och upptatera fakta
2019-03-11, 15:46
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukasnikita
Hennes hjärna begriper mycket
Inget fel på hennes hjärna
Hon ha inte borderline hon ha en lindrig utvecklingsstörning mer normal hjärna och väldigt lite handikapp h jag hört

Du och alla andra sanvänner haft hört väldigt mycket om Tessan och tror på det också
2019-03-11, 15:49
Bannlyst
Joel och Jimmy har hjärnor som 2åringar
Terese ha inte varit i jörn som snurre påstår
De jag vet enlikt San fakta har terese varit i Vilhelmina ha jag hört
2019-03-11, 15:51
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:

Om dom har hjärnor som tvååringar så säger det ju en del om Tessan som har valt att vara gift med dom båda!
2019-03-11, 16:00
Medlem
underhands avatar
Citat:
Åh jag som tyckte Joel hade skrivit ett så vackert sms till T. Nu går det tyvärr inte att referera till, då hennes FB är nedsläckt. Måste ändå säga att den killen verkar ha betydligt skarpare hjärna än en tvååring. Synd att han inte är singel, tror många tjejer gärna skulle vilja dejta honom.
2019-03-11, 16:19
Medlem
Citat:

Har Jimmy ett begåvningshandikapp också? Det har jag missat, trodde han supit bort en del av intellektet bara..
2019-03-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Ja någonting inom autismspektrat låter troligare. Jag vet att när hennes barn placerades så klagade hon högljutt i en facebookgrupp över att soc påstod att hon inte hade tillräckligt minspel, ögonkontakt och ansiktsmimik i samspel med barnen. Hon påstod att de ljög.
Jag har träffat Terese. Även om det är mycket länge sedan nu. Hon hade då då svårt med ögonkontakt och hon har ett ytterst begränsat minspel. Normalt gullar en förälder väldigt mycket med sin bebis och barnet lär sig minspel och mimik i det nära sammanhanget med mycket ögonkontakt. Fixar inte en förälder detta så uppstår snabbt en anknytningsstörning som kan vara svår att reparera.
En del adopterade människor har haft just detta problem, då det saknat den första viktiga anknytningen, men det GÅR att reparera med mycket jobb och kärlek från adoptivföräldrar, eller som i Tereses barns fall, familjehemmen.

Men visst ligger det mer bakom att barnen omplacerats? Alltså mer än mimikfattig mamma?
2019-03-11, 16:41
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dammsugare95
Men visst ligger det mer bakom att barnen omplacerats? Alltså mer än mimikfattig mamma?

T är inte kapabel till att tillgodose barnens mest grundläggande behov. (bortsett från mat och husrum) och det var/är tydligen så illa att det var fara och färde för barnens utveckling, enligt socialen.
Barnens pappa är tillräckligt smart för att inse sin del i det hela, och mig veterligen så är han inte emot placeringen och har dessutom insett att det är hos fosterfamilj barnen bör bo pga hans och Ts svårigheter.
2019-03-11, 16:58
Medlem
Citat:
Jag ska försöka komma på rättegång och upptatera fakta

Ja, det vore nog väldigt bra om du åkte dit

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in