2019-01-10, 15:50
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Hittade rent guld på sidan 76 förhör med en av ledarna i umeåflyers😁😁

Hur känner du inför hoten rädd/orolig?

"Jag kan erkänna att jag kände taskiga vibrationer när jag tog mina lunchpromenader. Terese kom då körande på en moped med en karl bak på moppen. Jag såg dom vid två tillfällen innan dess också och började känna att det känns olustigt om hon kartlägger mig"
Jag ser det verkligen framför mig.
(Mitt fetade.)
2019-01-10, 15:56
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Sidan 233 och framåt handlar om polisen Eva som får olika hot från Jimmys telefon. Hon känner Jimmy och T eftersom hon arbetade som utredare för den mordbrand som T satt anhållen för. Fastän hon får hoten från Jimmys telefon inser hon direkt när hon får hot nr 2 att det är T som skickat hoten. Och tänker följande tanke:

va tur att vi har ett tegelhus, om Therese sätter eld på huset

Alltså.. En polis också.
Har ej börjat läsa ännu.
Sparar den tills ikväll tillsammans med en kall öl.
2019-01-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Jag ser det verkligen framför mig.
(Mitt fetade.)

Man fick en helt sjuk bild i skallen. Störtkruka och puch dakota😁
2019-01-10, 17:07
Medlem
23 oktober säger JK i förhör;
”Det att skilsmässan gått igenom betyder inget, vi ska gifta om oss med samma präst”

Jag tror att T på fullaste allvar får J att tro det och att han helt enkelt är förblindad av kärlek.

Vidare så känns det helt solklart att det är T som är igång med alla hot igen. Även en blind måste ju fatta det - och denna gången hoppas jag att hon åker dit!
2019-01-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen
23 oktober säger JK i förhör;
”Det att skilsmässan gått igenom betyder inget, vi ska gifta om oss med samma präst”

Jag tror att T på fullaste allvar får J att tro det och att han helt enkelt är förblindad av kärlek.

Vidare så känns det helt solklart att det är T som är igång med alla hot igen. Även en blind måste ju fatta det - och denna gången hoppas jag att hon åker dit!

Dom både ryker nog på alla sms från jimmys telefon. IT tekniker hade ju gått igenom telefonen och den var inte hackad som jimmy påstod😁
2019-01-10, 17:18
Medlem
Undercasts avatar
För oss som precis upptäckt denna tråd, pallar någon kortfattat med några meningar förklara vilka personerna i fup:en handlar om? Försöker läsa mig igenom den, men svårt att förstå utan att behöva plöja igenom denna gigantiska tråd.

Mvh
2019-01-10, 20:50
Medlem
Hämta en chipspåse och några öl.
Börja från början och du får flera kvällar med underhållning
2019-01-10, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D5
Hämta en chipspåse och några öl.
Börja från början och du får flera kvällar med underhållning

Kan bara instämma. Den här tråden har mer vändningar och drama än alla dokusåpor i hela världen.
2019-01-10, 21:23
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undercast
För oss som precis upptäckt denna tråd, pallar någon kortfattat med några meningar förklara vilka personerna i fup:en handlar om? Försöker läsa mig igenom den, men svårt att förstå utan att behöva plöja igenom denna gigantiska tråd.

Mvh

Läs från början till slut, du kommer inte att ångra dig!
Den har fler tvistar än Glamour och Hem till gården!
2019-01-11, 00:15
Medlem
FUPen är en upplevelse att läsa. Jag noterar att det inte någonstans under något av hennes förhör har gjorts avbrott för toalettbesök - trots att hon måste kissa var tredje minut dygnet runt. Enda slutsatsen jag kan dra av det är att hon har burit blöja under förhören.

Några intressanta citat från FUPen:
Citat:
Teresé dom i rättegången levde upp till fängelse men på grund av hennes handikapp blev det skyddstillsyn.
FUP s 48 (enl. paginering)
Har det gjorts en 7§-utredning och konstaterats fängelseförbud, eller var det en bedömning som tingsrätten gjorde? Om fallet är det senare kanske hon kan se fram mot fängelse den här gången.

Citat:
Therese har en användare på Flaschback som heter "YMMIJ1958" där hon avslöjar genom att skriva när polisen ska utreda det här så kommer hoten vara kopplade till Joels mejladress.
[...]
Therese hade tidigare en användare på Flaschback som var "arlighet123", men den är borta nu, avstängd av Flashback pga det olämpliga som skrevs där.
[...]
På "YMMIJ1958" är det samma språk, uttryck och stil som det var på "arlighet123".
FUP s 57 (enl. paginering)
Målsägandena tror alltså att Terese har (haft) konton här. Kommande förhandling kan ju bli hur spännande som helst.
2019-01-11, 01:07
Medlem
Har nu läst igenom alla 313 sidor av förhören. Asså stor cred till dig som lagt ut detta. Säger bara *Herrej*vlar* Och denna människa har gått på samma skola som jag. Hoppas hon får hjälp för en person som hon ska inte gå lös. *omg*
Senast redigerad av malla24 2019-01-11 kl. 01:12.
2019-01-11, 03:38
Bannlyst
Jimmy är en Person som är snäll i början
Men han är kapabel att hotas skada och värkställa hoten han blev sur på mig en gång i verkstaden och hoppade på mig blev slagsmål
Så Jimmy är en farlig människa
Jag sa upp vänskapen med honom för många år sedan för han hotade att döda mina döttrar
Jimmy verka hota många folk hoppas han få sitta på kåken igen för han misshandlade ju dottern sin Ingrid fick sitta 6 månader om jag minns rätt sen Martina hans ex blev ju utsatt sen ha jag hört rykten om att Jimmy var dum med terese

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in