Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-20, 21:10
  #5173
Medlem
ÖSK spelar hyfsat ändå, men de offensiva spetsspelarna ser ju livrädda ut så fort en chans uppstår. Speciellt Besara verkar göra ständiga felval varje gång han är i bra position.

Lite märkligt att man inte kan fixa ett bättre resultat när Bajen ger upp ytor i kontringsspelet och inte direkt har någon större bollkontroll i 2a halvlek. Men där har vi väl skillnaden lagen emellan, jämför egot Tankovic som tar exakt varje chans han får med Örebros anfall som inte kan agera instinktivt ö h t.

Sådana matcher förlorar man alltid. Har svårt att tro att skadeproblematik är enda sanningen bakom Örebros fall genom tabellen. För oavsett fotbollskunnandet så kommer man aldrig långt utan snabba beslut runt omkring straffområdet. Det får inte låsa sig mentalt där.
2018-08-20, 21:14
  #5174
Medlem
Hade mycket väl kunnat bli en pinne för Bajen men kul att de hänger med i racet. Detta blir spännande in i det sista.

Själv är jag pessimistisk. Trots 30 matcher i rad utan förlust spelar vi knappast övertygande...rädd för att en förlust kommer så fort vi möter ett topp-5-lag.
2018-08-20, 21:19
  #5175
Medlem
Man blev lite bortskämd med sambasegrar i början av säsongen så ska väl inte vara för negativ. Skönt med tre klart rättvisa poäng iaf.

Tankovic, Borges, Junior och Fällman är riktigt fina.
2018-08-20, 21:52
  #5176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Man blev lite bortskämd med sambasegrar i början av säsongen så ska väl inte vara för negativ. Skönt med tre klart rättvisa poäng iaf.

Tankovic, Borges, Junior och Fällman är riktigt fina.
Grattis till segern, men Örebro?

5 poäng sedan 7 maj. Vad hände efter den bra starten?
2018-08-20, 21:54
  #5177
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Öm tå? Mitt inlägg avsåg Östersund. Jämförelsen med att Malmö från när MP fick gå för tio omgångar sedan, var mer eftersom Malmö ofta lyfts att de nu är på gång.

Jag avsåg även Östersund med korthuset som ska falla. Faktum är dock att gör man (flashscore) en tabell på tio senaste (då de flesta mött både bra och sämre lag) är:

Östersund 26p
AIK 24 p
Djurgården 20p
Malmö 20p
Norrköping 19p
Hammarby 18p
...
...
Dalkurd 8p
Göteborg 7p
Örebro 5p
Trelleborg 5p

När blir det kris i Örebro, eller är de helt i medieskugga?

Förlorarmentaliteten är så djupt rotad så någon kris är det aldrig tal om! Alla sitter tryggt i det sjunkande skeppet! Öppnar man käften ska det pappas istället för att sänkas!
Att så många underpresterande kan få starta match efter match när det sitter lovande (nåja) ungdomar på bänken som knappats gjort det sämre är fan horribelt!

Avgå alla! Förutom ohmo!
2018-08-20, 22:00
  #5178
Medlem
Wild.Bills avatar
ÖSK väcker fan noll känslor. Visst de spelar på plast och har ett barnsligt klubbmärke men resten?

Kan ni vinna åtminstone, tack.
2018-08-20, 22:06
  #5179
Medlem
paras0nics avatar
Äntligen hemma till min nyrenoverade lya på Hisingen och säger bara, FY FAN vad gott med tre pinnar mot Östersund, första förlusten sen maj för deras del och den kom mot Norrköping, var väl på förhand inte många som trodde på tre pinnar (förutom bet365 som hade Blåvitt som favoriter), men man måste säga att de var välförtjänta. Nu kan man blicka framåt med 6 pinnar ner till BP på kvalplats och således skaffat sig lite andrum.

Lite observationer från läktarplats:

• Victor Wernersson, han hade en riktigt tuff dag på jobbet. Hosam Aiesh lekte med honom fullständigt och vid ett tillfälle stod han och sov istället för att möta bollen och det höll på att leda till en farling kontring, måste steppa upp sin defensiva approach för idag spelade han alldeles för okonsekvent.

• Patrik Karlsson Lagemyr!!!! Den som såg första halvlek vet vad jag pratar om, fart och frenesi blandade han med ett par ruskigt fina aktioner där han bl.a frispelade (nåja) Söder en gång samt Salomonsson som dessvärre halkade. Kan bli ett nyttigt tillskott och har redan sett bättre ut än vad Affane har gjort på hela säsongen, håller tummarna att han håller sig hel.

• Man ser direkt att Robin Söder är en bättre fotbollspelare än Omarsson, så att vi kunde byta de två rakt av känns på förhand riktigt bra. Han hade en ganska kall match och kunde fått mer att jobba med men är långt ifrån lika trubbig med fötterna. Nära att sätta en balja men det får vänta.

• Curtis Edwards, hans distribution var fan helt usel, så jävla många fasta situationer han spelade bort. Det tackar vi för.

Nu skall jag njuta av en kall öl, väl mött!
__________________
Senast redigerad av paras0nic 2018-08-20 kl. 22:11.
2018-08-20, 22:06
  #5180
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Öm tå? Mitt inlägg avsåg Östersund.
Avsåg ditt inlägg #5114 verkligen Östersund?

Så här skrev du:
Citat:
Så du menar att det är Daniel Anderssons fel? Att man skulle behålla MP?
Vilka har ni mött med Rösler Dalkurd, Trelleborg, Örebro kryssat Östersund och åkt ur CL mot Vidi ungerska liga 6:an?
Vilket jag sedan svarade på. Ingen öm tå här, bara trött på idiotiska slutsatser (hur kan du över huvud taget, av att läsa mina inlägg, få för dig att jag tyckte att man skulle behålla MP?). Du brukar ha en högre nivå.
---
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jämförelsen med att Malmö från när MP fick gå för tio omgångar sedan, var mer eftersom Malmö ofta lyfts att de nu är på gång.
Visst, men om man vill få en vettig jämförelse med MFF kan man inte dra gränsen när MP fick lämna i och med att vi inte hade en ersättare förrän efter vårsäsongen hade spelats klart. Kollar man på hösttabellen (se nedan) är det mer förståeligt att MFF sägs vara på gång.

---

Nu när tabellen efter kvällens matcher inte längre haltar kan vi ta en titt på hösttabellen hittills:
(inom parentes är tabellplaceringen i Allsvenskan efter 18 omgångar)
1 (1) AIK 6 6 0 0 14-2 18
2 (5) Malmö FF 6 5 1 0 13-3 16
3 (4) Östersunds FK 7 5 1 1 13-5 16
4 (2) Hammarby IF 7 4 2 1 11-4 14
5 (6) BK Häcken 7 4 1 2 15-6 13
6 (3) IFK Norrköping 7 3 3 1 7-5 12
7 (12) IK Sirius 7 4 0 3 13-15 12
8 (8) GIF Sundsvall 8 3 2 3 13-10 11
9 (10) IFK Göteborg 7 3 0 4 13-12 9
10 (9) Kalmar FF 7 3 0 4 7-8 9
11 (7) Djurgårdens IF 6 2 2 2 5-10 8
12 (15) Dalkurd FF 7 2 1 4 11-14 7
13 (14) IF Brommapojkarna 7 2 0 5 4-15 6
14 (13) IF Elfsborg 7 1 1 5 2-7 4
15 (11) Örebro SK 7 0 1 6 4-12 1
16 (16) Trelleborgs FF 7 0 1 6 6-23 1

---

PS. Det här är rätt sjuka siffror egentligen:

MFF första 12 matcher i årets AS: 4 3 5 15-18 15
MFF senaste 6 matcher i årets AS: 5 1 0 13-3 16
2018-08-20, 22:17
  #5181
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag har skrivit samma sak flera gånger.

Mina personliga favoriter är när Alhadji Kamara springer skrikandes av plan som ett litet barn efter att han fick rött kort eller när Källqvist slog en tunnel på Ekenberg eller när bagarn i Mjällby plockade upp en boll i famnen trots att den ej var ur spel och därmed drog på sig en straff.

Westberg är helt klart en magnet för bisarra händelser.

Fantastiska exempel! Lägg till när Orlov missade öppet mål från en meter mot FFF och när Bajenklacken på Bravida slängde in en jävla sko till Abrahamsson när han hade problem med sin egna. Och visst fan körde han Häcken-Bajen 2016 när Bajen fick typ sexton straffar och ändå torskade?

Rimmar så jävla bra med hans kommentatorsstil som sagt
2018-08-20, 22:19
  #5182
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ingen nyhet att heif har sämst självinsikt i Sverige. Men alltjämnt ett fantastiskt sorgligt uttalande.

Vem hade kunnat tro att Bojanic och bäst i Allsvenskan hade kunnat nämnas i samma mening?
Det krävdes att han åkte ur med HeIF och fick skina i Superettan för att det skulle ske.
2018-08-20, 22:31
  #5183
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Man blev lite bortskämd med sambasegrar i början av säsongen så ska väl inte vara för negativ. Skönt med tre klart rättvisa poäng iaf.

Tankovic, Borges, Junior och Fällman är riktigt fina.

Exakt de som jag ansåg vara bäst idag. Kanske var obvious dock.

Men vilket jävla lag vi har! Blir så impad av hur Barny genomförde matchen också. Riktigt klockren värvning av JJ, dessutom helt utan någon ekonomisk risk.

Och ja just det, tack som FAN Gbg! Lutar nog åt trelagsrace ändå, då jag inte alls räknar bort Peking ännu. Men nog är det mycket som tyder på att säsongens hetaste match kommer spelas 23/9.

I Solna då....
2018-08-20, 22:33
  #5184
Medlem
Anspänningen under andra halvlek idag var nog på rekordnivå för mig, vilken befrielse när matchen blåstes av. Vi måste bli modigare när vi är i ledning, första var helt ok dock, framförallt så tror jag att det var den match där vi satte presspelet bäst. Funkade rätt bra med Paka centralt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback