2018-08-20, 17:09
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nej det är ingen trolig startelva, bara min armchair elva, dvs något jag hade velat se. Vi är ju värdelösa på fasta trots Sakor på plan, men visst, vi har inte den sedvanliga tyngden på fasta och det var något jag var orolig för inför säsongen. Sakor har sina fördelar och nackdelar jag tycker inte illa om honom men jag kan irritera mig rätt grovt på en del beslut och aktioner från den gubben.

Det målet var inte klokt, det var väl hans första i AS dessutom!
Blir inte klok på Sakor. Känns som att han har alla attribut för att bli en riktigt bra spelare. Men så blandar han det med dåliga förstatouch, slå bort enkla passningar osv. Förhoppningsvis kan det "klicka till" för honom snart...
2018-08-20, 17:17
Medlem
landofmoronss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
AIK är inte bäst i Sverige det är HIF.

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/abubakari-menar-att-hif-ar-bast---i-hela-sverige-ar-vad-jag-sager/

Ja lite humor från världsfrånvända skåningar uppskattas alltid!

Fyfan, åter igen dags för ångest i Göteborg. Men det är bara plåga sig ut till arenan! Med o motgång!
2018-08-20, 17:33
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Fast det fanns ett syfte med uttalandet, och det var såklart att göra sig omöjlig. Annars hade han lyft det internt och inte i en jävla halvtidsintervju.

Fönstret är stängt så uttalandet handlade inte om att sätta press på Blottaren. Han är också på tok för rutinerad för att säga det där i affekt.

Utstuderat och egoistiskt agerat såklart, oavsett hur jävla rätt i sak han än har.

Såklart uttalandet har ett syfte, tror dock inte att det har med att göra sig omöjlig då han sitter på utgående kontrakt och antagligen lägger av efter säsongen/trappar ner. Besviken vinnarskalle som skiter i eventuell konsekvenser ser jag det som.
2018-08-20, 18:02
Medlem
AvrattningMElefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Jo onekligen starkt.
Enda är ju om spelaren ifråga skulle generera ännu mer om han utvecklades inom klubben två år till och säljas för de tredubbla. Då kanske du inte skulle behöva lägga pengarna på en AC. men handlar ju också var spelarna är på för positioner - ser man att man har bättre i dagsläget och man kan få de pengarna så är det ju bra både för spelaren och MFF.

Hudzi och Marko J är spelare de aldrig tror hade tagit en ordinarie tröja därför avyttras de så fort ett bud på 10-20 mille kommer in. Man plöjer ner pengarna direkt i ungdomsakademin. Spelare man tar upp från akademin lämnar ändå som bosman sen när de utvecklats klart. Man tar hellre 10-20 mille för en sådan spelare än låter han stanna och utvecklas för att sen lämna som bosmanhora som Rakip.
2018-08-20, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Fel? Fel att vad? Jag menar att vår nuvarande tränare Uwe Rösler i AS har gjort det resultatmässigt utomordentligt med 16 av 18 poäng och att jämförelsen ÖFK vs MFF nu kontra när MP lämnade inte är hållbar i och med att MFF inte anställde en ny tränare förrän efter att vårsäsongen hade spelats klart.

Nu när idioten Azdz är avstängd behöver du inte vikariera för honom; hans halmgubbar klarar vi oss utan. Tack på förhand!

Vi har vunnit mot Sirius, Örebro, Norrköping, Dalkurd och Trelleborg. Vad ska Rösler göra mer än att vinna mot allt motstånd i AS (förutom mot ÖFK där han inte kan lastas för att vi tappade poäng)? Han kan inte (försöka) vinna mot övriga topplag förrän vi möter dem, logiskt nog.
Öm tå? Mitt inlägg avsåg Östersund. Jämförelsen med att Malmö från när MP fick gå för tio omgångar sedan, var mer eftersom Malmö ofta lyfts att de nu är på gång.

Jag avsåg även Östersund med korthuset som ska falla. Faktum är dock att gör man (flashscore) en tabell på tio senaste (då de flesta mött både bra och sämre lag) är:

Östersund 26p
AIK 24 p
Djurgården 20p
Malmö 20p
Norrköping 19p
Hammarby 18p
...
...
Dalkurd 8p
Göteborg 7p
Örebro 5p
Trelleborg 5p

När blir det kris i Örebro, eller är de helt i medieskugga?
2018-08-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
AIK är inte bäst i Sverige det är HIF.

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/abubakari-menar-att-hif-ar-bast---i-hela-sverige-ar-vad-jag-sager/
Ingen nyhet att heif har sämst självinsikt i Sverige. Men alltjämnt ett fantastiskt sorgligt uttalande.

Vem hade kunnat tro att Bojanic och bäst i Allsvenskan hade kunnat nämnas i samma mening?
2018-08-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
BP brukar vi ha enkelt för och så även igår. Goitom fortsätter att leverera så frågan är om han får förlängt? I dagsläget skulle man inte säga nej till två år till då hans spetskvalité mestadels baseras på spelintelligens och den försämras inte med åren som vissa andra egenskaper.

BP är ingen bra värdemätare men tre poäng är alltid tre poäng och nu sätter vi lite press på Hammarby. Nu börjar man faktiskt ha drömmar av guld
De senaste matcherna har vunnits, utan att spelet sett fantastiskt ut. Jag vet inte om det är en styrka, och bådar gott - eller om förlusterna kommer när bättre motstånd vankas.

En betraktelse i övrigt. Har AIK slutat göra mål på fasta? (sätter knappt straffar, varför har Sundgren slutat slå dem). Saknas Ishisaki, eller är det Nesh?
2018-08-20, 18:49
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Gött med en titel tycker jag, sen känns Europa mer som en bonus.

Får hoppas ni gör bättre ifrån er i Europa matcherna nästa år när ni vinner AS i år.
I år är det väl bara Malmö (igen?) som stått emot att åka ut de första omgångarna.

Hoppas de svenska lagen klarar sig bättre nästa säsong.
2018-08-20, 19:42
Medlem
sunsidans avatar
Robin Söder har försökt sig på någon Rydström look. Problemet är att han numera inte ser ut som 27 år utan 40 år. Har han gått och blivit gubbe sen åren i Danmark?
2018-08-20, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Helt random stickspår...men händer inte typ exakt ALLT som är spårat i Allsvenskan när Westberg kommenterar?

Självmålen mot Häcken, Wahlströms tabbe mot Bajen, Gbgs 2-0 mot Sirius som alla trodde var offside och så tabben idag. Lägg till en rad andra händelser som hänt tidigare år.

Rimmar så jävla bra med hans kommentatorsstil helt ärligt

Jag har skrivit samma sak flera gånger.

Mina personliga favoriter är när Alhadji Kamara springer skrikandes av plan som ett litet barn efter att han fick rött kort eller när Källqvist slog en tunnel på Ekenberg eller när bagarn i Mjällby plockade upp en boll i famnen trots att den ej var ur spel och därmed drog på sig en straff.

Westberg är helt klart en magnet för bisarra händelser.
2018-08-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror inte att han håller på Sthlmslag. Jag har för mig att håller på ett mindre lokalt lag.
Åshöjdens BK
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Nu är jag förvisso Ängel, men överdriver du inte en aning? MFF tog sig trots allt till final i Europacupen? Östersund var ju en straffräddning från att slå ut Arsenal ur EL i våras. Åtvid gick väl långt i Cupvinnarcupen och slogs ut med bortamål mot Bayern?
Nu när IFK slog Östersund så är man bättre än Arsenal och är ett topplag i Europa.
2018-08-20, 21:06
Medlem
landofmoronss avatar
Fyfan vad skönt med 3 poäng!

A) sakor gör en bra match. När han är bra är blåvitt bra.
B) paka. När han är hel är han ett underbarn. Jävlar vilket driv han har. Sparkapital!
C) varför är inte Emil lagkapten?
D) fader Abraham har inte gjort något intryck för mig än...

E) 3 poäng! Nu njuter jag veckan ut!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in