Citat:
Ursprungligen postat av
Samizdat
Fel? Fel att vad? Jag menar att vår nuvarande tränare Uwe Rösler i AS har gjort det resultatmässigt utomordentligt med 16 av 18 poäng och att jämförelsen ÖFK vs MFF nu kontra när MP lämnade inte är hållbar i och med att MFF inte anställde en ny tränare förrän efter att vårsäsongen hade spelats klart.
Nu när idioten Azdz är avstängd behöver du inte vikariera för honom; hans halmgubbar klarar vi oss utan. Tack på förhand!
Vi har vunnit mot Sirius, Örebro, Norrköping, Dalkurd och Trelleborg. Vad ska Rösler göra mer än att vinna mot allt motstånd i AS (förutom mot ÖFK där han inte kan lastas för att vi tappade poäng)? Han kan inte (försöka) vinna mot övriga topplag förrän vi möter dem, logiskt nog.
Öm tå? Mitt inlägg avsåg Östersund. Jämförelsen med att Malmö från när MP fick gå för tio omgångar sedan, var mer eftersom Malmö ofta lyfts att de nu är på gång.
Jag avsåg även Östersund med korthuset som ska falla. Faktum är dock att gör man (flashscore) en tabell på tio senaste (då de flesta mött både bra och sämre lag) är:
Östersund 26p
AIK 24 p
Djurgården 20p
Malmö 20p
Norrköping 19p
Hammarby 18p
...
...
Dalkurd 8p
Göteborg 7p
Örebro 5p
Trelleborg 5p
När blir det kris i Örebro, eller är de helt i medieskugga?