2018-08-26, 21:04
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Luktar succé i Norrköpings guldlag 2019...
Tror du vi säljer honom till Peking? Haha, sällan.
2018-08-26, 21:15
Medlem
bagarn29s avatar
Det var väl ett bråk mellan de båda inför tv-kameran efter N plockat ut S. N är kanske långsint?
2018-08-26, 21:37
Medlem
Jurgentysks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Senast jag dissade AIK:s publiksiffror så fattade jag inte enligt AIK:arna att stockholmare är bortresta över sommaren. Är de fortfarande bortresta? Serieledning, radar upp segrar och ser ut att ta hem detta enkelt men bara 13000. Fattar inte.
Ja, jag vet inte hur tankarna gick när de bestämde sig för att riva Råsunda och bygga en arena för 50k när de har 13k i vanliga serielunken. Jävlar vilken hybris.

2018-08-26, 21:41
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Senast jag dissade AIK:s publiksiffror så fattade jag inte enligt AIK:arna att stockholmare är bortresta över sommaren. Är de fortfarande bortresta? Serieledning, radar upp segrar och ser ut att ta hem detta enkelt men bara 13000. Fattar inte.
Fast 13.000 är ju knappast uselt mitt i lunken. MFF hade ju "bara" 11.000 på sin match och Dif strax över 7.000. Vilket lag bortsett Bajen kan matcha Gnagets publiksiffror?

Hoppas verkligen på några poängtapp nu för Gnaget med start hemma mot Häcken för jag har svårt att se oss hänga på i guldstriden annars. Vinst imorgon mot Dalkurd utan Buya Turay är ett måste.
2018-08-26, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Nu är det fan dags för AIK att tappa lite poäng. Malmö har spelat fantastiskt och har 6-1-0 på senaste 7 men vad fan hjälper det när AIK vinner 7 raka (Om de håller ledningen mot TFF nu)? 😡

AIK har ett rätt tufft schema framöver så nu är er chans att knappa in. MFF lär ju dock behöva gå rent för att ens ha en möjlighet att gå om AIK så det känns inte direkt realistiskt. AIK har ett grundspel som gör att de tar poäng även i dippar och perioder av dåligt spel så känns som helt osannolikt att något lag har chans på guldet förutom AIK, Bajen och möjligen Norrköping.

Gällande mitt DIF har jag inte så mycket att orda om ärligt talat. Längtar redan tills säsongen är över, säger rätt mycket. Rätt tydligt att det finns något av en osämja i laget. Idag var det Ulvestad och Gunnarsson som började knuffas under matchen, mycket märkligt.
2018-08-26, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Det räcker inte att spela Allsvenskans mest intetsägande fotbollen, med goda resultat till trots, i det uppblåsta och fisförnämnda Stockholm.

Uppblåsta och fisförnäma stockholm? Är det något ställe där folk är dryga och fisförnäma så är det i skåne i allmänhet och i Malmö i synnerhet. Räcker för en skåning att öppna munnen så hör man hur dryg personen är. Skåningar är nordens fransmän.
2018-08-26, 23:17
Medlem
Intressant att MFFarna fortfarande tjatar om guldchans med tanke på att de ju inte tar in en enda poäng på serieledande Gnaget. Avståndet är det samma som det varit den senaste månaden. Om man ska utmana måste man knappa in men det gör man ju inte och omgångarna rinner iväg allt mer.
2018-08-27, 01:12
Medlem
Eldarn.s avatar
Omgångens roligaste är Malmöspelarnas, och supportrarnas, fortsatta tro på guldet. Herregud.
2018-08-27, 01:35
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Intressant att MFFarna fortfarande tjatar om guldchans med tanke på att de ju inte tar in en enda poäng på serieledande Gnaget. Avståndet är det samma som det varit den senaste månaden. Om man ska utmana måste man knappa in men det gör man ju inte och omgångarna rinner iväg allt mer.

11p upp med 11 matcher kvar känns lite väl ja. Då ska man hämta in 1p per omgång, det innebär exempelvis att AIK ska förlora 4 av resterande 11 matcherna samtidigt som MFF går rent. Det är ganska mycket sett till att 4-6 förluster är vad vi brukar ha totalt de senaste säsongerna. Visst bollen är rund och allt sånt. Men det är också två andra lag som ska tappa poäng utöver AIK för att man ska ha en guldchans. Det bidrar till faktumet att MFF inte har en praktiskt chans till guldet längre.

Edit: Stor humor att det snackas läggmatch på difs SvFF-forum igen för att hindra oss från guldet. Denna gång mot bajen :')
Senast redigerad av Tlagnoj 2018-08-27 kl. 01:42.
2018-08-27, 03:44
Medlem
Simaõs avatar
Nä, nåt guld blir det ju inte för Malmö i år, men hoppet är väl det sista som överger människan. För min del är jag extremt nöjd om det blir europaspel efter den där hjärnblödningsframkallande säsongsinledningen. Jag väljer att istället betrakta de senaste årens guld som mer värda när man inte kan tappa fem poäng mot Trelleborg och Dalkurd samma säsong som man vinner Allsvenskan... Sänk Hammarby hemma och ta en poäng borta mot AIK, så kommer Malmö undan med nån slags heder i behåll.

I övrigt ser det väl ut som de så ofta gör i Allsvenskan: Ett lag lyckas balansera sitt korthus hyfsat bra, kommer in i nån slags psykologiskt stim och får med sig tre poäng från nästan varje match oavsett hur det ser ut (förutom i Europaspelet, där man totalt saknar självförtroende). Sen kommer vinteruppehållet med tillhörande transferfönster, och allting rasar. Men jag ska inte vara bitter - att kunna vinna utan att imponera är ju guldegenskapen nummer ett i alla ligor.
2018-08-27, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Edit: Stor humor att det snackas läggmatch på difs SvFF-forum igen för att hindra oss från guldet. Denna gång mot bajen :')
Ja jäklar, vi har ju så svårt att slå dem på egen hand.
2018-08-27, 06:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
11p upp med 11 matcher kvar känns lite väl ja. Då ska man hämta in 1p per omgång, det innebär exempelvis att AIK ska förlora 4 av resterande 11 matcherna samtidigt som MFF går rent. Det är ganska mycket sett till att 4-6 förluster är vad vi brukar ha totalt de senaste säsongerna. Visst bollen är rund och allt sånt. Men det är också två andra lag som ska tappa poäng utöver AIK för att man ska ha en guldchans. Det bidrar till faktumet att MFF inte har en praktiskt chans till guldet längre.

Hahahaha! Har man inte ägnat de senaste säsongerna åt att försöka spela guldet till älsklingstvillingen? Tänker främst 2016 när man inom loppet av en vecka slog Peking och mff men var ”chanslösa” mot aik.

Så nä, klart inte kommer lägga sig. Man kommer säkert göra en TFF och dödsrossla mot oss, varpå all energi sedan går ut dem för resten av säsongen.

Edit: instämmer om mff. Man grejar nog max en andraplats med lite flax, förutsatt att ngn av oss eller Solna chokear. Det blir isf en andraplats man grejar typ sista omgången utan att det blir dramatik om guldet.
Senast redigerad av simonvp 2018-08-27 kl. 06:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in