2018-04-17, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Affärspartnern erkänner, något oklart vad. Hur många gamar är skadeglada?

https://www.op.se/logga-in/daniel-kindbergs-haktade-affarspartner-erkanner-kan-fa-betala-tillbaka-9-miljoner-kronor

Citat:
Den man som sitter häktad misstänkt för grovt bedrägeri och grovt bokföringsbrott har utretts av Skatteverket för sponsring till Östersunds FK på 4,6 miljoner kronor, rapporterar ÖP.
Beloppet ska utgöra nästan hela bolagets omsättning.
- Vi är trygga i att klubben inte är inblandad, säger kanslichefen Lasse Landin till Fotbollskanalen.

Låter som en jäkla soppa.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/miljonsponsring-till-ofk-fran-kindbergs-affarspartner-utreds/
2018-04-17, 19:36
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Kindberg gripen? Underbart!

Har aldrig varit ett fan av haltande tabeller men samtidigt är det här tveklöst världens skönaste liga så att få kunna se någon match i princip varje dag är svårt att klaga på. Att matchen idag kanske är den osexigaste av dem alla (Sundsvall - Trelleborg) är en annan sak.

Instämmer i allt. Ser hellre GIF—TFF än La Liga, PL, CL alla dar i veckan!
2018-04-17, 20:42
Medlem
Vad händer i omgången tror ni?

Sundsvall - Trelleborg 6-poängsmatch för kommande kvalstrid. Kan det bli X?

Sirius - Häcken Är Häcken ett topplag bör det helst bli 3 poäng. Hur många röda kort tar de?

Kalma - Östersund Svår bortamatch på naturgräs för omskakade (?) Östersund. Nanne utnyttjar läget.

Djurgården - Malmö Första mötet av tre på korttid. Studsar Djurgården tillbaka eller får de koncentra sig på hockeyslutspel? Var står Malmö? Lätt försäsongskris om ngt lag förlorar?

Örebro - AIK Kan AIK vinna på vårsäsongen, när kommer hybrisen. Just nu motverkad av Bajens dominans. Örebro bättre än tippat, så länge startelva är hel?

Bajen - Peking Svårare motstånd än BP, ett litet test på var man står. Växer Thern, Larsson och DMK med publiktryck. Peking ändå lite underdog pga bortaplan.

Göteborg - Dalkurd återigen en match där en förlust är jobbigare än vinsten skön. Slutar inte 0-0.

BP - Elfsborg ...för att inte tala om denna. Ligger bägge på försvar, så blir det snålt.

Allsvenskan - livet är bättre med dig.

Edit: med jag rättade ett stavfel, tar Godtemplarna en trea.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2018-04-17 kl. 20:48.
2018-04-17, 20:49
Medlem
DikTs avatar
Ojojoj
Nu kommer det bli rubriker i tidningarna!
Trelleborg spelade inte tillbaka bollen till Giffarna i slutskedet när Sundsvall fejkade en skada och spelade ut bollen. "fair play" har dött (igen).
Eller så kanske ingen bryr sig denna gången...(när det inte är Hammarby och det inte blev mål)... ;o
2018-04-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ojojoj
Nu kommer det bli rubriker i tidningarna!
Trelleborg spelade inte tillbaka bollen till Giffarna i slutskedet när Sundsvall fejkade en skada och spelade ut bollen. "fair play" har dött (igen).
Eller så kanske ingen bryr sig denna gången...(när det inte är Hammarby och det inte blev mål)... ;o
Bra Trelleborg!

Stackars Anders Andersson får väl köra återbesök hos terapeuten nu dock när denna traumatiska sekvens spelas upp, stackaren.
2018-04-17, 20:58
Avslutad
Häromdagen var det någon som pratade om en långsint Bajare. Är det eran grej eller vad är det frågan om? Personligen har jag släppt det för längesedan, men ni gnäller fortfarande och ni hade garanterat gnällt även om rollerna hade varit ombytta.
Senast redigerad av trazke 2018-04-17 kl. 21:00.
2018-04-17, 20:58
Medlem
Ja då har vi då bärgat årets första vinst även om det satt hårt inne. 5 poäng dom inledande 3 matcherna varav 2 hållna nollor måste anses vara mer än godkänt. Även om säsongen fortfarande är ung så känns det som att vi har något bra på gång. Vem kunde ana att vi skulle stå på lika många poäng som mesta mästarna efter 3 omgångar?

William Eskelinen våran nye tilltänkte förstemålvakt har verkligen imponerat enormt hittills. Kan mycket väl få sitt stora genombrott i år.
2018-04-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainstream
Intressant! Men betalvägg blockerar artikeln. Någon som kan printa?
Betalvägg nu inte då? Högst oklart hur och varför Kindberg är med. Affärspartnern erkände handlingarna men motsatte sig brottsrubricering.

Kindbergs affärspartner sitter häktad för att ha skickat ”osanna fakturor” och är enligt häktningsprotokollet misstänkt för ”grovt bedrägeri”.

Skatteverket misstänker att den häktade mannens bolag, vars intäkter i huvudsak kommer från ett stort byggbolag, till exempel betalade ut drygt 3,09 miljoner kronor till ÖFK under 2015 "utan motkrav": Hela 54 procent av företagets rörelsekostnader (”uppseendeväckande” mycket enligt Skatteverket).

Under 2015 uppgick samtidigt ÖFK:s intäkter från sponsring och reklam till nio miljoner kronor. Betalningarna från den häktade mannens bolag motsvarar alltså en dryg tredjedel av ÖFK:s reklam– och sponsorintäkter under det året.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2018-04-17 kl. 21:01.
2018-04-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Häromdagen var det någon som pratade om en långsint Bajare. Är det eran grej eller vad är det frågan om? Personligen har jag släppt det för längesedan, men ni gnäller fortfarande och ni hade garanterat gnällt även om rollerna hade varit ombytta.
Jag står för att jag är väldigt långsint. Kollar in division 1 då och då för att hoppas att Ängelholm är på väg ner ännu en division. Hata Häcken.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2018-04-17 kl. 21:03.
2018-04-17, 21:22
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Det var mig. Och jag är fortfarande glad över att Allsvenskan har förärats ett lag som Gentlemännen Från Hisingen, något vi inte minst såg på Grimsta härförleden.
2018-04-17, 21:36
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Det var mig. Och jag är fortfarande glad över att Allsvenskan har förärats ett lag som Gentlemännen Från Hisingen, något vi inte minst såg på Grimsta härförleden.
Dessutom tränas man av den genomsympatiske Andreas Alm. Vad finns det att hata?
2018-04-17, 21:49
Medlem
Tlagnojs avatar
Vad har hänt med Ellos? Inleder med tre raka torsk. Hur har de sett ut i spel? Har inte sett någon av deras matcher.

Kan för övrigt bli riktigt knorrigt för IFK snart. Lyckas man inte mot Dalkurd hemma väntar en väldigt jobbig bortamatch mot AIK och man kan lätt stå på 5 matcher med mindre poäng.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in