2019-07-02, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nej jag menar att om man säger att något är självklart så bör man kunna bevisa det. Det gör man genom att gå till källan inte genom att läsa någon annans analys. Jag är inte intresserad av att bevisa vad Napolitano säger du har lyckats twista det igen. Jag ville att Katalina skulle bevisa det han sa, du försökte hjälpa honom och det gick inte så bra.

Citat:
Conduct involving FBI Director Comey and Michael Flynn. In mid-January 2017, incoming National Security Advisor Michael Flynn falsely denied to the Vice President, other administration officials, and FBI agents that he had talked to Russian Ambassador Sergey Kislyak about Russia’s response to U.S. sanctions on Russia for its election interference. On January 27, the day after the President was told that Flynn had lied to the Vice President and had made similar statements to the FBI, the President invited FBI Director Comey to a private dinner at the White House and told Comey that he needed loyalty. On February 14, the day after the President requested Flynn’s resignation, the President told an outside advisor, “Now that we fired Flynn, the Russia thing is over.” The advisor disagreed and said the investigations would continue.

Det här var början på Trumps karriär i obstructionbranschen. Tror inte jag lägger ut mer då det är för mycket text. Du kan söka upp texten och läsa Volume II. Annars får du självklart lita på mitt ord.
Citera
2019-07-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fox News Andrew Napolitano, fd superior Court judge in New York:
“Mueller laid out at least a half-dozen crimes of obstruction committed by Trump,” he wrote, “from asking former deputy national security adviser KT McFarland to write an untruthful letter about the reason for Flynn’s chat with Kislyak, to asking [former campaign aide] Corey Lewandowski and then White House counsel Don McGahn to fire Mueller and McGahn to lie about it, to firing Comey to impede the FBI’s investigations, to dangling a pardon in front of Michael Cohen to stay silent, to ordering his aides to hide and delete records.”
“The essence of obstruction,” he wrote, “is deception or diversion – to prevent the government from finding the truth.”
Napolitano also claimed Mueller knew Barr would block any indictment of Trump along obstruction grounds because the attorney general “has a personal view of obstruction at odds with the statute itself”.
https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.com/media/2019/apr/26/fox-news-andrew-napolitano-trump-obstruct-justice-op-ed

Om 2 veckor får vi kanske höra Mueller säga det själv också..

Det ska bli mycket intressant att se vad Muellers uttalanden kommer att få för effekt. Kongressen skulle tala med honom bakom stängda dörrar också, även med hans utredare. Så först offentligt förhör och sen bakom stängda dörrar. Det som kommer fram blir ju vad de kan fortsätta att höra folk om.

Och med tiden så kommer ju folk att tvingas att komma till kongressen för att uttala sig under ed. Trump kan inte hindra dem i längden. Han kan skrämma dem hur mycket han vill men påföljderna för att inte komma till kongressen är värre.
Citera
2019-07-03, 08:54
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Sakta men säkert? Hur går det med de här utredningarna? Spygate har ju varit klar så länge så jag förstår inte varför det inte skett massarresteringar?

Jag var inne på Aftonbladets Facebooksida häromdagen och förvånades över stödet Trump plötsligt fått bland vanliga svenskar, för något år sen var stödet i princip noll, även i regeringskritiska grupper. När jag för ett år sen berättade för en konservativ vän att jag ansåg Trump vara den bästa president USA haft, sa han att han aldrig hört någon säga något positivt om Trump ö h t. Så den förändringen går definitivt fortare är jag trodde. Det som var politiskt korrekt igår, kommer inte vara politiskt korrekt i morgon.

För ett år sen var det bara vi Q följare som trodde det skulle komma ett fredsavtal med Nordkorea och i ärlighetens namn är det nog fortfarande bara vi som tror det. Uppenbart vill Trump att detta ska sjunka in sakta i folks medvetande. Jag tror att det viktigaste är att så mycket som möjligt kommer fram nära valet 2020. Folk har kort minne.

Massarresteringar nu är mest pedofiler och folk som sysslar med trafficking, har det något att göra med de massarresteringar du hoppas på att göra? Vem vet, det kan ju vara så att man stoppar pengaflöden som finansierar korrupta politiker.

För någon vecka sen gjordes ett kokainbeslag som var det tredje största någonsin, värt en miljard dollar, det måste svida i någons plånbok, men vems?
Citera
2019-07-03, 09:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Då säger vi så. Så kan du återkomma med dina egna synpunkter om rapporten när du faktiskt läst den

Nu har jag ju redan läst den - men jag är ytterst tveksam till om du har gjort det eftersom du uppenbarligen inte kan ta till dig de hänvisningar till rapporten som du fick i källan och citatet - var det verkligen egentligen bara jättesvårt för dig att söka i filen själv så ska du få hjälp med lite sidhänvisningarna här:

Mueller laid out at least a half-dozen crimes of obstruction committed by Trump,” he wrote, “from asking former deputy national security adviser KT McFarland to write an untruthful letter about the reason for Flynn’s chat with Kislyak,
sid 42 Kapitel: 9. The President Attempts to Have K.T. McFarland Create a Witness Statement Denying that he Directed Flynn's Discussions with Kislyak

to asking [former campaign aide] Corey Lewandowski and then White House counsel Don McGahn to fire Mueller
Till exempel sid 97.. (Analysis - punkt c.)

and McGahn to lie about it, to firing Comey to impede the FBI’s investigations, to dangling a pardon in front of Michael Cohen to stay silent, to ordering his aides to hide and delete records.”
T.ex. Sid 134, 147 och 173
Citera
2019-07-03, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Jag var inne på Aftonbladets Facebooksida häromdagen och förvånades över stödet Trump plötsligt fått bland vanliga svenskar, för något år sen var stödet i princip noll, även i regeringskritiska grupper. När jag för ett år sen berättade för en konservativ vän att jag ansåg Trump vara den bästa president USA haft, sa han att han aldrig hört någon säga något positivt om Trump ö h t. Så den förändringen går definitivt fortare är jag trodde. Det som var politiskt korrekt igår, kommer inte vara politiskt korrekt i morgon.

För ett år sen var det bara vi Q följare som trodde det skulle komma ett fredsavtal med Nordkorea och i ärlighetens namn är det nog fortfarande bara vi som tror det. Uppenbart vill Trump att detta ska sjunka in sakta i folks medvetande. Jag tror att det viktigaste är att så mycket som möjligt kommer fram nära valet 2020. Folk har kort minne.

Massarresteringar nu är mest pedofiler och folk som sysslar med trafficking, har det något att göra med de massarresteringar du hoppas på att göra? Vem vet, det kan ju vara så att man stoppar pengaflöden som finansierar korrupta politiker.

För någon vecka sen gjordes ett kokainbeslag som var det tredje största någonsin, värt en miljard dollar, det måste svida i någons plånbok, men vems?

Tack för ett utförligt och förklarande svar. Dock är dina åsikter och tankar lite främmande för mig så jag hänger inte helt med på vad du säger. Eller jag förstår ju vad du säger men jag har svårt att få ihop det med hur jag själv ser på saker och ting.

Som att det var viktigt att Trump och Kim träffades och att det skulle leda till något. Det hela var i mitt seende endast en PR-kupp för Trump inför valet 2020 som han är rädd att förlora. Och det med rätta. Hans popularitet i USA dalar mer och mer för var dag som går. Trump har dessutom aldrig någon mening med något annat än för sig själv.

Det ger också obehagliga signaler till andra länder, att man behöver inte jobba med substans, man behöver inte ändra på något, om man bara ger Trump chanser till sina PR-kupper.

Att bjuda in en människa till Vita Huset som snarare borde arresteras för brott mot mänskliga rättigheter är riktigt dåligt.

Jag tar det som självklart att Kim inte kommer att skriva på något fredsavtal, kommer inte att tillåta att någon kommer och kontrollerar vad han har i sina underjordiska gångar. Då är det mer troligt att Trump öppnar en ambassad i Korea.

Att han tar med sig Ivanka på resor är för att öka hennes möjlighet att tjäna pengar i andra länder genom att göra henne känd. Ekonomin för sig själv och sin familj är vital i hans sätt att fungera. Ivanka är också det barn som han ser mest som en förlängning av sig själv.

Jag vet inget om vad som står i Aftonbladet så det kan jag inte tycka något om. Men jag anser att Trump är den värsta president som USA någonsin haft. Han gör inte ett skvatt för någon enda människa i mina ögon.

Dock respekterar jag att du har dina åsikter och tycker det är intressant för du förklarar vad du tycker så jag kan se en annan synvinkel på mycket.

Det här inlägget som handlade om massarresteringar på pedofiler förstår jag fortfarande inte vad det skulle ha handlat om? Är det fortfarande på gång?

Och vad händer med Obama, Clinton, Brennan och Comey som skulle arresteras och dömar? Kommer även Mueller att dömas? Trump har ju anklagat Mueller för att medvetet ha raderar bevis. Är det på gång också?
Citera
2019-07-03, 10:11
Medlem
Citat:
Jätte duktig att du kan hitta anklagelserna. Säg till när du hittat bevisen som gör det uppenbart.

OBS du behöver inte hitta ordet "uppenbart" i rapporten, börjar du leta efter det har du missuppfattat.

Hela Volume II är omöjligt att citera här. Det blir för långt. Det hela går inte heller att peka ut i några korta meningar. Det är ett långt skeende som beskrivs och kontexten måste ses för att man ska kunna påvisa detta. Därför rekommenderar jag dig än en gång, att läsa det själv. Du har fått lite uppgifter var du kan börja. Du kan tex läsa dessa uppgifter först, och sen gå till helheten för att kunna förstå.

Det hela blir nog tydligare vad tiden går, om du känner att det blir för mycket läsning för dig. För det kommer att fortsätta länge det här. Trump blir självklart inte vald 2020 och då går det till rättegång.
Citera
2019-07-03, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ameisenbaer
Det "Q" tillfär är inget avancerat. Anledningen att kommunisterna drog igång Muellerundersökningen var för att skaffa sig insyn i Trumps kandidatur, hur det gick till att de förlorade, vad gjordes annorlunda än vad de tog för givet, höndelser och vad som sas så att man kan vinna nästa gång och sätta alla som vad delaktiga i vinsten i fängelse. Så man kan ta över och fortsätta vara korrupta för de anser ju att de togs ifrån något som tillhör dem, att stjäla av skattebetalarna och använda sig av lögner innebör inte att man autimatiskt har rätt till att styra ett land men det ror inavlade aptrask som kommunisterna i usa och ett inavlat avskum och slödder som Stefan Löfvén och hans korrupta kriminella anhang (det är därför man tar ner en server som räkna röster valnatten).

sedan ville man inte att Trump skickar korrupta i fängelse där de hör hemma, det var därför man hade en "undersökning". Så länge rövhålet Mueller är kvar kommer ingenting att hända med de korrupta men så fort Mueller rundar av börjar skitstormen för de korrupta och då gäller det att hålla i sig. Barr togs in för att rensa upp och det kommer han att göra för Barr är inte rädd av sig men allt detta fattar man utan "Q"s hjälp.

Hur går det för Barr? Går undersökningen framåt eller?
Citera
2019-07-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Justitieminister William Barr har idag skickat en sammanfattning av Rysslandsutredningen till justitieutskotten. Finns att läsa här.

Inga brottsliga handlingar har hittats gällande Trump, Trumps presidentkampanj eller Trumpadministrationen. Anklagelserna om Trumps samröre med Ryssland för att påverka valet var med andra ord lögner.

Vad som däremot är intressant är anledningen till varför utredningen inte lagligen kan offentliggöras i sin helhet; den innehåller information om pågående åtalsjuryprocesser. Eftersom Trump och hans medarbetare har friats helt om misstankar är det någon/några andra som åtalas. Betänk att jag hela tiden har argumenterat för att en av muellers uppgifter är att åtala deep state för att ha försökt påverka utgången av valet.

Betänker att du hela tiden har argumenterat för an av Muellers uppgifter är att åtala DS för att ha försökt påverka utgången av valet.

Går det framåt med det här? När kommer åtalen mot de som har försökt påverka utgången av valet? Är det något som kommer att komma upp när Mueller ska vittna?
Citera
2019-07-03, 14:37
Medlem
DRAVKCABs avatar
Om jag kommer ihåg rätt så skall
Muller vittna 17 Juli. Om jag förstått rätt
så ser TDS anhängarna här fram emot
detta vittnesmål??
BACKFIRE.
Citera
2019-07-03, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Om jag kommer ihåg rätt så skall
Muller vittna 17 Juli. Om jag förstått rätt
så ser TDS anhängarna här fram emot
detta vittnesmål??
BACKFIRE.

Vad menar du med BACKFIRE?

Mueller har ju den inställningen att han inte kommer att säga något mer än det som står i rapporten. Men kongressen kommer också att prata med utredarna. Vad de har för inställning till vad de kan säga och inte vet jag inte. Vet du?
Citera
2019-07-03, 15:29
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Vad menar du med BACKFIRE?

Mueller har ju den inställningen att han inte kommer att säga något mer än det som står i rapporten. Men kongressen kommer också att prata med utredarna. Vad de har för inställning till vad de kan säga och inte vet jag inte. Vet du?
Demokraterna förhallar man vet vad som kommer.Det var ingen Russia collusion från början bara ett svepskäl att få till en utredning till varje pris för att sätta dit Trump.Den har nu misslyckats och det kommer vi se i Rapporterna som kommer i Aug-Sep.En del kommer åka i fängelse för denna kupp mot Trump om nu det finns någon rättvisa kvar i USA
Citera
2019-07-03, 17:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Demokraterna förhallar man vet vad som kommer.Det var ingen Russia collusion från början bara ett svepskäl att få till en utredning till varje pris för att sätta dit Trump.Den har nu misslyckats och det kommer vi se i Rapporterna som kommer i Aug-Sep.En del kommer åka i fängelse för denna kupp mot Trump om nu det finns någon rättvisa kvar i USA

Du behöver inte vara orolig för att det inte ska bli några fängelsestraff - Manafort, Cohen, Flynn, Papadopoulos, Gates, Zwaan, Pinedo - listan är rätt lång med Trumps f.d vänner som fått berätta för barnen att de ska på jättelång tjänsteresa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in