Citat:
Ursprungligen postat av
Pussyking
Jag var inne på Aftonbladets Facebooksida häromdagen och förvånades över stödet Trump plötsligt fått bland vanliga svenskar, för något år sen var stödet i princip noll, även i regeringskritiska grupper. När jag för ett år sen berättade för en konservativ vän att jag ansåg Trump vara den bästa president USA haft, sa han att han aldrig hört någon säga något positivt om Trump ö h t. Så den förändringen går definitivt fortare är jag trodde. Det som var politiskt korrekt igår, kommer inte vara politiskt korrekt i morgon.
För ett år sen var det bara vi Q följare som trodde det skulle komma ett fredsavtal med Nordkorea och i ärlighetens namn är det nog fortfarande bara vi som tror det. Uppenbart vill Trump att detta ska sjunka in sakta i folks medvetande. Jag tror att det viktigaste är att så mycket som möjligt kommer fram nära valet 2020. Folk har kort minne.
Massarresteringar nu är mest pedofiler och folk som sysslar med trafficking, har det något att göra med de massarresteringar du hoppas på att göra? Vem vet, det kan ju vara så att man stoppar pengaflöden som finansierar korrupta politiker.
För någon vecka sen gjordes ett kokainbeslag som var det tredje största någonsin, värt en miljard dollar, det måste svida i någons plånbok, men vems?
Tack för ett utförligt och förklarande svar. Dock är dina åsikter och tankar lite främmande för mig så jag hänger inte helt med på vad du säger. Eller jag förstår ju vad du säger men jag har svårt att få ihop det med hur jag själv ser på saker och ting.
Som att det var viktigt att Trump och Kim träffades och att det skulle leda till något. Det hela var i mitt seende endast en PR-kupp för Trump inför valet 2020 som han är rädd att förlora. Och det med rätta. Hans popularitet i USA dalar mer och mer för var dag som går. Trump har dessutom aldrig någon mening med något annat än för sig själv.
Det ger också obehagliga signaler till andra länder, att man behöver inte jobba med substans, man behöver inte ändra på något, om man bara ger Trump chanser till sina PR-kupper.
Att bjuda in en människa till Vita Huset som snarare borde arresteras för brott mot mänskliga rättigheter är riktigt dåligt.
Jag tar det som självklart att Kim inte kommer att skriva på något fredsavtal, kommer inte att tillåta att någon kommer och kontrollerar vad han har i sina underjordiska gångar. Då är det mer troligt att Trump öppnar en ambassad i Korea.
Att han tar med sig Ivanka på resor är för att öka hennes möjlighet att tjäna pengar i andra länder genom att göra henne känd. Ekonomin för sig själv och sin familj är vital i hans sätt att fungera. Ivanka är också det barn som han ser mest som en förlängning av sig själv.
Jag vet inget om vad som står i Aftonbladet så det kan jag inte tycka något om. Men jag anser att Trump är den värsta president som USA någonsin haft. Han gör inte ett skvatt för någon enda människa i mina ögon.
Dock respekterar jag att du har dina åsikter och tycker det är intressant för du förklarar vad du tycker så jag kan se en annan synvinkel på mycket.
Det här inlägget som handlade om massarresteringar på pedofiler förstår jag fortfarande inte vad det skulle ha handlat om? Är det fortfarande på gång?
Och vad händer med Obama, Clinton, Brennan och Comey som skulle arresteras och dömar? Kommer även Mueller att dömas? Trump har ju anklagat Mueller för att medvetet ha raderar bevis. Är det på gång också?