2019-03-23, 15:39
Medlem
Tydligen så har Carter Page inte blivit lagförd (kan såklart vara en sealed indictment men varför då?)

Så här tyckte FBI tydligen när det var dags för den första FISA warranten,
Citat:
The FBI went on to allege that Carter Page "has established relationships with Russian government officials, including Russian intelligence officers," and that the FBI believed "the Russian government’s efforts are being coordinated with [Carter] Page and perhaps other individuals associated with” Trump's campaign. Page, the FBI told the FISA court, “has been collaborating and conspiring with the Russian government.”
https://www.foxnews.com/politics/fbi-clashed-doj-biased-fisa-source-texts-mccabe-page

Det här bara måste få konsekvenser?
Citera
2019-03-23, 16:17
Moderator
OT raderat.
Det finns ett USA-forum under politik utrikes där Trump och hans politik kan diskuteras i mer generella ordalag. Detta är inte riktigt tråden för sådana diskussioner.

/Moderator
Citera
2019-03-23, 17:19
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Anonymous Dec 12, 2018 6:57:57 PM EST

>>4280189
Q: Do we have the gold?

>>4280876
Yes.
Gold shall destroy FED.
Q
Jag har totalt missat detta och det verkar inte ha inte tagits upp i tråden förut heller.
Hur som helst, skulle Trump och Q ge sig på Federal Reserve så är det STORT.
Citera
2019-03-23, 17:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det hade jag missat, R röstade med D i frågan.

https://www.reuters.com/article/us-usa-trump-russia-sanctions-idUSKBN1AC1U8

Verkar som Trump var emot det.

Observera en viktig detalj i språkbruket där från Trumpa, han anser att det var för svaga sanktioner men hade tidigare varit för att ta bort eller minska på dem.

Det är där vi kan återse att det finns en problematik med att slå undan hela idéen om att Q eventuellt skulle vara utländsk påverkan, för de enda sakerna som Trump har varit konsekvent med är sitt bugande för Ryssland och Nordkorea (två länder som är aktivt allierade) samt sitt aktiva hat mot nyhetsmedierna så länge de säger något negativt om honom.

Citat:
Tydligen så har Carter Page inte blivit lagförd (kan såklart vara en sealed indictment men varför då?)

Så här tyckte FBI tydligen när det var dags för den första FISA warranten,

https://www.foxnews.com/politics/fbi-clashed-doj-biased-fisa-source-texts-mccabe-page

Det här bara måste få konsekvenser?

Svårt att avgöra om något lär ske, du får tänka på att mycket pekar mot att de domare och jurister som Trump har handplockat även är nickdockor, så även om FBI anser att det finns goda grunder till att arrestera och/eller döma någon för federala brott så är det inte garanterat att det lär ske.

Det är lite därför statliga domare och jurister har gett sig på sådana som Manafort just för att det finns en risk att det inte blir ren juridik uppe på federal nivå för tillfället.
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-03-23 kl. 17:25.
Citera
2019-03-24, 10:13
Medlem
Q post #3162

Citat:
Mar 22 2019
Q No.5836091

https://qanon.pub/data/media/ec2db0695ba035eef58f5ecd7a94c2f0cba8a13530f8c9cc0f 7408aaa663d23c.png
BLOCKADE REMOVED.
Q

>>5836091
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1109143448634966020
Sanctions lift?
Anons know?
Q

Ett Q proof som är förbisett pga att länkarna är blandade mellan post #3162 och 3163.
Länken innehåller post #2681, med raderna:

Citat:
Feb 9 2019

-Meeting w/ NK > DENUC plan/process > sanctions lift meets subj A, B food for people (aid)
Q

Först toppmötet mellan Trump och Kim Jong-Un den 27/2 i Vietnam.

Sedan Trump tweet 22 mars:

Citat:
@realDonaldTrump, 22 mars
It was announced today by the U.S. Treasury that additional large scale Sanctions would be added to those already existing Sanctions on North Korea. I have today ordered the withdrawal of those additional Sanctions!
---
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LAneBR/trump-staller-in-tankta-nya-sanktioner-mot-nordkorea

Citat:
USA:s finansdepartement planerade nya sanktioner mot Nordkorea.
Men nu häver president Trump de tänkta åtgärderna.
– Trump gillar ordförande Kim och han tycker inte att de här sanktionerna är nödvändiga, säger Sarah Sanders, Vita husets pressekreterare, till AP.
Citera
2019-03-24, 11:41
Medlem
Citat:
Alltid lär man sig något nytt, jag har alltid trott att det var R som var de bredhattade slavägarna i södern och D som var det industrialiserade och fritt tänkande norr (blåa) som gjorde det enda rätta

Så var det ju inte alls och KKK och alla dessa awesome cross burners lurkade runt demokraterna.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Southern_Democrats

Det var först i modern tid (när slavery is abolished, civil rights movement avklarat och skillnader i etnicitet spelar mindre roll) som R tagit över i södern.

Q upplysning fungerar på mig iallafall.
Frihet= När man kan leva enligt naturlagen.
Slaveri=När någon förstör din frihet.

Slutsats: Slaveri blev aldrig avskaffat. Du är en duktig slav idag Africanized.

EDIT: Slaveri är vad DEEP STATE handlar om i grunden. Problemet är att många inte förstår det.
Har argumenterat om detta förut, att Q/trump är en psyop. Problemet ligger inte hos psykopaterna som styr världen utan hos individen. Hjärntvätten/mindcontrol går ut på att få folk att inte förstå NATURLAGEN. Vilket gör det automatiskt till att folk tror på moral relativism istället.

När individen inte förstår rätt och fel, så blir det nästan automatiskt att man ger support till ondska.
Vad är ondska? SLAVERI är ondska. Och individen idag STÖDER DETTA! Nämner man det för den "vakna" så förnekar den "vakna" detta, utan den vakna vill ha en bättre regering, men ändock mindre.

Som att det tar bort ondskan. ALL form av regering är slaveri.
Senast redigerad av Kungadolf 2019-03-24 kl. 11:59.
Citera
2019-03-24, 14:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Tillhör det verkligen allmänbildningen att veta det?

I USA är det allmänbildning då det är något som lärs ut i grundskolan, så det bör väl tekniskt sett även gälla för resten av västvärlden då USA knappast döljer att Dixikraterna och Southern Democrats var samma skrot o korn.

Citat:
I skolan var det väl lite presidenter man fick lära sig samt namnen på alla indianstammar och alla stater som man aldrig lyckades prickade rätt på?

Inte när det kommer till inbördeskriget och speciellt inte i USA, när det kommer till inbördeskriget så lär man även ut i Sverige att det var "Southern democrats" som var de som hatade Lincon för att han var öppet emot fortsatt slaveri, vilket var en "resurs" som södern fortfarande behövde för att de inte hade industrialiserat sig på samma sätt som norr hade, men även norr bär en viss skuld till det hela då de bokstavligen behövde bomulen som södern producerade för att kunna skapa den industriella uppbyggnaden.

Citat:
Jag har inte för mig att jag fick lära mig att D var rasisterna med nära band till KKK.
Är det inte snarare så att media utmålar R supportrar som inskränkta redneck rasister idag mer än klistrar det epitetet på D, jag tycker nästan man borde vara förlåten om man missat vilka rasisterna var

Demokraterna har inte nära band sedan 1960-Talet och speciellt inte idag, idag så röster KKK eller som de även kallar sig UKA (United Klans of America) troligen mer republikanskt än demokratiskt, det du måste komma ihåg är att det skedde en politisk förändring i USA efter incidenten i Selma med Martin Luther King Jr och hur det var en del i att den dåvarande presidenten Johnson skrev under Civil Rights Act år 1964.

Många Dixidemokrater kände sig förrådda av presidenten och valde därefter att rösta inte längre rösta på Demokraterna då President Johnson var för att citera dem en "Negro lovers" vilket även är varför södern sedan dess har varit väldigt pro republikanskt, åtminstone fram tills senare tid, nu håller Texas på att bli en swingstate och Florida verkar gå från swingstate till att bli en "blå stat"

Men visst är Demorkaternas koppling till KKK efter inbördeskriget allmän vetskap speciellt i USA, det är lika mycket allmän vetskap som att Vänsterpartiet en gång i tiden Vänsterpartiet Kommunisterna eller att Moderaterna en gång i tiden hette Högerpartiet för oss svenskar.

Så att Q tycker att det är en stor sak...är....Tyvärr ett bevis för att Q antingen är icke amerikansk påverkan eller någon som vet/tror att de som följer saknar allmänbildning alternativt vill göra det till en större sak än vad det egentligen är.
Citera
2019-03-24, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Detta har ju tagits upp ett flertal gånger i den här tråd, så för dem som följer och läser vad som skrivs här är det nog ganska välbekant. Men annars vet jag inte riktigt varför det ens skulle vara intressant för dagens politiska landskap - det är lite som tramsandet om att sossar skulle vara rasister, SD nazister och V massmördande kommunister pga deras ursprung.

Nä, men jag antar att du knappast heller fick lära dig motsatsen - att republikaner skulle vara rasister med historiska band till kkk?

Jo, och det finns det nog ett ganska bra skäl till också. Inte för att dra alla över en kam, men det är nog rätt få demokrater bland t.ex kkk-medlemmarna.

Nu är jag ju on topic diskuterandes en Q post från inbördeskriget vilken tidsepok är du i?
wikipedia länken föreslog ju att D helt dominerade i den tok-rasistiska södern.

Sen vet vi ju efter en tidigare diskussion att man lyckades manipulera internet genom en lyckad kampanj så det såg ut som demokraternas konvent vara rena KKK festerna. Det fanns KKK på båda sidor men det är ju lite senare.
Citera
2019-03-24, 15:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nu är jag ju on topic diskuterandes en Q post från inbördeskriget vilken tidsepok är du i?
wikipedia länken föreslog ju att D helt dominerade i den tok-rasistiska södern.

Sen vet vi ju efter en tidigare diskussion att man lyckades manipulera internet genom en lyckad kampanj så det såg ut som demokraternas konvent vara rena KKK festerna. Det fanns KKK på båda sidor men det är ju lite senare.

Jag är i nutid och förklarar varför Qs tramsande om vem som gjorde vad under inbördeskriget är irrelevant för dagens politiska landskap, samt att detta dessutom tagits upp flera gånger tidigare i tråden varför jag finner det lite märkligt att du blev så förvånad över demokraternas historiska bagage.
Citera
2019-03-24, 16:18
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag är i nutid och förklarar varför Qs tramsande om vem som gjorde vad under inbördeskriget är irrelevant för dagens politiska landskap, samt att detta dessutom tagits upp flera gånger tidigare i tråden varför jag finner det lite märkligt att du blev så förvånad över demokraternas historiska bagage.
Kopplingen mellan demokraterna och KKK samt att demokraterna röstade emot befrielse av slaveriet var säkert nyheter för många. Det var det för mig iaf.

Sedan tycker jag under lång tid det inte spelat någon roll vilket parti man röstat på. George Bush eller Al Gore. Obama eller McCain. Samma skit.

Trump är den första riktiga oppositionen på väldigt många år.
Citera
2019-03-24, 16:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Jag trodde de skulle ha arresterat HRC nu när Mueller släppt sin rapport ? Var det inte så det påstods - att Q jobbade med Trumpeten för att utreda HRC och hennes kopplingar till ryssland och valfusk?
Citera
2019-03-24, 21:42
Medlem
Fittahoras avatar
Justitieminister William Barr har idag skickat en sammanfattning av Rysslandsutredningen till justitieutskotten. Finns att läsa här.

Inga brottsliga handlingar har hittats gällande Trump, Trumps presidentkampanj eller Trumpadministrationen. Anklagelserna om Trumps samröre med Ryssland för att påverka valet var med andra ord lögner.

Vad som däremot är intressant är anledningen till varför utredningen inte lagligen kan offentliggöras i sin helhet; den innehåller information om pågående åtalsjuryprocesser. Eftersom Trump och hans medarbetare har friats helt om misstankar är det någon/några andra som åtalas. Betänk att jag hela tiden har argumenterat för att en av muellers uppgifter är att åtala deep state för att ha försökt påverka utgången av valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in