2019-07-02, 19:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Sjukt att detta är en så stor diskussion fortfarande när det är så självklart.

Kan du citera var i mueller rapporten som hade oändliga resurser och tog 2 år att slutföra vart det framgår att det är självklart?

Svar: nej det kan du inte.

Vad har Trumo gett Kim menar du?

Fox News Andrew Napolitano, fd superior Court judge in New York:
“Mueller laid out at least a half-dozen crimes of obstruction committed by Trump,” he wrote, “from asking former deputy national security adviser KT McFarland to write an untruthful letter about the reason for Flynn’s chat with Kislyak, to asking [former campaign aide] Corey Lewandowski and then White House counsel Don McGahn to fire Mueller and McGahn to lie about it, to firing Comey to impede the FBI’s investigations, to dangling a pardon in front of Michael Cohen to stay silent, to ordering his aides to hide and delete records.”
“The essence of obstruction,” he wrote, “is deception or diversion – to prevent the government from finding the truth.”
Napolitano also claimed Mueller knew Barr would block any indictment of Trump along obstruction grounds because the attorney general “has a personal view of obstruction at odds with the statute itself”.
https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.com/media/2019/apr/26/fox-news-andrew-napolitano-trump-obstruct-justice-op-ed

Om 2 veckor får vi kanske höra Mueller säga det själv också..
Citera
2019-07-02, 19:22
Medlem
Hur går det med den här pedofilringen som skulle sprängas i juni? Var det inte massarresteringar på gång?

Och hur går det med utredningen av Obama, Clinton, Brennan och Comey?
Citera
2019-07-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
https://www.youtube.com/watch?v=FKq-AxZS8UA

Fyra utredningar pågående samtidigt om starten av 'Russian hoax'. Justitieminister William Barr är inte nöjd med de svar han hitintills fått från Muellerrapporten, och tillsatte därför särskilde åklagaren John Durham att undersöka saken vidare. Frågan gällde om deep state hade för avsikt, genom 'Russian hoax', att avsätta en legitimt vald president i USA, Donald J Trump..

Har något hänt kring detta, nu, en månad senare?

Vad händer med pedofilerna?
Citera
2019-07-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Q post #3336

Dokument relaterade till avlyssningen av Trump's kampanj 2016, kan snart bli offentliga i sin helhet. Trump ger uppdraget till Justitieminister William Barr att häva säkerhetsstämpeln på dokumenten.

'Statement on Presidential Memorandum signed tonight':
https://twitter.com/PressSec/status/1131716788192993280

...Dan Coats/DNI fick inte uppdraget, vilket hade varit det normala tillvägagångssättet, enl. Q.
Post #3347:

Trump hade inte förtroende till Dan Coates (Director of National Intelligence) helt enkelt..

Är de offentliggjorda och vad stod det?
Citera
2019-07-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Vilket idiotiskt påstående. Trump har lika stor rätt till ett privatliv som alla andra.

Skulle inte förvåna mig om Trump medvetet väljer att inte presentera sina deklarationer så att fake news media får någonting att skriva om. Om Trump har rent mjöl i påsen (som allt tyder på at han har) och i framtiden väljer att offentliggöra sina deklarationer, kommer det inte att hjälpa fake news medias redan låga förtroende hos allmänheten.

Om Trumps deklarationer varit felaktiga hade vi fått reda på det från IRS.

Trump verkar inte kunna hindra att deklarationerna blir offentliga. Kongressen kan ta del av allt som de vill ta del av. Och, gosse, vad de kommer att hitta. Festen kan börja!

Och Trump sa ju i sin intervju med George Stephanopoulos att han såg fram emot att de skulle bli offentliga för de var så "vackra". Så vi hoppas på det då.
Citera
2019-07-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fox News Andrew Napolitano, fd superior Court judge in New York:
“Mueller laid out at least a half-dozen crimes of obstruction committed by Trump,” he wrote, “from asking former deputy national security adviser KT McFarland to write an untruthful letter about the reason for Flynn’s chat with Kislyak, to asking [former campaign aide] Corey Lewandowski and then White House counsel Don McGahn to fire Mueller and McGahn to lie about it, to firing Comey to impede the FBI’s investigations, to dangling a pardon in front of Michael Cohen to stay silent, to ordering his aides to hide and delete records.”
“The essence of obstruction,” he wrote, “is deception or diversion – to prevent the government from finding the truth.”
Napolitano also claimed Mueller knew Barr would block any indictment of Trump along obstruction grounds because the attorney general “has a personal view of obstruction at odds with the statute itself”.
https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.com/media/2019/apr/26/fox-news-andrew-napolitano-trump-obstruct-justice-op-ed

Om 2 veckor får vi kanske höra Mueller säga det själv också..

Ser inte ens Trumps namn nämnas i det du citerat om anklagelserna eller om det är bevisat att så var fallet. Ser inte heller något nämnas om att Trump samarbetat med Ryssland. Så vad som är så självklart hänger jag inte med på. Det du citerat kan vara missvisande eller korrekt men vill du visa det självklara får du göra bättre ifrån dig.

Bra förresten att du också lagt märke till att Katalina aldrig backar upp sina påståenden så att du kan försöka hjälpa honom

Redigerat:
Detta är alltså Fox News senior judicial analyst Andrew Napolitano som har skrivit och inte något som står i Muller rapporten, korrekt?
Är det så du ska backa upp hur självklart det är? Kan du inte plocka fram det som står i rapporten istället för vad nån annan säger om den?
Senast redigerad av smultronkungen2 2019-07-02 kl. 20:12.
Citera
2019-07-02, 20:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ser inte ens Trumps namn nämnas i det du citerat om anklagelserna eller om det är bevisat att så var fallet. Ser inte heller något nämnas om att Trump samarbetat med Ryssland. Så vad som är så självklart hänger jag inte med på. Det du citerat kan vara missvisande eller korrekt men vill du visa det självklara får du göra bättre ifrån dig.

Bra förresten att du också lagt märke till att Katalina aldrig backar upp sina påståenden så att du kan försöka hjälpa honom

Redigerat:
Detta är alltså Fox News senior judicial analyst Andrew Napolitano som har skrivit och inte något som står i Muller rapporten, korrekt?
Är det så du ska backa upp hur självklart det är? Kan du inte plocka fram det som står i rapporten istället för vad nån annan säger om den?

I första meningen står det att texten avser Trump och att det framgår av Muellers rapport att han gjort sig skyldig till obstruktion.
Därefter radas ett antal sådana fall upp, det är bara att söka på namnen och de nämnda händelserna i rapporten om du inte tror på citaten...
Citera
2019-07-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
I första meningen står det att texten avser Trump och att det framgår av Muellers rapport att han gjort sig skyldig till obstruktion.
Därefter radas ett antal sådana fall upp, det är bara att söka på namnen och de nämnda händelserna i rapporten om du inte tror på citaten...

Kanske missade min redigering. Detta är alltså Fox News senior judicial analyst Andrew Napolitano som har skrivit och inte något som står i Muller rapporten, korrekt?
Citera
2019-07-02, 20:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kanske missade min redigering. Detta är alltså Fox News senior judicial analyst Andrew Napolitano som har skrivit och inte något som står i Muller rapporten, korrekt?
Ja det skrev jag i inlägget du besvarade...

Citat:
Menar du att det ska stå ”självklart” i rapporten - kanske på svenska också? Nej då kan jag givetvis inte det, men jag är inte ute efter nåt semantiskt tramskrig, jag ville bara visa att t.o.m Fox skriver att Trump gjorde sig skyldig till Obstruction enligt muellers rapport.
Citera
2019-07-02, 20:31
Medlem
Citat:

Jag kan inte citera hela Volume II, men det här är inledningen. Du kan hitta den på nätet och läsa den själv. Det är cirka 10 fall av OoJ. Trump ljuger om vad som hänt, och försöker förhindra att någon svarar på frågor. Det att han fick hjälp av Russia att vinna valet, kommer ju från en av hans egna twitter.

Citat:
Introduction to Volume II
This report is submitted to the Attorney General pursuant to 28 C.F.R. § 600.8(c), which states that, “[a]t the conclusion of the Special Counsel’s work, he*.*.*. shall provide the Attorney General a confidential report explaining the prosecution or declination decisions [the Special Counsel] reached.”
Beginning in 2017, the President of the United States took a variety of actions towards the ongoing FBI investigation into Russia’s interference in the 2016 presidential election and related matters that raised questions about whether he had obstructed justice. The Order appointing the Special Counsel gave this Office jurisdiction to investigate matters that arose directly from the FBI’s Russia investigation, including whether the President had obstructed justice in connection with Russia-related investigations. The Special Counsel’s jurisdiction also covered potentially obstructive acts related to the Special Counsel’s investigation itself. This Volume of our report summarizes our obstruction-of-justice investigation of the President
Citera
2019-07-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking

Det är många utredningar bakom kulisserna som Q har hintat om och som också media har skrivit om. Mot Hillary, mot de skyldiga i Spygate, mot Fake news media. Dessa kommer att rullas ut en efter en och sakta men säkert få amerikanerna att ifrågasätta vad de blivit itutade.

Kanske även svenskar kommer att ändra uppfattning om Trump, men jag tror det ligger längre fram i tiden än två år. Vi svenskar rör oss kollektivt i åsiktskorridoren med långsamma försiktiga rörelser för att svansen ska hinna med. De där som fortfarande tror att invandringen är nödvändig och lönsam, jo de finns fortfarande.

För mig gör det att detta blir mindre intressant att diskutera. Q’s drops har gått från att vara lika obegripliga som haikus till att tala klarspråk, det i sig innebär ju också att det inte behöver tolkas och förklaras som i början.

Sjukt spännande har det varit att följa oavsett, kanske mer på https://voat.co/v/QRV än här, eftersom den här tråden oftast är off topic.

Sakta men säkert? Hur går det med de här utredningarna? Spygate har ju varit klar så länge så jag förstår inte varför det inte skett massarresteringar?
Citera
2019-07-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Jag kan inte citera hela Volume II, men det här är inledningen. Du kan hitta den på nätet och läsa den själv. Det är cirka 10 fall av OoJ. Trump ljuger om vad som hänt, och försöker förhindra att någon svarar på frågor. Det att han fick hjälp av Russia att vinna valet, kommer ju från en av hans egna twitter.

Citat:
Kan du citera var i mueller rapporten som hade oändliga resurser och tog 2 år att slutföra vart det framgår att det är självklart?

Svar: nej det kan du inte.

Säg till om du hittar bevisen för dina påståenden istället för att be mig gå ut och leta upp det som bekräftar det du säger..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in