Att profilbilden som publicerats i
Expressen är "anonym", så att säga, har förvisso redan konstaterats; men det är ändå lite lustigt att killen som avbildas där tydligt har
mustasch. Plus kort hår, och lite fetlagd.
Igen, jag säger absolut inte att den utpekade verkligen
har mustasch; snarare tvärtom. Det är bara lite lustigt, då det verkligen belyser det märkliga över att överhuvudtaget ha någon bild som inte föreställer någon alls, men ändå på ett sätt gör det.
Man skulle kanske kunna säga: det enda säkra vi vet om vem som är misstänkt är att han inte har mustasch (enbart), och att han inte är fet och korthårig.
Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Expressen skriver nåt i stil med "känd komiker som ofta deltagit i tv- och radioprogram". Om man då tolkar detta efter hur tidningarna brukar skriva så betyder det att det är en person som INTE LETT PROGRAM, bara deltagit. Känd betyder naturligtvis MÅTTLIGT KÄND.
Så jag tror ni kan glömma Schyffert och Soran. Vem det är skiter jag i, ett rötägg av många i samhället. Och spekulera och förstöra folks liv är inte min grej.
Den tankegången har tagits upp tidigare i tråden, och är nog tillräckligt för att utesluta Fredrik Lindström och Schyffert, i synnerhet den förre. Lindström hade säkerligen beskrivits som "folkkär" eller nått. Men att "känd komiker" skulle vara för lite för SI eller Özz, det köper jag inte. Så jävla känd är inte Soran. Är väl exempelvis inte så mycket på SVT? Och just att det nämndes "radio och TV" pekar lite i hans riktning.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
I Sorans fall är det bara en stor vinst att få vara oskyldig och anklagas för detta av rasister på Flashback. Han är redan ett stort offer för rasism och hat. Detta skulle bara ge honom ännu mer tobak i gråt-pipan. han skulle tjäna stort på det. En ny turné, en ny bok plus otaliga tv-intervjuer där han får komma till tals om den hemska rasismen som försöker göra honom till våldtäktsman.
Han skulle kunna tjäna miljoner på det och bli ännu mer älskad i hur många tv-soffor som helst.
Att du inte ser det visar bara att du inte förstår vad det krävs för att jobba inom PR. Men det är okej för det behövs såna som dig också som kan tälja tändstickor i någon källarlokal.
Du verkar förvisso rätt aggressiv, men jag köper hursomhelst inte detta resonemang. Dels har rasismen i denna tråd varit rätt begränsad, även om man förstås får välja ut godbitarna. Men sen är det helt enkelt så att det inte är särskilt sexigt att ha varit misstänkt som våldtäktsman, även om man sedermera kan säga sig ha blivit rentvådd. Ingen rök utan eld. Folk kommer i sådant fall alltid fråga sig varför Soran överhuvudtaget blev anklagad, snarare än Özz, tex.