2017-10-27, 23:22
Bannlyst
Folk som taggar Soran på insta blir blockade på stört, så nån har koll
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronhallonpaj
Förr´n du tror, går dina böner i uppfyllelse. Håll utkik.

Jag gick in på 1337 likes nu och hittade screenshot där någon pratar om komiker som tafsar. Hon har blurrat namnet men jag försökte vara detektiv och räknade hur många bokstaver fick plats i den röda fläcken (namnet var i början av en mening så jag räknade på orden ovanför) och det kan nog inte vara Soran. Eller jag fick inte ihop det. Vet inte hur man postar bild hit annars hade jag givetvis bidragit med bevis i tråden

Jag känner lättnad nu. Det får bara inte vara han.
Citera
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Häktats? Alltså sitter han bakom lås och bom nu? I så fall är ju gammelmedia sätta på sig skyddsglasögonen och börja knapra jodtabletter för det här kommer smälla. Tänk er Nordfront, Nyheter Idag, Fria Tider...

Jag kan tänka mig att man på både Nyheter Idag och Fria Tider redan nu sitter på "SEND"-knappen för att publicera en färdig artikel om våldtäktsmannen Soran.

Hos NMR sitter man nog en grupp närmaste tysta i spänning i ett rum och väntar på bekräftelse och kommer den så kommer självaste Per Öberg nog att fälla en tår av lycka och ovanligt många manhugs kommer att delas i gruppen under någon minut.

Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag kan verkligen se framför mig hur du ligger i fosterställning och gråtrunkar med strålarna från duschen som träffar din späda och spinkiga kropp samtidigt som du ber till gudarna i skyn att det inte är din lilla älsklingskomiker Soran som begått detta fruktansvärda brott.

Du hittar på mycket du vad det verkar. Bara för att du försöker lura folk med en fejkbild som bekräftelse och jag (plus några andra) påpekar det så behöver du inte hitta på att snusk-Soran skulle vara min älsklingskomiker.
Att lägga upp fejkbilder kanske funkar när man är 12 och ett halvt men här är vi inte intresserade av sånt. Så skicka den på snap till dina klasskompisar istället. Tror det funkar bättre om dom inte är upptagna med att se tecknat förstås.
Citera
2017-10-27, 23:25
Avstängd
nidbilds avatar
Betnér
Schyffert
Soran

WHO is IT
Citera
2017-10-27, 23:26
Medlem
Lite tröttsamt med alla önskningar kring Soran och Özz. Och för 3 v sedan skulle man lätt avfärdat det innan alla dessa PK-män blivit avslöjade. Sorans övertygelse tror jag djupare och är mer äkta + att han är yngre. Schyffert är för blyg - även full - och oavsett vad man tycker - faktiskt stark och ärlig i debatten.

Spontant tänker jag Lenny Norman. - för gammal? Batra går bort och troligen Filip/Fredrik. Bör varamodden tid också eftersom polisen inte lagt ner.
Citera
2017-10-27, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolfPeterAndersson
Isåfall åker whiskeyn fram alltså!

Såg att någon har skrivit att Soran har blivit häktad, vet någon ifall detta stämmer??

Nej, man blir inte häktad så snabbt och inte en helgkväll. Det är en fakeuppgift från nån som uppenbart inte jobbar hos åklagaren. Han skulle kunna vara gripen eller anhållen, that's it.
Citera
2017-10-27, 23:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Betnér
Schyffert
Soran

WHO is IT
Alla tre känns som bra alternativ.
Citera
2017-10-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Hela det vänsterliberala paradigmet håller på att implodera. Fundamentet för propagandamaskineriet håller på att vittra sönder, men likt Bagdad Bob fortsätter man reflexmässigt på den inslagna vägen. Jag förväntar mig att MSM i det uppkomna läget kommer sprida rökridåer genom massiv negative campaigning mot SD. Man har inga andra verktyg i lådan.

Spännande att se vad nästa drag blir. Säkert krismöten både här och där just nu...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killary
Försökte vara finkänslig, och du förstod ju vem jag menade.
Han ser ut som en Snapchat-kille, och dessutom ganska sliskig. Hellre att det är han än Soran.

Jag har en kompis som haft Soran på snapchat. Han accepterade typ alla som la till honom för nåt år sen och svarade till och med ibland, dock är kompisen av det manliga könet så kan inte säga hur han skriver till tjejer. Sen säger väl inte det så mycket iof, de flesta har väl snapchat, men snapchat har han i alla fall haft, och använt mycket.
Citera
Att profilbilden som publicerats i Expressen är "anonym", så att säga, har förvisso redan konstaterats; men det är ändå lite lustigt att killen som avbildas där tydligt har mustasch. Plus kort hår, och lite fetlagd.

Igen, jag säger absolut inte att den utpekade verkligen har mustasch; snarare tvärtom. Det är bara lite lustigt, då det verkligen belyser det märkliga över att överhuvudtaget ha någon bild som inte föreställer någon alls, men ändå på ett sätt gör det.

Man skulle kanske kunna säga: det enda säkra vi vet om vem som är misstänkt är att han inte har mustasch (enbart), och att han inte är fet och korthårig.

Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Expressen skriver nåt i stil med "känd komiker som ofta deltagit i tv- och radioprogram". Om man då tolkar detta efter hur tidningarna brukar skriva så betyder det att det är en person som INTE LETT PROGRAM, bara deltagit. Känd betyder naturligtvis MÅTTLIGT KÄND.

Så jag tror ni kan glömma Schyffert och Soran. Vem det är skiter jag i, ett rötägg av många i samhället. Och spekulera och förstöra folks liv är inte min grej.

Den tankegången har tagits upp tidigare i tråden, och är nog tillräckligt för att utesluta Fredrik Lindström och Schyffert, i synnerhet den förre. Lindström hade säkerligen beskrivits som "folkkär" eller nått. Men att "känd komiker" skulle vara för lite för SI eller Özz, det köper jag inte. Så jävla känd är inte Soran. Är väl exempelvis inte så mycket på SVT? Och just att det nämndes "radio och TV" pekar lite i hans riktning.

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
I Sorans fall är det bara en stor vinst att få vara oskyldig och anklagas för detta av rasister på Flashback. Han är redan ett stort offer för rasism och hat. Detta skulle bara ge honom ännu mer tobak i gråt-pipan. han skulle tjäna stort på det. En ny turné, en ny bok plus otaliga tv-intervjuer där han får komma till tals om den hemska rasismen som försöker göra honom till våldtäktsman.
Han skulle kunna tjäna miljoner på det och bli ännu mer älskad i hur många tv-soffor som helst.

Att du inte ser det visar bara att du inte förstår vad det krävs för att jobba inom PR. Men det är okej för det behövs såna som dig också som kan tälja tändstickor i någon källarlokal.

Du verkar förvisso rätt aggressiv, men jag köper hursomhelst inte detta resonemang. Dels har rasismen i denna tråd varit rätt begränsad, även om man förstås får välja ut godbitarna. Men sen är det helt enkelt så att det inte är särskilt sexigt att ha varit misstänkt som våldtäktsman, även om man sedermera kan säga sig ha blivit rentvådd. Ingen rök utan eld. Folk kommer i sådant fall alltid fråga sig varför Soran överhuvudtaget blev anklagad, snarare än Özz, tex.
Citera
2017-10-27, 23:29
Medlem
JustZlatans avatar
Va fan är det för kvinnor som faller för såna sjuka människor? Är alla 08-slampor idioter?

Jag hoppas att det är Schyffert.
Citera
2017-10-27, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag gick in på 1337 likes nu och hittade screenshot där någon pratar om komiker som tafsar. Hon har blurrat namnet men jag försökte vara detektiv och räknade hur många bokstaver fick plats i den röda fläcken (namnet var i början av en mening så jag räknade på orden ovanför) och det kan nog inte vara Soran. Eller jag fick inte ihop det. Vet inte hur man postar bild hit annars hade jag givetvis bidragit med bevis i tråden

Jag känner lättnad nu. Det får bara inte vara han.

Jag säger inte att det är till 100 procent S.I., men mer hur snacket på redaktionerna går. Har skrivit det tidigare - aldrig döma i förväg, men TIDEN, den kommer att visa både på vem det är och förhoppningsvis bringa rättvisa.
Senast redigerad av Citronhallonpaj 2017-10-27 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in