2017-10-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyysoserious
Golden Falcon‏ @lekofalk 3 timför 3 timmar sedan
Mer
Soran Ismail har häktats för våldtäkt, undra om han kan skämta bort det? #Svpol #opinionlive #migpol #feminism #våldtäkt

Från twitter, man hittar mycket spännande om man söker på Soran Ismail och läser igenom tweets som nämner han..

Häktats? Alltså sitter han bakom lås och bom nu? I så fall kan ju gammelmedia sätta på sig skyddsglasögonen och börja knapra jodtabletter för det här kommer smälla. Tänk er Nordfront, Nyheter Idag, Fria Tider...
Senast redigerad av oshin.cantwell 2017-10-27 kl. 23:25.
Citera
2017-10-27, 23:03
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Nej ingen vinst för någon för om det verkligen är en känd komiker, vad har Sverige 10 aktiva? så är det en polare till dom.
Hur kunde det hända , såg ni inget , visste du något , ni har spenderat så mycket tid tillsammans, fanns det indikationer . Alla frågor skulle handla om deras association till våldtäktsmannen ingen skulle bry sig att man blivit felaktig utpekat av 10 möjliga på flashback.

...och det betyder att Sorans hemska attack från "rasistiska Flashack" skulle rädda dom. För då skulle all tid kunna ägnas åt att behandla just det. Övriga pk-medarbetare skulle kunna läggas lite åt sidan. Naturligtvis är detta så stort så inte ens Sora-gråt kan vända någonting. Men något av fokusen skulle kunna läggas på rasister och nazister. Plus att Soran själv skulle kunna tjäna pengar på det.

Fan vad blind du är. (och kränkt antagligen eftersom du inte kan släppa din dåliga analys) hehehe!!
Citera
2017-10-27, 23:04
Medlem
whyysoseriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corinus
Borde väl finnas bevis i så fall?

Ja det tycker man, dock har de inte från vad jag kan se presenterat några bevis. Tänkte bara att det var intressant att en person som jobbar inom åklagarväsendet (enligt deras bio på twitter) säger att han blivit häktad som att det vore solklart.
Citera
2017-10-27, 23:06
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Nej ingen vinst för någon för om det verkligen är en känd komiker, vad har Sverige 10 aktiva? så är det en polare till dom.
Hur kunde det hända , såg ni inget , visste du något , ni har spenderat så mycket tid tillsammans, fanns det indikationer . Alla frågor skulle handla om deras association till våldtäktsmannen ingen skulle bry sig att man blivit felaktig utpekat av 10 möjliga på flashback.

Svårt att säga säkert. Kanske.

Jag tror personligen att en oskyldig Soran som får gråta i tv-sofforna om rasism och rykten på "rasistsajter" smäller högre i gammelmedia än att associeras med en annan våldtäktskomiker, i synnerhet om våldtäktskomikern är starkt pk (Özz, Betnér t ex). I synnerhet om Soran spelar sin roll väl (nej, jag märkte verkligen ingenting, jag är extremt chockad och besviken osv osv...)

Gammelmedia har behov av att rikta bort uppmärksamheten från den gångna veckan.

En oskyldig Soran är nog en vinnare här.

Men jag kan givetvis ha fel.
Citera
2017-10-27, 23:08
Medlem
Vad då "känd svensk komiker"?????

När det gäller Özz eller Soran så vill jag gråta så fort de öppnar sin mun men........är det någon av de två, ja då gapskrattar jag!
Citera
2017-10-27, 23:09
Medlem
KlausSteins avatar
En skam för Sverige, var det visst. Den största skammen för Sverige är väl att apor som Ismael och Betner öht lyfts upp som som några politiska eller kulturella förebilder. Nu får vissa skämmas, om de nu är kapabla att känna någon skam.
Citera
2017-10-27, 23:09
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chadde
Det är Soran. Jag nämnde att den här artikeln var på gång för ett tag sedan i tråden om honom. (FB) Skvaller om Soran Ismail?

DN kontaktade 1337likes och bad henne förmedla kontaktuppgifter till de tjejer som skrivit om Soran. Den här artikeln är resultatet.

Om det är Soran så..... tja vad ska man säga? Alla snyft och känslo reportage är ju nu noll värt.

Känns som om de män som drivit Godhetismen™ ända in i kaklet nu står motvilligt på alla fyra redo för penetration. Kan ju bara hoppas att alla unga tjejer som dagligen blir antastade på skolor av..... (ni vet vilka) också kliver fram. Det hade räckt med ett 10-tal sedan skulle bollen vara i rullning. Då hade det blivit ett helt annat debattklimat framöver, ett lättare med mindre känslomos.

För att citera Gert Fylking - ÄNTLIGEN!
Citera
2017-10-27, 23:10
Medlem
kalkryggars avatar
Finns det ingen möjlighet att det skulle kunna vara någon av kalkryggarna Filip och Fredrik? Då skulle jag fan runka av lycka.

För dom har uttryckt sig vid vissa tillfällen så dom har blottat vissa perversa sidor. Jag tänker på att en av dom har berättat i tv om hur han fingrar sig i röven när han runkar.

Men frågan är om de kan räknas som komiker? Dom kan nog antas bl.a tillhöra komikerbranschen även om de nog hade omskrivits mer som programledare eller tv-stjärnor.

Jag tycker nog att kalkryggar är det mest passande namnet på dem.
Citera
2017-10-27, 23:11
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Häktats? Alltså sitter han bakom lås och bom nu? I så fall är ju gammelmedia sätta på sig skyddsglasögonen och börja knapra jodtabletter för det här kommer smälla. Tänk er Nordfront, Nyheter Idag, Fria Tider...
Det är inte utan att det rycker lite i roten vid tanken, julafton kommer i så fall tidigt i år.

Men så länge det är lösryckta tweets så är det bara drömmar, vem som helst kan skriva vad som helst för några minuters retweets.
Citera
2017-10-27, 23:11
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Det är ju givetvis så att sociala medier har utvecklats rent tekniskt, men framför allt har kulturen och beteenden utvecklats mycket de senaste fem åren på sociala medier.

För fem år sedan skrev vi 2012, fem år innan det var t ex Facebook helt nytt.

Det är en naturlig utveckling och det är, enligt mig, knepigt att lyfta fram konspirations-argument på det sättet du gör.

Intressant nu med komikern. För några veckor sedan var det SD och Hanna Wigh, men nu djävlar har pandoras ask öppnat sig. Kända människor rasar nu som käglor in i sina värsta livstragedier. Det är ett blodbad.

Jag gillar dig RingRing2014 så jag tänker inte gå i polemik med dig, men det finns otaliga exempel på hur allt sjösätts samtidigt och det har ingenting med att internet förändrats senaste 5 åren. Det är inte mina ord utan det kommer från alternativmedia. Tänk lite nu.
Citera
2017-10-27, 23:12
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmosounds
Har motvilligt blivit fascinerad av denna massiva uthängningskampanj mot diverse mediafigurer...

Har inte läst hela tråden men har fått uppfattningen att flashback nu "vet" att det handlar om S.I.

Finns det några belägg överhuvudtaget eller handlar det bara om ytterst lösa indicier och en mängd "sverigevänner" som hemskt gärna vill att det är han? Själv har jag noll koll. Har knappt hört eller sett snubben, förutom på bild.

Hjälp någon?
Ingen VET något ännu, det är hittills bara spekulationer... Vi lär väl åtminstone få veta namnet vid en eventuell häktningsförhandling.. Först då är det väl säkert... Fram tills dess så är det fritt fram för magkänslan och gissningar... Jag skjuter mig själv om det är tobbe trollkarl eller markoolio... Och Johannes Br*st har väl fått sona sina brott redan.
Citera
2017-10-27, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Om det här är sant och om det är sant som någon linkade på förrut som skulle vara Sorans ex på twitter....då tänkte jag börja gråta nu. Jag gråter för alla oss som har fått utstå vidriga övergrepp och kränknigar av män som världen avgudar.
"Världen avgudar" shit vad du överskattar Såran. Och vad är det egentligen för kändisman som du har blivit utsatt för? Och i vilket sammanhang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in