Flashback bygger pepparkakshus!
2017-11-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Lasse
Juridiken är knappast feg. Juridiken är det enda som står mellan ett civiliserat, gott samhälle och en brölande, lågintelligent lantismobb. Ok? Ge dig inte på juridiken igen!!

De påståenden jag läst i denna tråd är inte tillräckliga för att övertyga mig helt om Sorans skuld...
därmed inte sagt att han är oskyldig. Det är bara för tunnt ännu.

Att juridiken skulle vara så förträfflig är ju dock skrattretande efter Pirate Bay-rättegången. Det räckte ju med att USA hotade med sanktioner mot Sverige för att se hur lätt det var att tumma på vad som egentligen står i lagboken.
Citera
2017-11-08, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Länk som går förbi DNs betalvägg: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:https://www.dn.se/kultur-noje/man-ska-skratta-sa-man-far-ont-i-magen-och-tanka-sa-man-far-ont-i-hjarnan/

En intressant detalj i den intervjun är att han säger att han har fyra miljoner i skulder. Kan nog bli tufft att betala tillbaka.

Han skriver om stenstölden i boken Absolut Svensk, där har dock kompisen fått ett annat namn:
I och med att Markus hade fester ganska ofta antar jag att det tidigare hänt saker som hans föräldrar inte var nöjda med. Därav hans oro att någon skulle stjäla något.

Det förekom aldrig någon stenstöld.
Senast redigerad av larskristian 2017-11-08 kl. 20:33.
Citera
2017-11-08, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EvertEverest
De påståenden jag läst i denna tråd är inte tillräckliga för att övertyga mig helt om Sorans skuld...
därmed inte sagt att han är oskyldig. Det är bara för tunnt ännu.

Att juridiken skulle vara så förträfflig är ju dock skrattretande efter Pirate Bay-rättegången. Det räckte ju med att USA hotade med sanktioner mot Sverige för att se hur lätt det var att tumma på vad som egentligen står i lagboken.

Påståenden? Jävla våldtäktskurdsvurmare, DN har bekräftat att dom läst delar av en kvinnans konversation som bekräftar sexuellt ofredande, det är inget påstående....
Citera
2017-11-08, 21:06
Medlem
http://lokalpressen.eu/

Lokalpressen har i sitt senaste nummer en ledare där namnet outas. Ges ut i 3 kommuner, Härryda, Lerum och Partille. Fattar tyvärr inte hur man citerar från deras sidor (tror att det är för att det är bilder på tidningen).
Citera
2017-11-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Lasse
Han är inte dömd och kommer knappast bli det. Han är med andra ord oskyldig, er gamar. Jag tror att alla förstår vilka motiv ni har för att gå på om Soran.

Han ska i lagens mening betraktas som oskyldig och inte straffas, om det inte går att döma honom på grund av bristande bevisning.

Anta att jag skulle våldta någon, det skulle spridas rykten om att det var jag, men jag skulle inte erkänna samt skulle det saknas bevis, det skulle inte ens räcka till att väcka åtal. Skulle jag vara oskyldig i så fall? Och även om jag vore oskyldig skulle den stora massan betrakta mig som skyldig, skulle jag ha ett jobb som krävde popularitet och där arbetsgivaren skulle göra sig av med mig om jag vore känd som våldtäktsman skulle det ändå vara kört. Det finns arbetsgivare som avskedar folk som uppträtt sexuellt kränkande fastän snubbarna inte dömts i domstol. Med din logik skulle alla män som inte dömts för våldtäkt vara oskyldiga, fastän det finns våldtäktsmän som aldrig döms.
Citera
2017-11-08, 21:17
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrogetsvin1
http://lokalpressen.eu/

Lokalpressen har i sitt senaste nummer en ledare där namnet outas. Ges ut i 3 kommuner, Härryda, Lerum och Partille. Fattar tyvärr inte hur man citerar från deras sidor (tror att det är för att det är bilder på tidningen).

Stämmer bra detta!

Det är Jan Larsson som skriver ledaren för lokalpressen som outar namnet!

Går tyvärr inte citera direkt, man får gå in och kolla själv: In på din länk, klicka valfri tidning och läs sedan ledaren- "Rik, rikare och #metoo"

Namnet på komikern som misstänks är nu outat!

Edit: Vad behövs det mer nu för att lägga in namnet i trådrubriken?
Senast redigerad av Nordanvindarna 2017-11-08 kl. 21:29.
Citera
2017-11-08, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Stämmer bra detta!

Det är Jan Larsson som skriver ledaren för lokalpressen som outar namnet!

Går tyvärr inte citera direkt, man får gå in och kolla själv: In på din länk, klicka valfri tidning och läs sedan ledaren- "Rik, rikare och #metoo"

Namnet på komikern som misstänks är nu outat.

Detta är väldigt intressant!

Nu vore det kul att stresstests Martin soneby som leder AMK-morgon, för två veckor sedan bedrev han häxjakt mot alla möjliga personer, tills en komiker dök upp, ska försöka screenshota och tweeta eller nåt, kanske, kanske vågar han imorgon?
Citera
2017-11-08, 21:33
Medlem
När förväntas förundersökningen vara klar och om det blir åtal eller inte? Den jäveln kan ju inte gömma sig i all evighet. Man får verkligen hoppas att aset blir lika rättvist behandlad som Timell.
Citera
2017-11-08, 21:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
När förväntas förundersökningen vara klar och om det blir åtal eller inte? Den jäveln kan ju inte gömma sig i all evighet. Man får verkligen hoppas att aset blir lika rättvist behandlad som Timell.

Det tåget har redan gått. Timell är uthängd Soran är det inte. Antar att det bör komma inom kort. Antingen då Polisanmälningar mot den kända komikern nerlagda då ord står mot ord, eller Åtal har väckts mot den kända komikern (eller kanske att media så äntligen skriver Soran).
Citera
2017-11-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Påståenden? Jävla våldtäktskurdsvurmare, DN har bekräftat att dom läst delar av en kvinnans konversation som bekräftar sexuellt ofredande, det är inget påstående....

Jo, det är absolut ett påstående. Jag har för det första inte DN (man måste betala), så för mig är vad du säger hörsägen. Sen är det dessutom DN-reporterns tolkning som du nu berättar vidare... reportrar har ofta en tendens att vilja vinkla saker för att skapa nyheter. Dubbel-hörsägen.

Vem är för övrigt DN-reportern i fråga?

Allt som allt är det ganska tunt. Men kör på du... bara att byta användarnamn sen ifall du gör bort dig.

Jag har varken sagt att han är skyldig eller oskyldig, så jag har mitt på det torra.
Senast redigerad av EvertEverest 2017-11-08 kl. 21:42. Anledning: pfta till ofta
Citera
2017-11-08, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EvertEverest
Jo, det är absolut ett påstående. Jag har för det första inte DN (man måste betala), så för mig är vad du säger hörsägen. Sen är det dessutom DN-reporterns tolkning som du nu berättar vidare... reportrar har ofta en tendens att vilja vinkla saker för att skapa nyheter. Dubbel-hörsägen.

Vem är för övrigt DN-reportern i fråga?

Allt som allt är det ganska tunt. Men kör på du... bara att byta användarnamn sen ifall du gör bort dig.

Jag har varken sagt att han är skyldig eller oskyldig, så jag har mitt på det torra.

Det finns rapporter så långt tillbaka som 09/10, ryktet att kvinnor inte ska ta emot drinkar från våldtäktskurden är ett stadigt inslag på Södermalms nattliv.

Han övergav sitt höggravida ex under suspekta former.
2 kvinnor oberoende av varandra, med 4 år mellanrum i olika delar av landet har anmält honom för våldtäkt.

Flera kvinnor har klivit fram och vittnat om trakasserier via sociala medier, att i ett sådant är läge hävda att det är hörsägen, lösa rykten osv är naivt, en grej är en grej, men 10 är 10, ingen rök utan eld osv.

Ska vi vänta på domen mot Rakhmat Akilov innan vi hänger ut honom också? Man vet aldrig!

Vakna och inse att våldtäktskurden med sin klena och våldtäktskompatibla fysik är en simpel våldtäktskurd
Citera
2017-11-08, 21:55
Medlem
Kommer ofelbart att tänka på Tage Danielssons monolog om om Harrisburg. Bara att byta ut Harrisburg mot #metoo eller SI...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in