Citat:
Ursprungligen postat av
Flash-999
Ja den effekten finns absolut. Det fenomenet finns hos många djurarter också, att honor gärna väljer en hane som andra honor redan valt, det är så att säga en indikator på att någon är bra då andra har valt den innan.
Detta gäller även människor och kan yttra sig i både att den man som blivit "vald" ett antal gånger tidigare visar upp en större säkerhet OCH - inte minst - har lite koll. För i motsats vad många verkar tro så är både sex och relationer inte någon medfödd förmåga, det är något man måste öva på. Den som aldrig har provat kommer oundvikligen vara sämre.
Det yttrar sig också i att den som aldrig blivit "vald" omedvetet kommer agera mera osäkert OCH kommer vara "sämre" - då han inte fått öva. Detta är ju en jobbig moment 22-situation, men det gäller ju i alla sammanhang. Den som aldrig provat spela fotboll kommer ha svårt att direkt kvala in i A-laget. Den som ändå tycker det verkar intressant med fotboll får börja öva - på låg nivå typiskt.
Trots all ilska dessa råd väcker här så är det naturligtvis rätt. Har man svårt att träffa kvinnor på både internet och på krogen så är det ju särdeles vettigt att se till att träffa kvinnor på något annat vis, och gärna något där det inte är UTTALAT raggning det handlar om. Är man dålig på det så kommer det inte gå bra i dessa situationer vilket i sig förstärker bitterheten och känslan av misslyckande.
Problemet är att just det fetstilta är så otroligt jävla korkat. Visst jag kan ju förstå att det biologiskt är så. Problemet är när den effekten är igång, alltså när en tjej intresserar sig för mig och som hennes kompisar också automatiskt gör. Men när samma tjej avtar med sitt intresse så gör andra tjejer också det.
Ibland undrar jag om tjejer har självinsikt. De följer flocken helt huvudlöst. Har man varit intresserad av en kille beroende på en annan tjej så borde man ändå ha medvetande (vilket vi människor har) att fråga sig själv om det var något mer speciellt med den kille.
Just det där fenomenet är så sjukt skrattretande och något som jag varit med om alldeles för länge, och som verifierar bara att tjejer är osjälvständiga och osäkra individer.