2018-11-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Vad tror du är anledningen till att kvinnor i USA blivit mindre intresserade av äktenskap och barn?
Det är männen som är mer ointresserade av äktenskap, vara bara ligga med 1 när man kan ligga med flera.
I USA får du böta om du är otrogen.
Förlossning får man betala själv, även gymnasium.
Tror männen hellre har kul för sina pengar.

Sen har vi drogberoende som är utbrett och många sitter inne.
Citera
2018-11-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag brukar höra från vissa flashbackkillar att jag är en asful, sliten hagga som dessutom ser ut som en häst i fejset. Vad tänker du om de individernas krav?
Krav... de säger det till dig för att jävlas med dig, för att du sticker ut. har du inte fattat det än ?
Citera
2018-11-29, 22:07
Medlem
Citat:
Måste säga att det är lite svårt att följa den röda tråd du uppenbarligen ser. Så politiker och opinionsbildare i USA vill hellre importera folk än att den egna befolkningen föder barn? Har dom bestämt sig för denna plan gemensamt?
Och, tänker man ju...varför? Vad är målet?

Vad har politiker och media för mål:

De är ju lite olika men vad jag tänker på:

Skapa rättvisa !

Det är viktigare än att folk ska trivas.

Om de bestämt sig för det gemensamt ?

Ja de liberala krafterna etablissemanget: stora delar av media , Universitet , Demokratiska partiet.

Kapitalisterna stödjer för de mesta de som skapar mest tillväxt och de är de som ökar befolkningen med hjälp av invandring , då kan de sälja mer varor.

Motkrafter är FOX-news och delar av Republikanerna fast om deras visioner gör folk mer lyckliga är osäkert. Inga prioriterar att befolkningen ska vara lyckliga utan det finns andra mål de anser viktigare.

Det hela leder till att män och kvinnor tycker sämre om varandra och har mindre sex och utvecklingen kommer antagligen att fortsätta mot att de tycker ännu sämre om varandra och ännu mindre sex.

Vad tycker du ?
Citera
2018-11-29, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Det är männen som är mer ointresserade av äktenskap, vara bara ligga med 1 när man kan ligga med flera.

Vad kan kvinnor göra för att vända utvecklingen så män och kvinnor gillar varandra mer ?
Citera
2018-11-29, 22:10
Medlem
Citat:
Jag har manliga vänner i USA och de har inga problem alls med sex.
De som har det svårt är väl de med diagnoser fysiska/psykiska problem.
Denna grupp ökar, i USA vågar männen ragga med.

Inte ett dugg förvånande. Sätt random amerikan i talarstolen och de håller ett starkt tal om de getts möjlighet att förbereda.
Citera
2018-11-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Vad kan kvinnor göra för att vända utvecklingen så män och kvinnor gillar varandra mer ?

En bra början är att sluta skuldbeläggande unga män.
Citera
2018-11-29, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
En bra början är att sluta skuldbeläggande unga män.

Jo låter bra !

Vad kan män göra så att kvinnor gillar dem bättre ?

- Sluta nedvärdera dem
Citera
2018-11-29, 22:38
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Vad har politiker och media för mål:

De är ju lite olika men vad jag tänker på:

Skapa rättvisa !

Det är viktigare än att folk ska trivas.

Om de bestämt sig för det gemensamt ?

Ja de liberala krafterna etablissemanget: stora delar av media , Universitet , Demokratiska partiet.

Kapitalisterna stödjer för de mesta de som skapar mest tillväxt och de är de som ökar befolkningen med hjälp av invandring , då kan de sälja mer varor.

Motkrafter är FOX-news och delar av Republikanerna fast om deras visioner gör folk mer lyckliga är osäkert. Inga prioriterar att befolkningen ska vara lyckliga utan det finns andra mål de anser viktigare.

Det hela leder till att män och kvinnor tycker sämre om varandra och har mindre sex och utvecklingen kommer antagligen att fortsätta mot att de tycker ännu sämre om varandra och ännu mindre sex.

Vad tycker du ?

Jag tänker att det är lite småluddigt.
Förstår nog inte riktigt hur målet att skapa rättvisa leder till att alla dessa krafter som du räknar upp går samman och vill att det inte ska födas barn. Har du några källor som bekräftar denna samsyn? Med tanke på antalet involverade kan det inte direkt vara någon hemlighet.

Sen är det inte helt tydligt hur detta får män och kvinnor att tycka sämre om varandra. Om utgångspunkten är att samhället försämras kan man ju tänka sig att det får motsatt effekt - dvs att män och kvinnor söker trygghet i relationer. Såsom sker under exempelvis krig, när folk är otrygga och rädda men samtidigt föder fler barn.
Citera
2018-11-29, 22:43
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Får man verkligen böta om man är otrogen?

Ditt resonemang om att det är männen som är mindre intresserade av äktenskap får du ta med Prepper. Enligt honom är det tvärtom.
Citera
2018-11-29, 22:58
Medlem
Citat:
Jag tänker att det är lite småluddigt.
Förstår nog inte riktigt hur målet att skapa rättvisa leder till att alla dessa krafter som du räknar upp går samman och vill att det inte ska födas barn. Har du några källor som bekräftar denna samsyn? Med tanke på antalet involverade kan det inte direkt vara någon hemlighet.

Sen är det inte helt tydligt hur detta får män och kvinnor att tycka sämre om varandra. Om utgångspunkten är att samhället försämras kan man ju tänka sig att det får motsatt effekt - dvs att män och kvinnor söker trygghet i relationer. Såsom sker under exempelvis krig, när folk är otrygga och rädda men samtidigt föder fler barn.

Nej inga källor på samsyn. Men jag antar att media Demokraterna och Universiteten är ganska överens om sin ideologi , Universiteten producerar en massa lärare ,journalister , advokater ,och andra administratörer som är ganska överens ,dessa är oftast Demokrater och kvinnor.

Men vad jag märker när jag läser vad som kommer från USA på internet och annan media så märker jag att de inte prioriterar att män och kvinnor ska gilla varandra utan tvärtom. De försöker skapa ett ogillande och mycket beror på att de anser att det inte är tillräckligt rättvist , som Tucker ,en på FOX sa så drabbas vita män av självmord nästan 10 gånger mer än svarta kvinnor.

https://www.youtube.com/watch?v=LrhHkQhglig

Vilket visar att det är vita männen som är förtryckta av Media och Universiteten.

Men även vita kvinnor är förtryckta mer än svarta kvinnor ungefär 2-3 gånger.

Fast är det verkligen rättvisa ?
Citera
2018-11-29, 23:11
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Nej inga källor på samsyn. Men jag antar att media Demokraterna och Universiteten är ganska överens om sin ideologi , Universiteten producerar en massa lärare ,journalister , advokater ,och andra administratörer som är ganska överens ,dessa är oftast Demokrater och kvinnor.

Men vad jag märker när jag läser vad som kommer från USA på internet och annan media så märker jag att de inte prioriterar att män och kvinnor ska gilla varandra utan tvärtom. De försöker skapa ett ogillande och mycket beror på att de anser att det inte är tillräckligt rättvist , som Tucker ,en på FOX sa så drabbas vita män av självmord nästan 10 gånger mer än svarta kvinnor.

https://www.youtube.com/watch?v=LrhHkQhglig

Vilket visar att det är vita männen som är förtryckta av Media och Universiteten.

Men även vita kvinnor är förtryckta mer än svarta kvinnor ungefär 2-3 gånger.

Fast är det verkligen rättvisa ?

Sorry, jag kan inte alls se logiken i det du påstår. Det låter bara som en orimlig konspirationsteori. Politiker, media och universiteten vill skapa rättvisa mellan svarta och vita. Detta gör dom genom att förtrycka vita män, samt genom att skapa ett ogillande mellan kvinnor och män....nä. Jag köper inte det resonemanget alls.
Citera
2018-11-29, 23:21
Bannlyst
Jag tycker det är bra att vissa inte får sex, det är så det ska vara. Människor med taskiga egenskaper och gener ska sållas bort, det är naturens lagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in