2010-04-14, 23:46
Medlem
Real1Samas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6it
Har skiten blivit olagligt än? tänkte beställa ju...

En fråga bara, syns det att man är påverkad när man går på det?

Inte olagligt ännu, men det är väl bara en tidsfråga eftersom Aftonhoran existerar i detta land.

Du får små pupiller om du tar kratom. Annars syns det inte.
Citera
2010-04-15, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6it
Har skiten blivit olagligt än? tänkte beställa ju...

En fråga bara, syns det att man är påverkad när man går på det?

det är inte olagligt, men du får nog snabba på ifall du vill beställa. börjarväll ta slut på dom flesta ställena.
Citera
2010-04-15, 00:44
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogiee
För övrigt undrar jag om det går att köpa frön för att börja odla själva kratomträdet (heter det så?) och om det är möjligt att odla i Sverige. Hur stort är det? Hur ofta kan man ta blad? Hur svårt är det med beredning av bladen etc. Någon odlare som har koll eller i alla fall tillräckligt med erfarenhet för att kunna dra en hyfsad chansning?
Enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Kratom#Plant_description kan det bli upp till 30 meter högt under optimala förhållanden (läs: ej i Sverige). Dock tål trädet inte kyla, så du kommer troligen få ha det inomhus...
Citera
2010-04-15, 00:51
Medlem
Lime-Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
Vi vill bli av med det kort och gott.
Jag sitter med en ny faktura och överväger om jag ska betala den eller ej.
Vi har möte angående det inköpet på torsdag.

Mvh
Surt som fan.
Citera
2010-04-15, 00:52
Medlem
Real1Samas avatar
Vart köper jag kratom frön eller små bebisplantor? Om det nu ska bli olagligt med kratom får jag väl ha mitt eget lilla träd hemma då! Ser ju ut som en vanlig växt för värden.
Citera
2010-04-15, 00:53
Medlem
ziiams avatar
Där kom aftonhoran som jag skrev tidigare skulle.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article6943076.ab

Jag vet att jag är lite sen men va bara tvungen. Ni har säkert sett tråden om de.
Senast redigerad av ziiam 2010-04-15 kl. 01:12.
Citera
2010-04-15, 00:53
Medlem
Han blev chockad över den uppmärksamhet som väcktes efter GP:s avslöjande om att Konfekthuset börjat sälja produkter från Smartbar i form av olika örtblandningar som spetsats med syntetiska cannabinoider. Blandningarna är avsedda att rökas och effekten motsvarar marijuana.

Vissa syntetiska cannabinoider har narkotikaklassats. Andra är under utredning och kan komma att narkotikaklassas. I väntan på det är försäljningen laglig.

Mahmud Farseliam berättar att han blev förvånad över att produkterna var så dyra.

- Därför kontaktade vi polisen för att höra om det var lagligt. Vi skulle aldrig sälja något som var olagligt, säger han.

Avtalet med Smartbar gällde att Konfekthuset skulle sälja på prov för att se hur det utvecklades.

Efter att ha uppvakttats av flera tidningar, radio, tv och allmänhet beslöt Mahmud Farseliam att omedelbart stoppa försäljningen.

- Detta är inte accepterat av allmänheten och därför slutar vi att sälja trots att det är lagligt, säger Mahmud Farseliam som anser att GP skadat hans företag.

Frågan togs också upp i radions P1 på måndag eftermiddag. Där beklagade Smartbars inköpschef att tidningen förstört försäljningen via butik. Han sa också att Smartbar inte kan ta ansvar för om produkterna används fel – de är inte avsedd att rökas utan som rökelse.

Anders Persson vid Folkhälsoinstitutets avdelning för drogprevention uppgav bland annat att myndigheten ska diskutera om produkterna kan klassas som hälsofarliga utan att först narkotikaklassas

OCH SÅ GICK DET MED DEN IDEN
ÖKAR SÄKERT INTE CHANSEN ATT DET BLIR KLASSAT
(URSÄKTA IFALL JAG LÅTER LITE TJURIG)
Senast redigerad av D-D-R 2010-04-15 kl. 00:56.
Citera
2010-04-15, 00:55
Medlem
-juicyfruit-s avatar
finns det något man kan köpa krypton nuförtiden?
Citera
2010-04-15, 00:58
Medlem
Lime-Limes avatar
http://actnow.nu/artiklar/3-newsflash/2868-gyllene-tider-foer-foersaeljare-av-naetdroger-1-479-453-kronor

Vad tror ni? Smartbar?
Citera
2010-04-15, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -juicyfruit-
finns det något man kan köpa krypton nuförtiden?

prylshoppen.se
Citera
2010-04-15, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime-Lime
http://actnow.nu/artiklar/3-newsflash/2868-gyllene-tider-foer-foersaeljare-av-naetdroger-1-479-453-kronor

Vad tror ni? Smartbar?

troligtvis.
då förstår man att pengarna är viktigare
Citera
2010-04-15, 01:13
Medlem
Lime-Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-D-R
troligtvis.
då förstår man att pengarna är viktigare
Sjuk siffra. Tycker att man då kunde nöja sig, om man tjänar sådana stålar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in