Citat:
Ursprungligen postat av OBERIU
Jag köper fortfarande inte att det enbart skulle vara Kratom i Krypton. Det är för stor skillnad på andra extrakt och detta. Är antagligen spayat med någon ny okänd drog precis som Spice. Att SKL:s analys kom upp negativ tror jag beror på att de inte vet vad de ska leta efter. Vet man inte det kan man inget finna. På samma sätt som en drogteststicka inte ger utslag på t.ex. JWH-018 fast man har det i blodet.
Citat:
Ursprungligen postat av OBERIU
Det låter ju lite bättre. Är skillnaden bara i styrka?
Vill inte förolämpa dig och dina upplevelser, vem vet du kanske är opiaternas/kratomets motsvarighet till Bengt Frithiofsson. Personligen, med min inte allt för stora erfarenhet av droger så har jag svårt att dra sådana slutsatser. Dels slår rus av samma drog olika från gång till gång samt som jag tycker rus mellan olika former av opioder/krypton är i det närmaste identiskta. Tycker Krypton känns exakt som etylmorfin utan att jag för den delen hävdar att det är samma aktiva substans i båda.
Analys är inte att jämföra med något sticktest, stickor testar efter specifika substanser. Analys är precis vad det låter som, analysera innehållet efter de ämnena det innehåller. O-desmethyltramadol som det ryktades om att det skulle innehålla skulle garanterat synts på analysen, tramadol's aktiva och mest viktiga metabolit är O-desmethyltramadol, så det är inget nytt ämne.
Kratom är som cannabis, olika kvalité/strain ger olika bra rus, det är väll inte så svårt att greppa? Tomaten du har i maten smakar väll inte lika gott varje gång eller hur. De känns identiska/lika eftersom kratom innehåller en opiod som binder till samma receptorer i hjärnan på precis samma sätt som tramadol, kodein, morfin, opium, heroin osv.
Så skillnader är inte alltid endast i styrka då olika strains av kratom innehåller olika mängd av olika aktiva ämnen, därför vissa är mer potenta än andra. Om du tror att krypton är besprutat med något så har du helt enkelt inte testat "riktig" kratom som det ska vara när det är av bra kvalité.