2010-03-02, 16:54
Medlem
Escapisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irn´
Någon som vet hur det funkar med påfyllning osv? Skulle jag kunna ta en till bomb på runt 0.3 lite senare idag och känna något eller är det lika bra att vänta till imorgon?

Funkar fint för mig iaf. Tolerans är en faktor dock.
Citera
2010-03-02, 16:56
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irn´
Någon som vet hur det funkar med påfyllning osv? Skulle jag kunna ta en till bomb på runt 0.3 lite senare idag och känna något eller är det lika bra att vänta till imorgon?

Det är inga problem, jag brukar köra en ny bomb var tredje-fjärde timma när jag kör för att håla ruset på en jämn nivå. Folk som påstår att det inte funkar att fylla på har helt fel, dock så blir effekten lite annan om man kör en stor bomb istället för flera utspritt under dagen. Tycker att i lite lägre "normal" doser så känns kratom väldigt mycket som tramadol (det där opiod speediga), sen när man kör lite högre doser så blir det mer kodein, slö och skön.
Citera
2010-03-02, 17:06
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Royal-
aj vad läskigt när jag läste om att det var 'powder indonesia' i krypton, lät lite halvt skunt alltså

Inte powdered indonesian då? Som i pulveriserat indonesiskt kratom?
Citera
2010-03-02, 17:10
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OBERIU
Jag köper fortfarande inte att det enbart skulle vara Kratom i Krypton. Det är för stor skillnad på andra extrakt och detta. Är antagligen spayat med någon ny okänd drog precis som Spice. Att SKL:s analys kom upp negativ tror jag beror på att de inte vet vad de ska leta efter. Vet man inte det kan man inget finna. På samma sätt som en drogteststicka inte ger utslag på t.ex. JWH-018 fast man har det i blodet.

Citat:
Ursprungligen postat av OBERIU
Det låter ju lite bättre. Är skillnaden bara i styrka?

Vill inte förolämpa dig och dina upplevelser, vem vet du kanske är opiaternas/kratomets motsvarighet till Bengt Frithiofsson. Personligen, med min inte allt för stora erfarenhet av droger så har jag svårt att dra sådana slutsatser. Dels slår rus av samma drog olika från gång till gång samt som jag tycker rus mellan olika former av opioder/krypton är i det närmaste identiskta. Tycker Krypton känns exakt som etylmorfin utan att jag för den delen hävdar att det är samma aktiva substans i båda.

Analys är inte att jämföra med något sticktest, stickor testar efter specifika substanser. Analys är precis vad det låter som, analysera innehållet efter de ämnena det innehåller. O-desmethyltramadol som det ryktades om att det skulle innehålla skulle garanterat synts på analysen, tramadol's aktiva och mest viktiga metabolit är O-desmethyltramadol, så det är inget nytt ämne.

Kratom är som cannabis, olika kvalité/strain ger olika bra rus, det är väll inte så svårt att greppa? Tomaten du har i maten smakar väll inte lika gott varje gång eller hur. De känns identiska/lika eftersom kratom innehåller en opiod som binder till samma receptorer i hjärnan på precis samma sätt som tramadol, kodein, morfin, opium, heroin osv.

Så skillnader är inte alltid endast i styrka då olika strains av kratom innehåller olika mängd av olika aktiva ämnen, därför vissa är mer potenta än andra. Om du tror att krypton är besprutat med något så har du helt enkelt inte testat "riktig" kratom som det ska vara när det är av bra kvalité.
Citera
2010-03-02, 17:11
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Inte powdered indonesian då? Som i pulveriserat indonesiskt kratom?

Jo det stämmer bra det.
Citera
2010-03-02, 18:54
Medlem
RockyRambos avatar
Black Label x60 sålde slut på en dag på pryllis. Jag la en beställning på 10 st 3 g förpackningar, sen vips när jag kollade in sidan igen fanns det inte kvar. Jag trodde de blåst mig och skickat x30 extraktet. Mailade dem och de svarade att jag fick de sista x60 förpackningarna som var kvar. Hoppas det håller lika bra kvalitet som krypton. Hoppas det kommer imorn så återkommer jag om hur det är...
Citera
2010-03-02, 19:54
Medlem
Tog kanske 1g krypton på Fredagen och ytterligare ett på Lördagen. Hur stor sannolikhet är det att jag har märkbar tolerans nu? Borde jag vänta några dagar till för att vara säker på att den är helt "nere"?
Citera
2010-03-02, 19:56
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockyRambo
Black Label x60 sålde slut på en dag på pryllis. Jag la en beställning på 10 st 3 g förpackningar, sen vips när jag kollade in sidan igen fanns det inte kvar. Jag trodde de blåst mig och skickat x30 extraktet. Mailade dem och de svarade att jag fick de sista x60 förpackningarna som var kvar. Hoppas det håller lika bra kvalitet som krypton. Hoppas det kommer imorn så återkommer jag om hur det är...

Spännande, ser fram emot en utförlig rapport
Jag har hört mycket gott om Black Label, ska vara potenta saker.
Citera
2010-03-02, 20:03
Medlem
FaNirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockyRambo

Skulle vara schysst om du skrev en rapport om black label 60x. Tänk om det till och med är potentare än krypton!
Citera
2010-03-02, 20:06
Medlem
FaNirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squamatus
Tog kanske 1g krypton på Fredagen och ytterligare ett på Lördagen. Hur stor sannolikhet är det att jag har märkbar tolerans nu? Borde jag vänta några dagar till för att vara säker på att den är helt "nere"?

Nej jag tror du kan köra på några dagar till. För mig tog det ungefär en vecka av dagligt bruk innan jag började känna tolerans ökning.
Citera
2010-03-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaNir
Nej jag tror du kan köra på några dagar till. För mig tog det ungefär en vecka av dagligt bruk innan jag började känna tolerans ökning.

Tack så mycket! Ska nog hålla mig till ett par gånger i veckan, så att jag inte faller in i ett beroende.
Citera
2010-03-02, 20:11
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squamatus

Jag har kört 5 dagar i sträck utan särskilt märkbar toleransökning, självklart är det nog individuellt men jag tycker kratom rent allmänt inte har kraftig toleransökning över tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in