2008-07-07, 19:37
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogge-
Tar doser mellan 2-3g 15x extrakt. Märker ingen skillnad om jag är på den nedre eller övre -delen av skalan när det gäller pupillstorlek, dom blir som nålstick ändå.

Vart någonstanns köper du de? Med de kratomet jag testade hände inte något alls!
Senast redigerad av Zickan_ 2008-07-07 kl. 19:40.
Citera
2008-07-08, 14:04
Medlem
Rogge-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Vart någonstanns köper du de? Med de kratomet jag testade hände inte något alls!

Har blivit så med allt extrakt jag kört och det har jag köpt från alla möjliga ställen.
Citera
2008-07-08, 22:09
Medlem
Angående kratom och alkohol så är jag hittills väldigt positivt överraskad. Iofs är det ganska små doser men 3-4 starköl och efter det ca. 2g 15X ger en sjukt skön avslappning och sömn. Måste säga att jag blir mer och mer förtjust i detta beska pulver.
Citera
2008-07-08, 22:32
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbanan
Ingen som "sneat" på kratom?

Tack för alla svar.

Jag har inte läst om någon som "sneat" av kratom. Det är nog inte omöjligt men ovanligt. Om man skall dra en kanske litet långsökt jämförelse så "snear" folk inte på t.ex. opioider.

Rätta mig gärna om jag säger något tok.
Citera
2008-07-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag har inte läst om någon som "sneat" av kratom. Det är nog inte omöjligt men ovanligt. Om man skall dra en kanske litet långsökt jämförelse så "snear" folk inte på t.ex. opioider.

Rätta mig gärna om jag säger något tok.

Så är det väl. Vid överintag så mår man oftast illa och kanske kreeks lite. Men snear, knappast.
Citera
2008-07-09, 11:07
Medlem
Brunbanans avatar
Om allt går som det skall så ska jag få hem:
Indo Krossade Kratomlöv 25gram
Krossade kratomlöv som kommer ifrån Indonesien. Det här kratomet har en förhållandevis längre effekt än det t.ex Thailändska kratomet. Dock kan det behövas lite mer för att nå upp till önskad effekt. Fördelen med krossade löv är att det håller längre samt att det även går att tuggas.
129.00kr

Kratom 10x Extrakt 5gram
Nytt 10x extrakt framställt i USA, högre kvallité än 15x extraktet framställt i Kina.
139.00kr

Detta är beställt från KS.

Något tipps på vad jag skall testa först och hur mycket?
Gärna om jag ska göra te eller blanda med juice osv tack.
Citera
2008-07-09, 11:13
Medlem
Rogge-s avatar
Citat:
Om allt går som det skall så ska jag få hem:
Indo Krossade Kratomlöv 25gram
Krossade kratomlöv som kommer ifrån Indonesien. Det här kratomet har en förhållandevis längre effekt än det t.ex Thailändska kratomet. Dock kan det behövas lite mer för att nå upp till önskad effekt. Fördelen med krossade löv är att det håller längre samt att det även går att tuggas.
129.00kr

Kratom 10x Extrakt 5gram
Nytt 10x extrakt framställt i USA, högre kvallité än 15x extraktet framställt i Kina.
139.00kr

Detta är beställt från KS.

Något tipps på vad jag skall testa först och hur mycket?
Gärna om jag ska göra te eller blanda med juice osv tack.

Testa vanliga 15x först, en 2g. Vänta sedan minst några dagar och testa 10x pulvret med samma mängd och jämför upplevelserna. Så ska jag göra för att se om det är någon skillnad.
Du kan bomba, blanda ut i vatten eller valfri dryck men det smakar väldigt starkt och speciellt så risken är stor att den vanligtvis goa drycken smakar helvete.
Citera
2008-07-09, 11:20
Medlem
Brunbanans avatar
Har dock ingen våg hemma :/ plus att jag inte har 15x kratomet utan bara det 10x.

(Har påsarna i handen nu, kom precis genom brevlådan)
Citera
2008-07-09, 11:21
Medlem
Rogge-s avatar
Citat:
Har dock ingen våg hemma :/ plus att jag inte har 15x kratomet utan bara det 10x.

(Har påsarna i handen nu, kom precis genom brevlådan)

Ah, jag som inte tänker klart tydligen.
Citera
2008-07-09, 11:25
Medlem
Brunbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogge-
Ah, jag som inte tänker klart tydligen.

Om jag nu intar ungefär på en höft halva extrakt påsen, hur länge sitter detta i?
Blir jag total mongo resten av dagen som på spice?
Citera
2008-07-09, 11:36
Medlem
Rogge-s avatar
Citat:
Om jag nu intar ungefär på en höft halva extrakt påsen, hur länge sitter detta i?
Blir jag total mongo resten av dagen som på spice?

Om nu beskrivningen stämmer, att det skulle va bättre än vanliga kina-15x, så föreslår jag att du delar upp på tre istället eftersom det är första gången. Du kan ju ta hälften också, inget direkt dåligt ihållande kommer hända, men bättre att känna lite lugnt första gången.

Du blir inte mongo av detta. Du mår helt enkelt bra, har kul, kan bli motiverad osv men också sänkt. Fast sänkt in a good way.
Hur länge det sitter i är olika från person till person verkar det som, också från tillfälle till tillfälle samt mellan sort och sort. Men en 6 timmar kan du nog räkna med utan att det är i överkant. Ät/drick grapefruit för längre verkan.
Citera
2008-07-09, 11:42
Medlem
Brunbanans avatar
Lite dumm fråga men kan man åka och handla när man är igång på detta?
Åka hem till icke narkotika gillande föräldrar på middag osv?

Dvs att dem inte märker att man är påverkad.
Senast redigerad av Brunbanan 2008-07-09 kl. 11:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in