2008-07-09, 13:18
Medlem
Brunbanans avatar
Okej, nu har jag tagit halva 10x extraktet ungefär.
och en nypa fråg krossade löven och tuggade.

Allt är svalt med grape juice.

Nu 60min efter intag, känner inget :/ besviken Japp
Citera
2008-07-09, 13:24
Medlem
Rogge-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbanan

Trist. Du är antagligen helt enkelt en av de (många?) stackars människor som inte får någon eller dålig effekt av kratom. Är glad som fan att jag inte kan räkna mig själv som en av dom.
Citera
2008-07-09, 14:05
Medlem
Brunbanans avatar
Är det rekomenderat att ta resterande av extractet?
Jag mår smått illa men ska nog gå.

Vad kan hända osv?

*Edit*
Där vände sig magen så nu är den tom på innehållet av juice igen :S
Käkat nudlar nu med.

Men ska jag slänga i mig resten av extractet?
Senast redigerad av Brunbanan 2008-07-09 kl. 14:29.
Citera
2008-07-09, 17:15
Medlem
Spizzes avatar
Citat:

Stackars, du borde tagit ALLT
Citera
2008-07-09, 18:29
Medlem
Rogge-s avatar
Mja alltså får man ingen god effekt på 2.5g kratom extrakt (som åtminstone sägs vara potent) men illamående är det ingen idé imo. Möjligt att man får lite effekt på 5g men mådde man illa på 2.5 lär det ju knappast bli bättre med ännu en dos.
Citera
2008-07-09, 18:44
Medlem
Brunbanans avatar
Funnkar det att ta det extraktet jag har kvar i kapslar?
Gele, kapslar.

Eller frigörs inte ämnena på rätt sätt då?
Citera
2008-07-09, 21:05
Medlem
Spizzes avatar
Citat:
Funnkar det att ta det extraktet jag har kvar i kapslar?
Gele, kapslar.

Eller frigörs inte ämnena på rätt sätt då?

Det funkar. Ett tips; ta några gram (4-500g) "vanligt" kratom och tryck ned det i magen, sedan tar du resten av ditt extrakt . Glöm inte att allt ska ner samtidigt, inte vid olika tillfällen
Citera
2008-07-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spizze
Det funkar. Ett tips; ta några gram (4-500g) "vanligt" kratom och tryck ned det i magen, sedan tar du resten av ditt extrakt . Glöm inte att allt ska ner samtidigt, inte vid olika tillfällen
ett halvt kilo...?
Citera
2008-07-09, 22:33
Medlem
Brunbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drast
ett halvt kilo...?
Man ska ju slå på rejält!!
Har lyckats med nöd och näppe sätta i min närmare 650g idag.

Citera
2008-07-13, 05:39
Medlem
Ryogas avatar
Jag provade kratom för första gången ihop med två kompisar. Vi hade supit till rejält på kvällen och tänkte lugna oss med lite varm kratomte vid 4-tiden. En av grabbarna slocknade efter två klunkar. Det gick inte att kommunicera med honom över huvud taget och jag minns hur jag släpade honom någon meter till ett annat ställe där jag lät han ligga. Jag tog hans glas och drack upp det också, men kände ingenting. Min andra vän kände inte heller något. Efter ett tag vaknade han som slocknade och bad om ursäkt för att han hade spytt ner toaletten. Vi sade att han inte hade spytt för han hade bara legat avsvimmad någon minut. Han vägrade tro på oss och var helt övertygad om att han hade gett sitt glas till mig, gått in till toaletten, spytt och sedan kommit tillbaka och satt sig där han satt nu (när jag i själva verket hade burit honom dit). Direkt efteråt slocknade min andra polare, sprang in på toaletten och spydde, och gick sedan och lade sig för att sova. Jag hade nu druckit två glas och ätit upp lövena som var kvar utan att känna någonting. Jag gick och lade mig på en soffa och somnade. Dagen efter när jag vaknade mådde jag riktigt risigt och spydde upp en massa kratomlöv under flera timmars tid. Jag kände dessutom en viss berusning och värmeströmmar i skallen efter att jag hade spytt, detta var ungefär 8 timmar efter vi druckit på natten.

Jag vet inte om det är alkoholen som gjorde upplevelsen jävligt risig och obehaglig, men jag kände dagen efter att kratom är inget jag vill ta fler gånger. Inget som helst välmående.

Edit: Kan tillägga att vi hade gjort 5g per dos, så jag drack nog för ungefär 10g sammanlagt.
Senast redigerad av Ryoga 2008-07-13 kl. 05:43.
Citera
2008-07-13, 06:12
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryoga
Jag provade kratom för första gången ihop med två kompisar. Vi hade supit till rejält på kvällen och tänkte lugna oss med lite varm kratomte vid 4-tiden. En av grabbarna slocknade efter två klunkar. Det gick inte att kommunicera med honom över huvud taget och jag minns hur jag släpade honom någon meter till ett annat ställe där jag lät han ligga. Jag tog hans glas och drack upp det också, men kände ingenting. Min andra vän kände inte heller något. Efter ett tag vaknade han som slocknade och bad om ursäkt för att han hade spytt ner toaletten. Vi sade att han inte hade spytt för han hade bara legat avsvimmad någon minut. Han vägrade tro på oss och var helt övertygad om att han hade gett sitt glas till mig, gått in till toaletten, spytt och sedan kommit tillbaka och satt sig där han satt nu (när jag i själva verket hade burit honom dit). Direkt efteråt slocknade min andra polare, sprang in på toaletten och spydde, och gick sedan och lade sig för att sova. Jag hade nu druckit två glas och ätit upp lövena som var kvar utan att känna någonting. Jag gick och lade mig på en soffa och somnade. Dagen efter när jag vaknade mådde jag riktigt risigt och spydde upp en massa kratomlöv under flera timmars tid. Jag kände dessutom en viss berusning och värmeströmmar i skallen efter att jag hade spytt, detta var ungefär 8 timmar efter vi druckit på natten.

Jag vet inte om det är alkoholen som gjorde upplevelsen jävligt risig och obehaglig, men jag kände dagen efter att kratom är inget jag vill ta fler gånger. Inget som helst välmående.

Edit: Kan tillägga att vi hade gjort 5g per dos, så jag drack nog för ungefär 10g sammanlagt.

Skulle tippa på för hög promille samt en kanske för väl tilltagen dos Kratom. Vilken form var det? Commercial Leafs eller extrakt? Du nämner löv, så dosen kanske inte var så hög ändå, men i kombo med alkohol så kanske den inte var så bra.

Kan bara rekomendera att du testar igen. Denna gång med en väl avvägd dos Kratom samt utan andra substanser inblandade. Sen får man komma ihåg att det är väldigt individuellt hur man reagerar, vissa får ett välmående av låga doser medans andra börjar må illa och få magont istället, vissa är helt enkelt känsligare/mottagligare än andra. Vad det beror på vet jag inte, men jag vet att det är rätt vanligt att folk blir illamående på t ex kodein medans andra istället mår som gudar...Så, gör ett cleant test innan du dissar Kratom helt... Om det nu är så att du letar alternativ till alkoholen vill säga...Kratom kan för vissa säkerligen ersätta fredagsgroggen hemma i soffan, men för andra passar Kratom inte alls...
Citera
2008-07-28, 23:46
Medlem
Kratom pulver Thai

Har just beställt hem Thai kratom 10g i pulverform. Har testat kratom x15 och det har inte funkat direkt. Men jag testar detta kratom som sägs ha en lite annorlundare effekt då det ska vara mer stimulerande, uppiggande än tex bali.
Men, men, får se vad som sker. Hoppas på en positiv överraskning iaf. Men man kan aldrig vara säker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in