2008-10-13, 03:00
Medlem
kratom 15x te

Idag kände jag mig lite seg och allmänt osugen på det mesta, då kom jag fram till att jag skulle testa lite av mitt kratom jag nyligen inhandlat från prylshoppen.

Fram med en stor tekopp, i med en sked av de bruna pulvret (påsen innehöll 3g och med mitt ögonmått tog jag 1-1,4g pulver) en tekula med grönt fläderte, an mängd kokande vatten och några minuter senare var det klart.

Jag luktade på min bruna brygd och den luktade gott, smaken var densamma, mmm kratomte smakar faktiskt gott! utan något som helst sötningsmedel.

Jag satte mig vid min tv och drog igång filmen mirrors, efter en timme började jag känna mig riktigt mysig och lite småglad. Filmen var bra och jag tyckte jag kände en lite starkare inlevelse pga kratomet.

Betyg av kratomet - Det var rätt skönt och allmänt behagligt men effekten var överlag för svag för priset man betalar (även om det går att få tag på det mycket billigare) Jag ska ta resten av kratomet om nån vecka, hoppas effekten märks mer då. annars blir det inte mer förns jag har ett större överflöd av pengar, då kan jag tänkta mig att kratom blir nåt jag verkligen uppskattar!
Citera
2008-10-13, 10:26
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helren
Hej Igen!

Jag ska börja med att Tacka dom som har svarat på mina frågor Ang Kratom!

Jag har nu testat att ta 20g i en kopp även testat 30g (KRATOM THAI) te,och INTE fan smakar det skit och inte märks det så mycket heller som det var någon som påstod!

Och inte för att jag blev glad direkt

( ! Visst fungerade det LITE men somsagt ska man behöva ta så mycket + Pengarna detta kostar!) Så finns det ju saker MAN vet fungerar MYCKET BÄTTRE för till och med billigare!

Det är inte glad jag trodde jag skulle bli utan det är mer ett "Sk" ordspråk!

Är det ingen som kan komma med något bättre förslag?

Mvh
helren

MSN; solena67@gmail.com Är en utav dom jag brukar använda!
Jag var väldigt skeptisk till Kratom i början men nu älskar jag det.

Mot smärta fungerar de inget bra har jag upptäckt. Men mot depression och ångest fungerar de bättre mot än t.o.m. Kodein i min kropp. Älskar att inte vara så trött och skönt energiskt pirr i magen som jag inte har i vanliga fall.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2008-10-13 kl. 10:28.
Citera
2008-10-13, 15:52
Medlem
Pinkskins avatar
Kodein

För mig fungerar Kratom alldeles utmärkt som smärtstillande i stil med kodein (jag har problem med atroser i lederna). Skillnaden är den att Kratomet håller i sig så mycket längre - minst 3 timmar. Tillsammans med Spice tycker jag att det nästan blir en heldag med välmående... Men jag vill varna för att beställa från Spice Sweden. De senaste kuvertet försvann - eller möjligen inte skickades alls? Jag mailade och frågade vad som hänt, men det är en två veckor sedan nu och jag har fortfarande inte fått svar(!). DÅLIGT!!!

Kratom 15X Standardised Extract (Mitragyna Speciosa) är det som fungerar bäst varje gång), men det är slöseri att ta det för ofta inpå - fungerar max en gång i veckan.
Citera
2008-10-13, 18:28
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
För mig fungerar Kratom alldeles utmärkt som smärtstillande i stil med kodein (jag har problem med atroser i lederna). Skillnaden är den att Kratomet håller i sig så mycket längre - minst 3 timmar. Tillsammans med Spice tycker jag att det nästan blir en heldag med välmående... Men jag vill varna för att beställa från Spice Sweden. De senaste kuvertet försvann - eller möjligen inte skickades alls? Jag mailade och frågade vad som hänt, men det är en två veckor sedan nu och jag har fortfarande inte fått svar(!). DÅLIGT!!!

Kratom 15X Standardised Extract (Mitragyna Speciosa) är det som fungerar bäst varje gång), men det är slöseri att ta det för ofta inpå - fungerar max en gång i veckan.

Jag har gått på kratom extrakt i två veckor nu, tar mellan 1.6 - 2.5g om dagen och blir fortfarande påverkad.

Visst hade ruset blivit betydligt bättre om ett uppehåll hade kommit på schemat men nu tar jag det bara mot ångest och opioid-AT så då spelar det ingen större roll.

Glad att höra att kratom fungerar mot din artros!
I mitt fall hjälper inte kratom något speciellt, men iochförsig biter bara morfin mot smärtan så det är inte så konstigt!

Peace 666
Citera
2008-10-14, 17:46
Medlem
Handla inte det. Ingen höjdare.
Citera
2008-10-14, 23:42
Medlem
Skrev i denna tråd i förrgår och sa där att jag tänkte ta "resten" av mitt kratom om någon vecka. Så blev det inte utan jag var sugen på att testa den större hälften redan idag (har aldrig vart bra på att spara).

Min höftning är att det var ca 1.7g och nu var det mycket härligare än första gången jag testade. Måendet var på topp hela dagen och de två första timmarna innehöll ett nästintill euforiskt tillstånd med massor av mys i kroppen.

Kratom är verkligen fett najs och jag kommer antagligen beställa en lite större mängd om några dar, hoppas bara jag klarar av att hushålla med den =/.

googlade runt och hittade några utländska sidor med betydligt billigare kratom vet dock inte vilken jag ska välja. Jag tar gärna ett pm ifall någon känner för att rekommendera nån.
Senast redigerad av Grooovy_Gunnar 2008-10-14 kl. 23:46.
Citera
2008-10-15, 03:05
Medlem
Helrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666FaceBreaker*

Glad att höra att kratom fungerar mot din artros!
I mitt fall hjälper inte kratom något speciellt, men iochförsig biter bara morfin mot smärtan så det är inte så konstigt!
Peace 666

Samma här mot verk är det värdelöst! Eftersom jag tar Morfin,Benzo, i benzo så har jag 3x10Mg "Stess" per dag.Morfinet är lite olika,eller det är heller inte riktigt Morfin " Ketogan " sen Mogadon till Natten!

Men ska förhoppningsvis till beroende mottagningen och då blir det troligtvis Metadon, då jag sätter i mig 100-300Mg Dolcontin per dag emmellan åt!

Vad beställer ni Kratom ifrån? jag beställde mitt från Smart Drugs,Men jag mailade dessa och sa vad jag tyckte så dom bjöd på 30Mg!

Helren
Citera
2008-10-22, 23:43
Medlem
Bgubbes avatar
kan man snårta skiten? beställde precis 5g.
Citera
2008-10-23, 00:19
Bannlyst
Alltså det är lagligt i sverge och när man beställer det från en viss sida får man det så man kan lägga i det i te lr hur fan gör man?:P
Citera
2008-10-23, 00:26
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bgubbe
kan man snårta skiten? beställde precis 5g.

Extrakt eller vad? Annars känns det lite svårt att snorta kanske. Att snorta extrakt borde ju vara teoretiskt möjligt men jag inbillar mig att det skulle vara rätt plågsamt. Fan, den smaken/lukten vill man inte ha i näsan. Det är ju inte som hederliga kemikalier. Jag tycker effekten blir rätt bra om man tar det oralt på fastande mage. Tillräckligt bra för att jag inte skulle försöka mig på några andra adminstrationssätt. Framförallt inte i näsan. Men det är säkert någon som har gjort detta och tycker det är SKITBRA.
Citera
2008-10-23, 00:29
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoderyoo
Alltså det är lagligt i sverge och när man beställer det från en viss sida får man det så man kan lägga i det i te lr hur fan gör man?:P

Mitt tips är att inte beställa något annat än extrakt, och att blanda ut extraktet med typ apelsinjuice och sen dricka upp skiten snabbt som attan. Vissa föredrar att äta det torrt, men det har aldrig lockat mig. Beställer du inte extrakt funkar det att göra te av det, men jag har aldrig uppnåt någon effekt som motsvarar extrakt på detta sätt.
Citera
2008-10-23, 11:24
Medlem
TomiXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Jag vill också veta detta, någon som har provat eller?

Allt jag köpt från Sverige har varit skit, köp från typ thekratomking eller liknande istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in