2009-11-04, 10:15
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syskon
Har du metodbeskrivningen D-M03?
+1
Citera
2009-11-04, 10:27
Bannlyst
Citat:
Har du metodbeskrivningen D-M03?

SKL söker förutsättningslöst när dom testar våra varor.
Vi har inte tillåtelse att lämna ut sida 2 och därför får ni forska själva i ärendet.
Tillstånd krävs då vi lägger ut en rapport med reservation för att vi måste censurera till viss del för att inte exploatera människor offentligt.

/Fredrik
Citera
2009-11-04, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
SKL söker förutsättningslöst när dom testar våra varor.
Så lite konstigt att de inte hittade 7-hydroxy då?
Citera
2009-11-04, 10:47
Bannlyst
Citat:
Så lite konstigt att de inte hittade 7-hydroxy då?

7-hydroxy - vadå?

Det saknas en hel massa information, det du påstår är att det innehåller 7-hydroxy - vadå? substans, har jag fattat din fråga rätt?
Citera
2009-11-04, 10:48
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
7-hydroxy - vadå?

Det saknas en hel massa information, det du påstår är att det innehåller 7-hydroxy - vadå? substans, har jag fattat din fråga rätt?
Han menar väl 7-hydroxy-mitragynin antar jag?
Citera
2009-11-04, 10:48
Medlem
Citat:
7-hydroxy - vadå?

7-hydroxymitragynin, en betydligt mer aktiv komponent i kratom. Verkar konstigt om den hypotetiska extraktionsmetoden inte tar vara på den. Det har diskuterats tidigare i tråden.

Jag har pratat med SKL och de ska pröva sekretessen för metodbeskrivningen och för sid 2 i dokumentet ovan. Bör inte vara något problem, men det hade varit lättare med partsinsyn.. Vi får se vad som händer.
Citera
2009-11-04, 10:56
Medlem
Edit: jag misstog 11/3 för 3/11.

I Danmark har man precis klassat kratom, mitragynin och 7-hydroxymitragynin (och en bunt andra substanser som inte har med kratom att göra). Pressrelease på danska. Återstår att se om Sverige låter sig inspireras.
Senast redigerad av Syskon 2009-11-04 kl. 11:01.
Citera
2009-11-04, 10:59
Bannlyst
Citat:
7-hydroxymitragynin, en betydligt mer aktiv komponent i kratom. Verkar konstigt om den hypotetiska extraktionsmetoden inte tar vara på den. Det har diskuterats tidigare i tråden.

Jag har pratat med SKL och de ska pröva sekretessen för metodbeskrivningen och för sid 2 i dokumentet ovan. Bör inte vara något problem, men det hade varit lättare med partsinsyn.. Vi får se vad som händer.

7-hydroxymitragynin är en RC som krypton inte innehåller vad vi vet.
Därav så står det inte med i analysen.
Jag kan ha fel så ta inte detta svar på största allvar.
Citera
2009-11-04, 11:06
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Du har fel 7-hydroxymitragynin är substansen som gör kratom så potent. Det är otroligt dos-potent och kräver typ en sjuttondel av den mängd morfin man behöver. Man trodde förut att mitragynin stod helt för effekten men upptäckte senare att det faktiskt var 7-hydroxymitragynin.
Citera
2009-11-04, 11:07
Medlem
Citat:
Det är en alkaloid som förekommer i kratom och som antas bidra med en stor andel av plantans psykoaktivitet.

7-HO-mitragynin är inte en syntetisk RC som t.ex. pseudo-O-indol 7-HO-mitragynin, 7-AcO-mitragynin, etc.
Citera
2009-11-04, 11:14
Bannlyst
Citat:
Det är en alkaloid som förekommer i kratom och som antas bidra med en stor andel av plantans psykoaktivitet.

7-HO-mitragynin är inte en syntetisk RC som t.ex. pseudo-O-indol 7-HO-mitragynin, 7-AcO-mitragynin, etc.

Ni har ju svaren så jag är nog inte mannen att svara på era frågor.
Jag kan dock dela med mig av diverse analysresultat.
Att ringa upp SKL är kanske inte så jättebra med tanke på att du verkar gilla krypton, så det bidrar nog bara med en snabbare klassning skulle jag tro.

(Med reservation för missvisande information).
Citera
2009-11-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ni har ju svaren så jag är nog inte mannen att svara på era frågor.
Jag kan dock dela med mig av diverse analysresultat.
Vad för resultat? Jag är mycket intresserad av vad du har. Du kan ta det i PM om du vill (men jag lovar inte att hålla några hemligheter).
Citat:
Att ringa upp SKL är kanske inte så jättebra med tanke på att du verkar gilla krypton, så det bidrar nog bara med en snabbare klassning skulle jag tro.
Om det är enda sättet att få reda på informationen så får det bli så. Jag frågade ju dig först. Det lär knappast göra varken till eller från om SKL får en begäran om att lämna ut ett analysresultat. Det är inte SKL som tar initiativ till klassningar.

Det är nog Krypton som bidrar mest till snabbare klassning, om något…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in