2025-03-30, 21:59
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stainless Steel
Märkligt, det är första gången jag hör talas om det. Jag har ätit både SSRI och SNRI under mina fyra år med dagligt kratomintag. Jag kan för min del inte säga att det fungerat dåligt, men självklart kan jag inte veta.

Jag är inte alls hundra men har läst det påståendet flera gånger men har samtidigt läst om många som inte märker av detta. Men jag upplevde dessutom en försämrad kratomupplevse när jag började med sertralin ungefär 6 månader in. Slutade med Kratom efter ett år.
Citera
2025-03-31, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronautti
Stör mig ganska mycket att det klassats. Företår att man blir beroende är själv det men jämnför med andra perparat då är kratom inget. Det räddar (rädddade) många. Ser inga större risker. Kratom är nog en av de bättre och mest funktionella drogen som finns. Hjälper mot värk och man kan dessutom fortsätta vara en fungerande människa.

Jag är dock positiv, har en hat-kärlek ill skiten. Nu måste jag sluta med den gröna kläggan, har varken värk eller andra problem som gör att jag använder förutom adhd som jag faktiskt tycker det är bra för. Ska bli skönt att få tillbaka förmågan att minnas,, känna känslor och bli mig själv igen, ut ur dimman.

Dimman??
Citera
2025-03-31, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Kanske inte så bra att blanda kratom och ssri pga serotonergt syndrom.

Tror risken är väldigt låg, men håller med om at det är en dålig kombo. Tyvärr ser jag inte mig själv sluta med SSRI inom en snar framtid, då min situation i höstas (innan jag började med antidepp) var en ren mardröm. Men synd att det är det enda vården har att erbjuda...

Citat:
Ursprungligen postat av Stainless Steel
Märkligt, det är första gången jag hör talas om det. Jag har ätit både SSRI och SNRI under mina fyra år med dagligt kratomintag. Jag kan för min del inte säga att det fungerat dåligt, men självklart kan jag inte veta.
Okej, då kanske det är en mycket sällsynt interaktionseffekt, och/eller med fler substanser inblandade (ev. alkohol och adhd medicin, men en gång hände det utan att jag använt dem). Hoppas bara det inte kan leda till kroniska problem...
Citera
2025-03-31, 16:47
Medlem
Astronauttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Dimman??

Japp, eller vad man skq kalla det. Jag tycker att jag blir mer dämpad av att gå på kratom dagligen. Blir mer klartänkt utan.
Citera
2025-04-01, 01:02
Medlem
zombie-nations avatar
Tycker ni att de stora svenska sajterna sålt likvärdig kratom?
Citera
2025-04-01, 01:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tycker ni att de stora svenska sajterna sålt likvärdig kratom?

Har inte köpt från utlandet men vissa sorter var riktigt kassa från svenska shoppar. Riktigt kassa. Så kassa så jag slängde de. Men vissa sorter var rätt bra. Det var rysk roulette varje gång man köpte en ny sort, stabila sorter varierade i kvaliten också.

Fanns sorter och batches som jag verkligen gillade och tyckt att så här ska kratom vara. Men vid nästa köp får man nått svagare och annan färg, man ba wtf?! Men som jag sa tidigare det varierade rätt mycket från sort till sort och batch till batch. Det var rätt svårt att få tag på stabil sort tycker jag.

Jag har inte druckit extremt mycket men har ändå handlad från flera shopar för att testa mig fram. Jag höll mig till två sorter som var okej och ibland riktigt bra.

Är det bra kratom så känner man värmen i kroppen och blir lite uppåt, exakt som på opi.

Ska man få tag på det bästa kratom har att erbjuda så är det extrakt, då blir man definitivt inte besviken och får känna på kratomets power.

Ska man dra det ännu längre då är det alkaloiderna eller isolat man ska få tag på och då är det super powers i effekt, då blir det narkotiskt effekt på riktigt.
Citera
2025-04-01, 01:26
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jag höll mig till två sorter som var okej och ibland riktigt bra.

Super maeng da och maeng da?
Citera
2025-04-01, 01:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Super maeng da och maeng da?

Tror inte det spelar nån roll, jag testade att köpa exakt samma sort från 3 olika butiker. Endast 1 butik höll ok kvalite, de andra 2 slängde jag för de var så kassa.

Efter ett tag köpte jag exakt samma sort som jag gillade från samma butik som tidigare hade ok kvalite, boom sämre kvalite.

Som jag sa rysk roulette hela tiden men jag försökte ändå att köpa de sorter som jag tyckte om och de butiker som hade ok kvalite enligt mig.

Oavsett vad shopparna säger så vet jag innerst inne att de höll på med nått fuffens eller så var det leverantörerna som höll på med fuffens. För kvaliten var inte stabil hela tiden och de sålde dålig kratom medveten istället för att slänga det.

Hade jag ägt en kratom shop hade jag druckit varje batch eller testat det i labb. Jag tror fan inte de testade skiten i labb.
Senast redigerad av pOXE 2025-04-01 kl. 01:37.
Citera
2025-04-01, 01:35
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Tror inte det spelar nån roll, jag testade att köpa exakt samma sort från 3 olika butiker. Endast 1 butik höll ok kvalite, de andra 2 slängde jag för de var så kassa.

Ah. Jag höll mig till tre olika butiker som jag tyckte höll måttet, men det sista jag köpte från en tyckte jag inte var lika bra.
Citera
2025-04-01, 18:20
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabber420
Har du kanske någon aning vad det svarta snus-aktiga slagget är för något? Det förekommer i olika stora klumpar, då ungefär hälften är som sand medan resten får det att se ut som att någon har garnerat smoothien med grus. Kan det vara bly eller dylikt? Det verkar inte vara vattenlösligt då det är vad som medföljer om man känner för att leka katapult, även om flera timmar har passerat när det väl är dags för att fräscha upp sig inne i badrummet.

Jag kommer ihåg att UN's beskrivning av Ultra Premium sorten lyder "de mest potenta delarna av det traditionella pulvret", vilket låter väldigt suspekt. Har jag tur är det extrakt, har jag otur är det vad jag misstänker. Oavsett blir det att vänta på klartecken innan det används till mer tvål x)

Vill tillägga att det är värst med den röda thai sorten.
Köpte massa från UN fick nara skräp när jag köpte maeng sa och ultra thai, tror dom ville bli av med skit batches, samma med supreme, deras green kali hittar inte heller sweet spot, dystert läge
Citera
2025-04-02, 15:14
Medlem
AndAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Här är vad jag tror hände, spekulation dock, kan ha fel:

KE hade innan klassningen (sedan några år tillbaka) Javanica och Hirsuta inne redan. Detta var dock inte äkta utan dåligt kratom som leverantörerna sålt som dessa. KE utlovar att dessa är lika bra som kratom då de är ovetande. SS bestämmer sig först för att lägga ner helt men ändrar sig efter de ser KE’s beslut. SS beställer lite av fake batchen från KE och kablar ut att de ska fortsätta.

KE labbtestar sedan sitt fake javanica/hirsuta och får reda på att det är kratom. De byter snabbt leverantör, får in äkta varor och resultatet vet vi.

Nu hänger allt i luften. Jag skulle tro att SS inväntar på att KE ska släppa javanica, något som verkar dra ut på tiden. Eller så letar de själva efter leverantörer.

Det är KS hemsida där det står ”vi jobbar på något fantastiskt”, det är dock bara en wordpress template sida som syns efter allt innehåll är raderat skulle jag tro.

Din spaning angående KE skulle jag tro är sann. Testade deras Hirsuta nu när mitt riktiga Kratom var slut. Fick en mindre avtändning med RLS och svettningar trots massiva doser Det hände inte när jag körde deras tidigare av varianter av Javanica och Hirsuta.
Senast redigerad av AndAgain 2025-04-02 kl. 15:17.
Citera
2025-04-03, 10:03
Medlem
Är det någon som hittat något örtbaserat alternativ som är kraftfullare än kaffe, men inte regelrätt knark? Tänker att alla ni tjommar som käkade en dl Kratom per dag borde hittat en ersättare, eller hur överlever ni nu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in