2025-04-03, 12:32
Medlem
starsucks avatar
Blev överraskad. Är 37 år gammal, överviktig, röker.
.var tvungen ta prover (bland annat leverprover) för att få behålla ritalinen

Har tagit ungefär 6-7 teskedar kratom varje kväll i 2 års tid

Var förberedd på katastrofvärden. Men de såg tydligen bra ut!
Citera
2025-04-03, 17:32
Medlem
Har försökt få reda på vilka receptorer krakom binder sig till, vad jag kan hitta är bara att det binder på samma receptorer som opiaterna. Men min fråga är om krakom binder och ökar flödet av seratoninen?

Tar just nu paroxetin 30mg och vet att man ska undvika tramadol för att just den ökar flödet med seratonin, vissa liknar krakom med tramadol i ruset, borde inte krakomet då släppa ut seratonin såsom tramadol gör?
Citera
2025-04-03, 18:06
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahoba
Har försökt få reda på vilka receptorer krakom binder sig till, vad jag kan hitta är bara att det binder på samma receptorer som opiaterna. Men min fråga är om krakom binder och ökar flödet av seratoninen?

Tar just nu paroxetin 30mg och vet att man ska undvika tramadol för att just den ökar flödet med seratonin, vissa liknar krakom med tramadol i ruset, borde inte krakomet då släppa ut seratonin såsom tramadol gör?

Jag tycker kratom påminner lite om tramadol. Dvs den där konstigt kombon att man både är avslsppnad o har energi . Ett lite skitigt men mysigt välmående där man kan välja mellan mingel eller slappande
Citera
2025-04-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag tycker kratom påminner lite om tramadol. Dvs den där konstigt kombon att man både är avslsppnad o har energi . Ett lite skitigt men mysigt välmående där man kan välja mellan mingel eller slappande

Exakt, därför tänker jag på om krakom kan krocka med ssri precis som tramadolen?
Citera
2025-04-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Är det någon som hittat något örtbaserat alternativ som är kraftfullare än kaffe, men inte regelrätt knark? Tänker att alla ni tjommar som käkade en dl Kratom per dag borde hittat en ersättare, eller hur överlever ni nu då?

Jag undrar samma fråga. Vart och hur. Återkoppla gärna till mig med svar om du får något bra
Citera
2025-04-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d1ana
Jag undrar samma fråga. Vart och hur. Återkoppla gärna till mig med svar om du får något bra

samma här!
Citera
2025-04-04, 08:37
Medlem
Astronauttis avatar
Citat:
Exakt, därför tänker jag på om krakom kan krocka med ssri precis som tramadolen?

Tramadol gjorde inte ett skit på mig när jag hade kratom i kroppen, blockerade det helt.
Citera
2025-04-04, 22:17
Medlem
Ramsviks avatar
Intressanta och olika svar när man söker kratom på ChatGPT. Jag sökte på typ kan jag baka kakor med kratom. Fick flera inbördes liknande recept och annat beroende på hur jag formulerade frågorna. Inte bara recept utan djupgående medicinska utläggningar om de ingående kemiska substanserna och hur de verkar. Å andra sidan varningar för att kratom numera är en olaglig substans och förslag på andra smaksättare i teet . Huvudbudskapet för bakning är i alla fall: Grädda inte i en ugn varmare vän 150 grader!
Citera
2025-04-07, 13:12
Moderator
Morfar-52s avatar
Div. inlägg flyttade till (FB) Mitrogyna Hirsuta och Javanica /mod
Citera
2025-04-08, 06:53
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:

Kratom binder till serotoninreceptorer. Dock så är inte litteraturen helt ense kring exakt hur stor påverkan kratom har på serotoninet om man tittar på de studier som finns där ute.

5-HT1A är där kratom är mest aktiv men hur pass aktivt är diskutabelt. Notera att även Paroxetin binder till 5-HT1A så det finns definitivt en överlappning här.

Jag tror inte att kratom är lika illa som tramadol, men jag skulle nog ändå vara lite försiktig här.

https://faseb.onlinelibrary.wiley.co...21.35.S1.04764
Citera
2025-04-10, 11:08
Medlem
Någon mer som känner att det är helt omöjligt att leva utan kratom? Det va fan det enda jag hade att leva för. Det känns seriöst som att min bästa vän dött. Kan inte hantera detta.
Citera
2025-04-10, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Någon mer som känner att det är helt omöjligt att leva utan kratom? Det va fan det enda jag hade att leva för. Det känns seriöst som att min bästa vän dött. Kan inte hantera detta.

Löser sig med tiden sluta vara vek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in