2022-01-20, 13:32
Medlem
bulten2.0s avatar
Tack för bra svar. Blir inte riktigt klok på kratom. Provade det som sagt för första gången igår. Och visst, det hjälper. Både för den inre stressen och ångesten. Men blir samtidigt lite kluven, känns för bra för att vara sant.

Hur är det med avtändning? Är den jobbig? Känner ni några direkt negativa effekter? Eller effekter på lång sikt?
Citera
2022-01-20, 13:35
Medlem
bulten2.0s avatar
En fråga till när jag ändå är här. Hur känner ni rutinerade rävar, är det addictive?
Citera
2022-01-20, 14:01
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulten2.0
En fråga till när jag ändå är här. Hur känner ni rutinerade rävar, är det addictive?
För länge sen drack jag kratomet max 3 dagar i sträck , så gjorde jag även med opisar.
Men som med allt som får en att glömma smärta så kommer du troligtvis att konsumera det oftare än vad du tänkte göra från början..
Till slut känner du att det inte ger dej lika mycket längre o toleransen har stigit, då lär du känna att du vill ta en paus..
Där kommer diarren och förkylningssymptomen in likt en mildare opiat avtändning.
Så ja tuta o kör men vila nån dag då och då skulle jag säga..
Svalt det med oboy, maskerar smaken.
Citera
2022-01-20, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Kan nog tänkas att jag blivit lite väl inbiten på kratomet. Var länge sedan som jag blev riktigt illamående av kratom, och skönt är det att slippa det. Men jag tar som inte större mängder på en gång, utan jag tar istället mycket under en dag. Är jag ledig så blir det att jag nästan en gång i timmen fyller ett glas med en tesked med kratom.

Toleransen på kratom sjunker också ganska fort, när jag haft ett uppehåll även om det inte varit lång, så känner jag direkt mera effekt när jag börjar igen med kratomet.

Precis så gör jag med. Tar en tesked åt gången, men fyller på kanske en gång i timmen när jag är ledig och inte jobbar. Det sköna välmåendet sitter bara i ca 1 timme nuförtiden. Skulle behöva ett uppehåll på några dagar snart
Citera
2022-01-20, 21:14
Medlem
Citat:
Tack för bra svar. Blir inte riktigt klok på kratom. Provade det som sagt för första gången igår. Och visst, det hjälper. Både för den inre stressen och ångesten. Men blir samtidigt lite kluven, känns för bra för att vara sant.

Hur är det med avtändning? Är den jobbig? Känner ni några direkt negativa effekter? Eller effekter på lång sikt?

Gällande avtändning så sök i tråden, går nog att hitta en hel del som skrivits om det via sökfunktionen. Det verkar vara väldigt individuellt men generellt sett verkar avtändningarna vara något lättare än de från andra opioider. Men det beror också på hur mycket man tar och på hur känslig man är.

Då det inte finns mycket forskning gjord på kratom är det svårt att säga något om långsiktiga biverkningar. Ett fåtal verkar vara känsliga och få någon typ av leverpåverkan efter ett par veckors användning men det verkar vara väldigt ovanligt, många som testar sig efter lång tids användning har bra levervärden utifrån vad som skrivits här och på andra ställen.

En del verkar kunna få en mildare form av håravfall som verkar vara kopplat till kratom men som försvinner när användandet upphör. Vet inte hur vanligt det är. Personligen fick jag lite ökade dubbelslag på hjärtat efter en tids användande som försvann när jag slutade ta kratom men vet ju inte helt säkert ifall det var orsaken.

Annars verkar det vara de typiska biverkningarna som för andra opioider som hård mage, minskad hunger och liknande. Kratom verkar inte ha den andningsdepressiva effekt som andra opioider har vilket är bra.

Jag har haft längre perioder där jag använt varje dag och ganska normala doser och tycker det har varit lite småtufft att sluta men ATn brukar vara över på lite drygt en vecka och inte särskilt intensiv. För mig så brukar det vara ganska lugnt fysiskt men ångesten kan vara jobbig. Och då har jag normalt ingen ångest, hade så klart varit jobbigare om jag dessutom haft en naturlig ångest i grunden. Brukar också ha ett hyfsat starkt psykiskt sug efter jag slutat som håller i sig ett tag.

Med det sagt så har jag haft problem med tyngre opioider sen tidigare och gått igenom ett par tunga avtändningar innan jag provade kratom så det kan säkert ha påverkan även om det var längesedan.

Hoppas den infon hjälpte. Som sagt, individuellt hur man påverkas och lite osäkert kring biverkningar i längden men verkar vara en ganska mild drog jämfört med mycket annat som finns att tillgå.
Citera
2022-01-21, 01:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastreck
Precis så gör jag med. Tar en tesked åt gången, men fyller på kanske en gång i timmen när jag är ledig och inte jobbar. Det sköna välmåendet sitter bara i ca 1 timme nuförtiden. Skulle behöva ett uppehåll på några dagar snart
Ja, visst är det härligt att göra så. Ta en paus, behöver inte vara så lång egentligen för att effekten ska komma tillbaka.
Citera
2022-01-21, 01:37
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeVippen
Skönt att slippa illamåendet. För så fort jag tar pyttelite för mycket så kan jag lätt få illamåendet. Så det är en hårfin gräns på för mycket/lite för mig på kratom.

En gång i timmen :W då hade jag kaskadaspytt kan jag lova fy f a n!

Det är åt båda håll? När du börjar igen byggs toleransen upp väldigt fort igen?

Ja, skönt att slipa illamåendet. En hårfin gräns mellan välmående och illamående, i alla fall till en början. Yrsel kan dock jag känna av i bland, särskilt om jag ätit dåligt.

Toleransens byggs ändå inte så fort upp igen när jag åter börjar med kratom efter en paus, men det är lite olika gång till gång också. Börjar jag ta större mängder på en gång efter en paus så blir tolerans högre, men jag kan ändå hålla mig till ca 2 - 4 g per dag och må bra på det.
Citera
2022-01-21, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, skönt att slipa illamåendet. En hårfin gräns mellan välmående och illamående, i alla fall till en början. Yrsel kan dock jag känna av i bland, särskilt om jag ätit dåligt.

Toleransens byggs ändå inte så fort upp igen när jag åter börjar med kratom efter en paus, men det är lite olika gång till gång också. Börjar jag ta större mängder på en gång efter en paus så blir tolerans högre, men jag kan ändå hålla mig till ca 2 - 4 g per dag och må bra på det.

Också en biverkan från kratom som verkar vara väldigt individuell. Jag har aldrig känt av något illamående från kratom oavsett dos, inte ens i närheten. Det får jag nog var tacksam för.
Citera
2022-01-21, 12:40
Kan man ta med kratom på resan? Tänker till Thailand eller Kanarieöarna. Hur går man till väga, ha det i handbagaget eller resväskan ? Om man lägger det i en Grönt te påse, tror ni det avslöjas?
Citera
2022-01-21, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
Kan man ta med kratom på resan? Tänker till Thailand eller Kanarieöarna. Hur går man till väga, ha det i handbagaget eller resväskan ? Om man lägger det i en Grönt te påse, tror ni det avslöjas?
I Thailand är det ju numera legalt så där kan du tugga på färska kratomblad eller göra en tebrygd!
Citera
2022-01-21, 14:21
Medlem
Citat:

Kratom är relativt milt, men som med andra droger kommer med tiden olika bieffekter, men naturligtvis är smekmånadsfasen härlig
Citera
2022-01-21, 14:53
Medlem
Röd Maeng Da från SS kan jag säga att den känns väldigt vek. Ingen riktigt tryck i den, tog en "över-rågad" tesked men inget speciellt alls.
Skulle behöva ta 2-3 teskedar för att få liknande känsla som en tesked GMD känns det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in