2009-10-21, 22:15
Medlem
AnTiVaLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetech123
Jag vill utfärda ett stort tack till personen som kom på ordet "kryppe". Det är helt underbart barnsligt och jag älskar hur vissa stör sig så pass mycket på det att de blir sura och skriver arga inlägg om det! Kärlek! <3

By the way så har prylshoppen billigast kryppe nu, 895kr för 5-pack.

Soft, schysst pris juh! bättre än spicenordic nu!
Citera
2009-10-21, 22:40
Medlem
Ikappenknapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnTrevligPolis
Tack

Krampar inte på kombon, kört idag också, kunde inte hålla mig
Mycket skönare med lyrica och krypton
Skakar bara lite i synfältet idag, en kompis kände samma sak, utan lyrica..
Ganska låga doser...0.4-0.5 kryppe och 300-450mg lyrica..

Tyckte också det va najs men synen vart också helt skev för mig Tyckte biverkningarna va för jobbiga.
Citera
2009-10-21, 23:02
Medlem
svampiiss avatar
kan man skija krypton

frågan är om man kan skjta krytpon ?
Citera
2009-10-21, 23:04
Medlem
skjuta? isåfall ja enligt det jag hittade när jag sökte

https://www.flashback.org/showpost.php?p=18546533&postcount=355
Senast redigerad av Mr.Dee 2009-10-21 kl. 23:07.
Citera
2009-10-21, 23:48
Medlem
HeavyMentals avatar
Jag tycker att en liten dos kodein (i mitt fall 100mg) gör sig bra ihop med krypton, då får man mer av den varma "bomullskänslan" som jag tycker krypton saknar. Dock dröjer det nog innan jag kör krypton igen, sist jag tog hade jag en jävla mysig noddkväll, problemet var bara att jag råkade sova runt 20 timmar(doseringen blev nog i högsta laget).
Inte så roligt att vakna 21:30 en lördagkväll
Citera
2009-10-22, 06:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Och jag säger att... it´s all in your head! En drog antingen ger AT eller inte. Det är inte så att vissa drabbas, medan andra inte. Går mot allt vad i vart fall jag kan om droger. Missbrukar man tramadol häftigt och under längre tid, så åker man på i vart fall viss AT! Det samma gäller alla andra opioider, opiater. Och cb... och whatever. Men med kratom, krypton, gäller plötsligt inte denna grundläggande sanning? Gjorde ett eget test i förra veckan: Sög i mig sex gram krypton på lite drygt tre dagar - maxade totalt för att sedan gå kall kalkon! AT? Nä... Lika lite som jag någonsin fått AT av kratom. Något som också talar för att det är så, är det faktum att rätt många inte ens känner av någon direkt effekt av kratom eller ens krypton. Och det har alltid varit så med kratomet; för vissa fungerar det och andra inte.

Det måste vara psykologiskt! Möjligen det jag skrev tidigare om något slags "mentalt minne". Att krypton återskapar något slags mentalt minne (har inget bättre ord för det) av tidigare opioid/opiatmissbruk, och du förbereder dig psykiskt för AT och även beroende då krypton påminner mycket om opioider. Men kratomplantan är kusin till kaffeplantan, inte vallmon, dock innehåller den en rad alkholioder, eller vad det heter, som utgör en ganska komplicerad kombination. Det är först nu som man tror sig veta vilken av dessa som är dominerande.

För alla er som tror att krypton innehåller något extra kan jag försäkra: Långt före Krypton så var 15X-extraktet det mest potenta (bortsett, givetvis, från färska löv). Ruset är snarare identiskt, än annat, mellan 15X och krypton. Enda skillnaden är att det krävs tre-fem gånger så mycket av det först nämnda. Ja, jag kan då inte göra någon skillnad, då jag experimenterat med dem båda. Sedan har det visserligen hänt att 15X extraktet varit av sämre kvalité. Förmodligen för att det legat länge på lager? Kom ihåg att det var inte förrän i och med klassningen av spice, mfl, som kratom och krypton-boomen slog till. Innan dess, och innan krypton, såg de flesta kratom som på tok för dyrt och vagt opioidsubstitut som dock en del - likt mig - smått förälskade sig i, medan många andra förblev likgiltiga till.

Detta med beroende och AT-besvär är helt nytt. Det var Deadset som först skrev om det. Har diskuterat, på olika engelska forum, flera år med andra kratomfantaster, men ingen har mig veterligen rapporterat om AT eller beroendeframkallning. Det sista är dock väldigt subjektivt, vilket AT-besvär inte borde vara (men jag undrar, som sagt, om den saken).

Ok, konstigt att folk som inte varit opiat-beroende upplever samma AT!

Och om detta blir klassat, så är det skitsamma för min del i alla fall. Jag prioriterar att berätta för folk om att använda försiktigt, istället för att se till min egen fördel....

Det här med AT NYTT??? Please, det finns 100-TALS BERÄTTELSER OM FOLK SOM HAR HAFT ORDENLIGA OCH TYDLIGA UTSÄTTNINGSBESVÄR, på vanligt kratom. Och besvären yttrar sig som opiat-at, enligt dom flesta....
Senast redigerad av thiex 2009-10-22 kl. 06:24.
Citera
2009-10-22, 08:21
Medlem
sveningmars avatar
Citat:
Jag vill utfärda ett stort tack till personen som kom på ordet "kryppe". Det är helt underbart barnsligt och jag älskar hur vissa stör sig så pass mycket på det att de blir sura och skriver arga inlägg om det! Kärlek! <3

By the way så har prylshoppen billigast kryppe nu, 895kr för 5-pack.

Fan jag tycker krypton är soft, men fortfarande på tok för dyrt för att vara en mild vardags drog. För samma pris som ett krypton rus får man ju tex flera dagars dos sub, 10st vallar etc. Det går inte att fixa billigare någon stans?
Citera
2009-10-22, 08:25
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
Fan jag tycker krypton är soft, men fortfarande på tok för dyrt för att vara en mild vardags drog. För samma pris som ett krypton rus får man ju tex flera dagars dos sub, 10st vallar etc. Det går inte att fixa billigare någon stans?
Nej jag vet inte var man kan fixa billigare men jag antar att du skulle kunna köpa riktigt stora mängder ganska billigt direkt från någon leverantör om du fick nys om något. PMa mig isåfall.

Visst är det billigare med sub men, man får ju inte glömma att krypton är helt lagligt. Det är väl just legala statusen som gör det såpass eftertraktat trots priset. Jag skulle köpa sub istället om jag hittade en ny kran, definitivt.
Citera
2009-10-22, 08:53
Medlem
sveningmars avatar
Citat:
Nej jag vet inte var man kan fixa billigare men jag antar att du skulle kunna köpa riktigt stora mängder ganska billigt direkt från någon leverantör om du fick nys om något. PMa mig isåfall.

Visst är det billigare med sub men, man får ju inte glömma att krypton är helt lagligt. Det är väl just legala statusen som gör det såpass eftertraktat trots priset. Jag skulle köpa sub istället om jag hittade en ny kran, definitivt.

Ja skiter i om det är lagligt eller inte. Det är inte det som är problimet för mig. Men man vill ju helst slippa pundarna på plattan för att få sig en 8a lixom. Ja lätt såg till om du hittar också så drar vi alla på fb ihop en stor order
Citera
2009-10-22, 09:14
Medlem
sveningmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottonmouth
Jag undrar om någon har testat att kombinera Kratom med Tramadol?
Är väldigt intresserad av att göra detta, men vore kul och veta om någon annan testat före.

Och förövrigt vägrar jag kalla Krypton för kryppe, och tänker bara kalla det Krypton/Kratom

Möjligtvis kanske: Kratom-i-ny-super-fräck-påse..

Kryppe, tram, cb och en valium så är det fett nice
Citera
2009-10-22, 09:17
Medlem
sveningmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidot
Jag vet inte om det var jag men jag tyckte inte man fick den euforiserande effekten av tramadol när jag blandade det med krypton man noddade mera men det blev inte mera euforiserande, jag tror att krypton har en viss antagoniserande(?) effekt på olika opioider. Har inga källor men jag ska iaf ta tramadol nästa gång för sig för jag fick ut mera av det då.

Och pinkskin tramadol whoppar krypton ass.

Sen mina två ören i Krypton smeknamn debatten så är tamefan kryppe verkligen det fulaste smeknamnet någon kunde hitta på.

/Anti

Kryppe är fan härligt med tram om man vill bli lite mer noddig asså!
Citera
2009-10-22, 10:21
Medlem
kingzyzs avatar
Fenix liquid black

Någon som har erfarenhet av det och hur mycket som behövs?

Tacksam för svar!

mvh
Kingzyz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in