Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Och jag säger att... it´s all in your head! En drog antingen ger AT eller inte. Det är inte så att vissa drabbas, medan andra inte. Går mot allt vad i vart fall jag kan om droger. Missbrukar man tramadol häftigt och under längre tid, så åker man på i vart fall viss AT! Det samma gäller alla andra opioider, opiater. Och cb... och whatever. Men med kratom, krypton, gäller plötsligt inte denna grundläggande sanning? Gjorde ett eget test i förra veckan: Sög i mig sex gram krypton på lite drygt tre dagar - maxade totalt för att sedan gå kall kalkon! AT? Nä... Lika lite som jag någonsin fått AT av kratom. Något som också talar för att det är så, är det faktum att rätt många inte ens känner av någon direkt effekt av kratom eller ens krypton. Och det har alltid varit så med kratomet; för vissa fungerar det och andra inte.
Det måste vara psykologiskt! Möjligen det jag skrev tidigare om något slags "mentalt minne". Att krypton återskapar något slags mentalt minne (har inget bättre ord för det) av tidigare opioid/opiatmissbruk, och du förbereder dig psykiskt för AT och även beroende då krypton påminner mycket om opioider. Men kratomplantan är kusin till kaffeplantan, inte vallmon, dock innehåller den en rad alkholioder, eller vad det heter, som utgör en ganska komplicerad kombination. Det är först nu som man tror sig veta vilken av dessa som är dominerande.
För alla er som tror att krypton innehåller något extra kan jag försäkra: Långt före Krypton så var 15X-extraktet det mest potenta (bortsett, givetvis, från färska löv). Ruset är snarare identiskt, än annat, mellan 15X och krypton. Enda skillnaden är att det krävs tre-fem gånger så mycket av det först nämnda. Ja, jag kan då inte göra någon skillnad, då jag experimenterat med dem båda. Sedan har det visserligen hänt att 15X extraktet varit av sämre kvalité. Förmodligen för att det legat länge på lager? Kom ihåg att det var inte förrän i och med klassningen av spice, mfl, som kratom och krypton-boomen slog till. Innan dess, och innan krypton, såg de flesta kratom som på tok för dyrt och vagt opioidsubstitut som dock en del - likt mig - smått förälskade sig i, medan många andra förblev likgiltiga till.
Detta med beroende och AT-besvär är helt nytt. Det var Deadset som först skrev om det. Har diskuterat, på olika engelska forum, flera år med andra kratomfantaster, men ingen har mig veterligen rapporterat om AT eller beroendeframkallning. Det sista är dock väldigt subjektivt, vilket AT-besvär inte borde vara (men jag undrar, som sagt, om den saken).
Ok, konstigt att folk som inte varit opiat-beroende upplever samma AT!
Och om detta blir klassat, så är det skitsamma för min del i alla fall. Jag prioriterar att berätta för folk om att använda försiktigt, istället för att se till min egen fördel....
Det här med AT NYTT??? Please, det finns 100-TALS BERÄTTELSER OM FOLK SOM HAR HAFT ORDENLIGA OCH TYDLIGA UTSÄTTNINGSBESVÄR, på vanligt kratom. Och besvären yttrar sig som opiat-at, enligt dom flesta....