2007-12-19, 20:57
Bannlyst
Jag har nu fått med 20g Kratom Bali från SmartDrugs. Hur skall jag inta detta?
Citera
2007-12-20, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 11422
Jag har nu fått med 20g Kratom Bali från SmartDrugs. Hur skall jag inta detta?

Inte visste jag att en ämneskategori kunde bedriva affärsverksamhet

*fniss*

(sorry, men jag kunde inte låta bli)
Citera
2007-12-20, 10:23
Medlem
Xombies avatar
Är smartdrugs pålitliga?
Och varför säljer inte smartbar dxm för?
Citera
2007-12-20, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xombie
Och varför säljer inte smartbar dxm för?

För att jag inte vill bli omnämnd i sånna här artiklar:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article175361.ab
Citera
2007-12-20, 11:39
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartbar Sweden
För att jag inte vill bli omnämnd i sånna här artiklar:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article175361.ab

Så ingenting på smartbar går att överdosera/dö på?
Citera
2007-12-21, 11:08
Medlem
sailawayss avatar
Hur väger man upp kratom standardized extractet?

Svårt att väga pulver på en våg.
Citera
2007-12-21, 11:19
Bannlyst
Hm, nu har jag druckit mitt kratom. Jag började med att ta halva påsen, ca 5g, och kokade te på det. Jag la ner det i varmt vatten och rörde om, sen silade jag över till en annan kopp så att jag inte fick massa bitar och annat i. Efter ca 30 minuter gjorde jag lika dant med resten. Jag har alltså druckit 10g nu och känner inget. Vad gjorde jag för fel? Det gäller Kratom Bali 10g från SmartDrugs.se

Mod får gärna flytta om detta inlägg passar bättre någon annan stanns, sjukt rörigt med alla dessa Kratom trådar.
Citera
2007-12-21, 12:29
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Hm, nu har jag druckit mitt kratom. Jag började med att ta halva påsen, ca 5g, och kokade te på det. Jag la ner det i varmt vatten och rörde om, sen silade jag över till en annan kopp så att jag inte fick massa bitar och annat i. Efter ca 30 minuter gjorde jag lika dant med resten. Jag har alltså druckit 10g nu och känner inget. Vad gjorde jag för fel? Det gäller Kratom Bali 10g från SmartDrugs.se

Mod får gärna flytta om detta inlägg passar bättre någon annan stanns, sjukt rörigt med alla dessa Kratom trådar.

Är det vanliga kommersiella löv så måste man ta i en del i doseringen. Jag skulle säga 10-30g om man kokar té. Nåt som funkar är att göra en smoothie, ner med skiten i ett glas med proteinpulver, banan eller liknande. Olika juicer funkar med. Tror inte att man måste koka té på det då man i Thailand tuggar de färska bladen, men det blir gärna lite torrt och vidrigt om man har Commersial Leaf Bali Strain t ex. Jag gillar extrakten bättre, bara att skaka i en burk tills det löst sig, sen slå i det bruna vattnet i ett glas med juice så trollar man bort smaken med.

Är fortfarande nyfiken på resin-tabletterna som säljs på vissa sajter. Nån som har erfarenhet? Det verkar ju kanon, kan man inte svälja dem som de är så kan man bara droppa ett par i té eller kaffe så de löser upp sig...Nyfiken på recension.
Citera
2007-12-21, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Är det vanliga kommersiella löv så måste man ta i en del i doseringen. Jag skulle säga 10-30g om man kokar té. Nåt som funkar är att göra en smoothie, ner med skiten i ett glas med proteinpulver, banan eller liknande. Olika juicer funkar med. Tror inte att man måste koka té på det då man i Thailand tuggar de färska bladen, men det blir gärna lite torrt och vidrigt om man har Commersial Leaf Bali Strain t ex. Jag gillar extrakten bättre, bara att skaka i en burk tills det löst sig, sen slå i det bruna vattnet i ett glas med juice så trollar man bort smaken med.

Är fortfarande nyfiken på resin-tabletterna som säljs på vissa sajter. Nån som har erfarenhet? Det verkar ju kanon, kan man inte svälja dem som de är så kan man bara droppa ett par i té eller kaffe så de löser upp sig...Nyfiken på recension.
Okej, jag har ju 10g kvar. Det är ju typ pulver eller något.. Vad tycker du att jag ska göra för att känna av något på det jag har kvar? Langa exakt recept om du orkar
Citera
2007-12-21, 12:42
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puffu
Funkar Kratom tillsammans med SSRI-preparat Citalopram Teva? eller blir det komplikationer då? Ska jag fråga min läkare eller blir läkarn suspekt då?

Finns nån sida där det uppmanas till försiktighet när man samtidigt äter SSRI. Jag har då inte märkt några biverkningar, men man skall ta det försiktigt, det är jag helt för.

Att ta upp sinnesförändrade droger med sin läkare leder nog snabbare till att preparatet förbjuds eller klassas som narkotika, även om Kratom verkar vara en av de snällaste drogerna på marknaden. Använd med måtta så klart, överdriver man så får man AT nån dag och kan bli lite deppig. Håller man det till 1-2ggr/v så borde det vara kolugnt.

Tar man upp en massa namn på substanser till sin läkare så kan man klassas som missbrukare snabbare än du hinner säga ordet "journal", så jag råder dig till att lusläsa på nätet. Har dessutom svårt att tro att några svenska läkare skulle veta speciellt mycket om kratom och dess eventuella biverkningar så håll inne med din fråga. Tycker Kratom fått väl mycket press redan och ångrar mig lite när jag så att säga har propagerat för det, men det var innan en viss svensk sida började länka till trådar på FB för att tjäna pengar på oss som varit försökskaniner....

Mer press, mer fjortisar som beställer och gör bort sig, mer uppmärksammat hos diverse myndigheter med resultatet att en klassning troligen kommer rätt omgående. Bara att hoppas att det blir som med tramadol, dvs att det tar en halv evighet för dem att klassa det...
Citera
2007-12-21, 12:47
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sailaways
Hur väger man upp kratom standardized extractet?

Svårt att väga pulver på en våg.

Jag har vägt 5ml dvs en tesked och den vägde om jag inte minns fel ganska precis 3g. Ett lite rågat kryddmått bör väga ca 1,2g. Finns asbilliga digitala vågar på tradera. Jag köpte en väg för 175kr som funkar till husbehov, dock är den inte så precis att den klarar att t ex väga jonk...Men, till att kontrollera om biten man fick verkligen väger 5g är den perfekt. Tror den väger med ett intervall på 0,1g...Väl värd 175kr...

Annars om du har väg så gör en liten skål av folie, eller ta en kapsyl och lägg på vågen. Kalibrera vågen så den visar noll när korken ligger på, sen är det bara att fylla korken och vips har du ett pålitligt mått.
Citera
2007-12-21, 13:16
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Okej, jag har ju 10g kvar. Det är ju typ pulver eller något.. Vad tycker du att jag ska göra för att känna av något på det jag har kvar? Langa exakt recept om du orkar

Jag skulle blötlagt bladen/krosset i lite kokande vatten som man häller över pulvret. Inte koka pulvret. Sen skulle jag gjort en smoothie där jag blandat ner téet.

Hur mkt testade du förra gången, 5ml? och fick dålig effekt. Då föreslår jag att du tar de 10g du har kvar och gör ovanstående. Du behöver ju inte dricka allt i ett svep om du är orolig för illamående mm, men drick åtminstone 2/3delar och spara en som du kan fylla på med efter en halvtimme/timme.

Kratom är inte så starkt, om man inte kör extrakten. Överdosering är dessutom enligt källa omöjlig då man spyr innan kroppen hinnut ta upp tillräckligt mtk substans. 10ml är dessutom inte så mkt om det är vanliga kommersiella blad.

Jag går bara på minnet nu, kratom har inte funkat som det skall för mig på över ett år. Använde lite för mycket lite för ofta. Kör på 1-2dagarsregeln i veckan så förstör du inte den ganska mysiga drogen kratom. Priset är ju en motivator att inte överskrida den rekomendationen. Om man kör max 2 ggr per vecka så slipper man dessutom den lilla AT man kan få efter några veckors reguljärt bruk. AT:n är långt ifrån ika hemsk som en AT på opiater, den håller max i sig 1-3 dagar då magen kan vara lite i olag samt att man får frossor och en lätt deppighet. Läste någonstans att det var vanligt att daglig användare av Kratom lätt föll i gråt när de skulle avgiftas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in