Citat:
Ursprungligen postat av puffu
Funkar Kratom tillsammans med SSRI-preparat Citalopram Teva? eller blir det komplikationer då? Ska jag fråga min läkare eller blir läkarn suspekt då?
Finns nån sida där det uppmanas till försiktighet när man samtidigt äter SSRI. Jag har då inte märkt några biverkningar, men man skall ta det försiktigt, det är jag helt för.
Att ta upp sinnesförändrade droger med sin läkare leder nog snabbare till att preparatet förbjuds eller klassas som narkotika, även om Kratom verkar vara en av de snällaste drogerna på marknaden. Använd med måtta så klart, överdriver man så får man AT nån dag och kan bli lite deppig. Håller man det till 1-2ggr/v så borde det vara kolugnt.
Tar man upp en massa namn på substanser till sin läkare så kan man klassas som missbrukare snabbare än du hinner säga ordet "journal", så jag råder dig till att lusläsa på nätet. Har dessutom svårt att tro att några svenska läkare skulle veta speciellt mycket om kratom och dess eventuella biverkningar så håll inne med din fråga. Tycker Kratom fått väl mycket press redan och ångrar mig lite när jag så att säga har propagerat för det, men det var innan en viss svensk sida började länka till trådar på FB för att tjäna pengar på oss som varit försökskaniner....
Mer press, mer fjortisar som beställer och gör bort sig, mer uppmärksammat hos diverse myndigheter med resultatet att en klassning troligen kommer rätt omgående. Bara att hoppas att det blir som med tramadol, dvs att det tar en halv evighet för dem att klassa det...