2008-07-03, 16:29
Medlem
Brunbanans avatar
Liten snabb fråga ang "kratom Thai" som jag beställde.
Om jag tar 7-8g av denna vid 12tiden på dagen, har jag då något problem att somna på kvällen?

Och är det farligt att dricka alkohol på kvällen?
Citera
2008-07-03, 16:54
Medlem
Ourays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbanan
Liten snabb fråga ang "kratom Thai" som jag beställde.
Om jag tar 7-8g av denna vid 12tiden på dagen, har jag då något problem att somna på kvällen?

Och är det farligt att dricka alkohol på kvällen?

Nej, du borde inte ha något problem att somna på kvällen. Inte farligt att dricka alkohol heller, dock tar det ju bort en del av kratomeffekten (iaf för mig) men det är ju ändå rätt lång tid mellan 12 och kväll så mycket av effekten har kanske redan försvunnit då.
Citera
2008-07-03, 17:27
Medlem
Rogge-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouray
Nej, du borde inte ha något problem att somna på kvällen. Inte farligt att dricka alkohol heller, dock tar det ju bort en del av kratomeffekten (iaf för mig) men det är ju ändå rätt lång tid mellan 12 och kväll så mycket av effekten har kanske redan försvunnit då.

Hm. Mina upplevelser med kratom och alkohol har varit att man blir långt mer lättpåverkad av alkoholen samt förstärker de sänkande egenskaperna hos kratom.
Citera
2008-07-03, 17:53
Medlem
Spizzes avatar
Thai Kratom från kratomsweden.com
Dos: ca10-12gram
Påverkan: Social, skön och "mjuk i kroppen", lite flummig.
Smak: Äcklig, besk.

Kan tillägga att jag mådde illa och spydde efter att ha rökt en cigarett.
Nästa gång jag tar kratom ska jag INTE röka eller inta någon annan drog.
Citera
2008-07-03, 18:46
Medlem
Ourays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogge-
Hm. Mina upplevelser med kratom och alkohol har varit att man blir långt mer lättpåverkad av alkoholen samt förstärker de sänkande egenskaperna hos kratom.

Om alkoholen förstärker kratomets sänkande egenskaper vet jag inte, jag upplever det inte så iaf. Kanske är det så att kratomets sänkande egenskaper + alkoholens sänkande egenskaper bara läggs på varandra, 1+1=2.

Hoppas det inte blev allt för flummigt, dricker kratom just nu.
Citera
2008-07-03, 18:52
Medlem
Brunbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouray

Nämligen rätt nervös att inte kunna somna sen min lilla oförsiktighet med desoxy.
Thai skulle ju nämligen vara uppåt.

Ingen som "sneat" på kratom?

Tack för alla svar.
Citera
2008-07-04, 13:52
Medlem
Brunbanans avatar
Kratom Thai *de-stemmed* 20g från "ElektronikShoppen"!
Intag: ~10mg
Påverkan: Inget vad jag märkt.

Gjorde på detta viset:
En oerfaren användare bör ej ta mer än 5-7 gram, men för en stark effekt så kan du ta upp till 10 gram.
För att göra kratomté följ dessa instruktioner:
Detta recept är för 50 gram löv, vill du använda en annan mängd så kan du anpassa receptet efter det. Det här receptet ger dig 8 till 16 milda doser, 4 mediumstarka doser eller 2 väldigt starka doser.
1. Ta 50 gram torkade kratomlöv och lägg i dessa i en kastrull, häll även i en liter vatten.
2. Koka varsamt i 15 minuter.
3. Häll téet genom ett durkslag i en skål för att behålla vätskan, pressa löven för att få ut så mycket vätska som möjligt ifrån dom.
4. Lägg tillbaka löven i grytan och häll i en liter vatten igen. Repetera punkt 2 och 3. Efter det kan du slänga löven.
5. Häll i den kombinerade vätskan som du har fått ut i skålen i kastrullen och koka tills volymen är ca 100ml. Tanken med detta är att få ner volymen till så lite som möjligt för att slippa dricka mycket, men du kan koka tills du har vilken mängd som helst, effekten är densamma men du får dricka mer. Koka inte för länge så att téet bränns.

Mycket besviken, intog detta klockan 11:00 och nu är klockan 13:50 så ikväll får det bli jäger-redbull och spiceGold.
Kan jag gjort något fel?
Citera
2008-07-04, 15:32
Medlem
Citat:
Kratom Thai *de-stemmed* 20g från "ElektronikShoppen"!
Intag: ~10mg
Påverkan: Inget vad jag märkt.

Gjorde på detta viset:
En oerfaren användare bör ej ta mer än 5-7 gram, men för en stark effekt så kan du ta upp till 10 gram.
För att göra kratomté följ dessa instruktioner:
Detta recept är för 50 gram löv, vill du använda en annan mängd så kan du anpassa receptet efter det. Det här receptet ger dig 8 till 16 milda doser, 4 mediumstarka doser eller 2 väldigt starka doser.
1. Ta 50 gram torkade kratomlöv och lägg i dessa i en kastrull, häll även i en liter vatten.
2. Koka varsamt i 15 minuter.
3. Häll téet genom ett durkslag i en skål för att behålla vätskan, pressa löven för att få ut så mycket vätska som möjligt ifrån dom.
4. Lägg tillbaka löven i grytan och häll i en liter vatten igen. Repetera punkt 2 och 3. Efter det kan du slänga löven.
5. Häll i den kombinerade vätskan som du har fått ut i skålen i kastrullen och koka tills volymen är ca 100ml. Tanken med detta är att få ner volymen till så lite som möjligt för att slippa dricka mycket, men du kan koka tills du har vilken mängd som helst, effekten är densamma men du får dricka mer. Koka inte för länge så att téet bränns.

Mycket besviken, intog detta klockan 11:00 och nu är klockan 13:50 så ikväll får det bli jäger-redbull och spiceGold.
Kan jag gjort något fel?

Dåligt kratom gissar jag på
Citera
2008-07-04, 15:46
Medlem
Brunbanans avatar
Mådde illa ett tag och vilade på soffan, tog en promenad och nu är det okej.
Har beställt en annan sort jag ska testa nu i veckan återkommer.
Citera
2008-07-04, 15:54
Medlem
Spizzes avatar
Citat:
Mådde illa ett tag och vilade på soffan, tog en promenad och nu är det okej.
Har beställt en annan sort jag ska testa nu i veckan återkommer.

Försök att bomba det eller svälja det rakt av nästa gång. Kokade du te på 20g?

Sedan tycker jag det är lite stört att man betalar 250kr för 20gram thai kratom (som även säljs destemmed fast det inte är det) när man kan få 25gram för 149kr.
Citera
2008-07-04, 16:07
Medlem
Brunbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spizze
Försök att bomba det eller svälja det rakt av nästa gång. Kokade du te på 20g?

Sedan tycker jag det är lite stört att man betalar 250kr för 20gram thai kratom (som även säljs destemmed fast det inte är det) när man kan få 25gram för 149kr.

Nope, kokade te´på 10g tog kredit kortet och körde ögonmått!
Bomba? ska jag rulla in i dasspapper och svälja eller? inte roligt sist jag försökte det med "cola nut" trodde aldrig den skulle ramla ner i magen.
Ngt tips? eller så kanske jag kan blanda det med lite juice ^^ dock svår svalt med min destemmed. :/
Citera
2008-07-04, 16:25
Medlem
Spizzes avatar
Citat:
Nope, kokade te´på 10g tog kredit kortet och körde ögonmått!
Bomba? ska jag rulla in i dasspapper och svälja eller? inte roligt sist jag försökte det med "cola nut" trodde aldrig den skulle ramla ner i magen.
Ngt tips? eller så kanske jag kan blanda det med lite juice ^^ dock svår svalt med min destemmed. :/

Du kan bomba med Rizzla, inte allt på samma gång såklart.
Annars kan du ju svälja det som medicine och skölja ner med juice .
Ifall ditt kratom ser ut som på bilden från prylshoppen är det inte destemmed, och kan därför bli lite svårt att bomba. Köp extrakt eller pulveriserat kratom nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in