2017-02-25, 23:59
Medlem
Har inte orkar läsa igenom hela tråden, frågar istället:
Är kratom olagligt att bruka, dvs kan du åka dit på det på piss/blodprov?
Hur länge stannar det i piss och blod?
Citera
2017-02-26, 13:34
Medlem
GreenHenkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catslovecatnip
Har inte orkar läsa igenom hela tråden, frågar istället:
Är kratom olagligt att bruka, dvs kan du åka dit på det på piss/blodprov?
Hur länge stannar det i piss och blod?

Hej!

Kratom är inte olagligt att inneha.
Men att göra extrakt, förtära osv är olagligt.
Idag syns det inte på några stickor och analys vet jag inte men tror inte det. Någon som vet? Inför körkortsprovlämning osv.

Med vänlig hälsning,
GH
Citera
2017-02-27, 19:44
Bannlyst
Hur är PS vita Borneo?
Citera
2017-02-27, 19:57
Medlem
GreenHenkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisSid
Hur är PS vita Borneo?

Skulle hellre köpa från scandinavian ******.se

Mycket mycket bättre priser och kvalité

Med vänlig hälsning,
GH
Citera
2017-02-27, 23:40
Medlem
Det finns ju flera olika sorter. Skulle nån vilja förklara dom olika sorternas egenskaper och användningsområde?
Citera
2017-02-28, 09:17
Medlem
GreenHenkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Det finns ju flera olika sorter. Skulle nån vilja förklara dom olika sorternas egenskaper och användningsområde?

Hej!
Välkommen till Kratomtråden!

Vit vein = energi givande i lägre doser runt 3-5 g beroende på sort och kvalité. Humörhöjare

Röd vein = mer sederande och smärtstillande.

Grön vein= mellanting mellan vit och röd, egenskaper från båda. Min klara favorit om det är bra kvalité.

Gul vein = har inte riktigt förstått im den finns eller är ett påhitt för den dök plötsligt upp nyligen. Sägs vara nått mellanting mellan röd och grön om jag inte missminner mig. Nån annan får inflika om jag missat något.

Alla sorter har i stort samma humhöjande, energigivande, smärtstillande egenskaper. Det är bara olika mängd beroende på vein.

Men, det är otroligt personligt hur du reagerar på de olika strainsen och veinsen. Jag kan bli pigg och få energi av en röd om jag tar en lägre dos på 2-3g. Och bli jävligt trött på en vit, vid högre doser. Kratom är oerhört intressant men mest är det dosen som bestämmer vilken effekt du får. Prova dig fram köp en av varje av bra kvalité och testa. Kan rekommendera scandinavian******.se om du vill ha bra kvalité inrikes.
Är du inte orolig för tull har kratomexperts.com sjukt bra priser och kvalité.

Med vänlig hälsning,
GH
Citera
2017-02-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenHenki
Hej!
Välkommen till Kratomtråden!

Vit vein = energi givande i lägre doser runt 3-5 g beroende på sort och kvalité. Humörhöjare

Röd vein = mer sederande och smärtstillande.

Grön vein= mellanting mellan vit och röd, egenskaper från båda. Min klara favorit om det är bra kvalité.

Gul vein = har inte riktigt förstått im den finns eller är ett påhitt för den dök plötsligt upp nyligen. Sägs vara nått mellanting mellan röd och grön om jag inte missminner mig. Nån annan får inflika om jag missat något.

Alla sorter har i stort samma humhöjande, energigivande, smärtstillande egenskaper. Det är bara olika mängd beroende på vein.

Men, det är otroligt personligt hur du reagerar på de olika strainsen och veinsen. Jag kan bli pigg och få energi av en röd om jag tar en lägre dos på 2-3g. Och bli jävligt trött på en vit, vid högre doser. Kratom är oerhört intressant men mest är det dosen som bestämmer vilken effekt du får. Prova dig fram köp en av varje av bra kvalité och testa. Kan rekommendera scandinavian******.se om du vill ha bra kvalité inrikes.
Är du inte orolig för tull har kratomexperts.com sjukt bra priser och kvalité.

Med vänlig hälsning,
GH

Tack för ett mycket detaljerat svar! Det jag hade tänkt använda kratom till var väl egentligen som "rogivande thé" på kvällen. Så då blir det att testa nån röd sort.

Mvh Dippen.
Citera
2017-02-28, 22:03
Medlem
GreenHenkis avatar
Citat:
Tack för ett mycket detaljerat svar! Det jag hade tänkt använda kratom till var väl egentligen som "rogivande thé" på kvällen. Så då blir det att testa nån röd sort.

Mvh Dippen.

Hej, kika några sidor bak i tråden, dör står det effektiva sätt att inta det.

Mvh
GH
Citera
2017-02-28, 22:14
Medlem
GreenHenkis avatar
Citat:

Mvh Dippen.

Hej,
Pröva en grön tror jag skulle passa, i högre doser är den precis som röd nästan. Det beror så jävla mycket på kvalité och vilken sort, men den är mer allround. Plus att jag chillar skönare på en grön än en röd. Just nu på de sorter jag har.
Med vänlig hälsning,
GH
Citera
2017-03-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenHenki
Hej!

Själv tycker jag de gröna sorterna är mest kompletta. Vid olika dosering har de ett komplett spektra av vad man nu vill åt. Är så glad att vi fått in en Svensk aktör som har överkomliga priser vid bulk (syftar på scandinavian *******.se men hoppas att det vaknar fler aktörer och att priserna blir mer humana. Beställer fortfarande utom Sveriges gränser då priserna och kvaliteten är oslagbar. PS och Kratom.se är ju bara att bojkotta, Vafan 350 spänn för två dagars dosering liksom, no way. Skärpning. Tack Scandinavian ******* som faktiskt håller riktigt bra kvalitet.
Ha en trevlig lördag och kom ihåg nyckel regeln med detta - less is a LOT more med denna.

Kram o puss på er Kratom lovers!
Med vänlig hälsning,
GH
Vad kostar en genomsnittlig dagsranson för dig?

Jag tänkte nog montera med mitt suboxone en dag ich då vore det det trevligt med nåt som hjälpte till i övergången, men också något som hjälper mig fortsättningsvis. Detta verkar vara på en lagom nivå!
Citera
2017-03-02, 04:32
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Någon som kör Kratom dagligen?

Jag gör, men minskat mitt intag till ganska minimala doser. Aldrig kört spec höga doser dock, och aldrig märkt av några besvär när jag tar pauser. Använder det för att det funkar utmärkt som en subtil stimulant då jag inte får min ADD medicin för nuvarande, för att koppla av lite på eftermiddag/kväll och ibland för sömnen. Använder det dock främst för att det fungerar så pass bra under min nuvarande nedtrappning av alkohol då jag är alkoholist, samt för att det hjälper mig mycket bra att hålla mig borta från tunga droger då jag har ett tidigare tungt missbruk samt IV av det mesta som jag lagt av med sedan några månader. Använder det ej som någon rusdrog alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Vad kostar en genomsnittlig dagsranson för dig?

Jag tänkte nog montera med mitt suboxone en dag ich då vore det det trevligt med nåt som hjälpte till i övergången, men också något som hjälper mig fortsättningsvis. Detta verkar vara på en lagom nivå!

Tror absolut att det kan hjälpa vid sub-nedtrappning/utfasning. Finns många som lyckats med att lägga av med H med hjälp av kratom. Jag skulle rekommendera dig att köpa hem en röd sort, och då tror jag nog Bali/Borneo skulle hjälpa dig allra bäst. Spec Bali är i mitt tycke den sorten som mest liknar en opiod, och är mer sövande, smärtstillande och "narkotisk". Själv är jag inget större fan av Bali förutom för sömn ibland, då jag blir så satans trött av den. Röd Borneo är den jag själv använder för att koppla av, och är väldigt balanserad i sin karaktär, och inte allt för sövande. En blandning av både och kan nog fungera utmärkt för ditt syfte.
Senast redigerad av Risplockarn 2017-03-02 kl. 04:42.
Citera
2017-03-02, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Jag gör, men minskat mitt intag till ganska minimala doser. Aldrig kört spec höga doser dock, och aldrig märkt av några besvär när jag tar pauser. Använder det för att det funkar utmärkt som en subtil stimulant då jag inte får min ADD medicin för nuvarande, för att koppla av lite på eftermiddag/kväll och ibland för sömnen. Använder det dock främst för att det fungerar så pass bra under min nuvarande nedtrappning av alkohol då jag är alkoholist, samt för att det hjälper mig mycket bra att hålla mig borta från tunga droger då jag har ett tidigare tungt missbruk samt IV av det mesta som jag lagt av med sedan några månader. Använder det ej som någon rusdrog alltså.

Tror absolut att det kan hjälpa vid sub-nedtrappning/utfasning. Finns många som lyckats med att lägga av med H med hjälp av kratom. Jag skulle rekommendera dig att köpa hem en röd sort, och då tror jag nog Bali/Borneo skulle hjälpa dig allra bäst. Spec Bali är i mitt tycke den sorten som mest liknar en opiod, och är mer sövande, smärtstillande och "narkotisk". Själv är jag inget större fan av Bali förutom för sömn ibland, då jag blir så satans trött av den. Röd Borneo är den jag själv använder för att koppla av, och är väldigt balanserad i sin karaktär, och inte allt för sövande. En blandning av både och kan nog fungera utmärkt för ditt syfte.
Tack för svar, mycket intressant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in