Citat:
Ursprungligen postat av
Dipt
Det finns ju flera olika sorter. Skulle nån vilja förklara dom olika sorternas egenskaper och användningsområde?
Hej!
Välkommen till Kratomtråden!
Vit vein = energi givande i lägre doser runt 3-5 g beroende på sort och kvalité. Humörhöjare
Röd vein = mer sederande och smärtstillande.
Grön vein= mellanting mellan vit och röd, egenskaper från båda. Min klara favorit om det är bra kvalité.
Gul vein = har inte riktigt förstått im den finns eller är ett påhitt för den dök plötsligt upp nyligen. Sägs vara nått mellanting mellan röd och grön om jag inte missminner mig. Nån annan får inflika om jag missat något.
Alla sorter har i stort samma humhöjande, energigivande, smärtstillande egenskaper. Det är bara olika mängd beroende på vein.
Men, det är otroligt personligt hur du reagerar på de olika strainsen och veinsen. Jag kan bli pigg och få energi av en röd om jag tar en lägre dos på 2-3g. Och bli jävligt trött på en vit, vid högre doser. Kratom är oerhört intressant men mest är det dosen som bestämmer vilken effekt du får. Prova dig fram köp en av varje av bra kvalité och testa. Kan rekommendera scandinavian******.se om du vill ha bra kvalité inrikes.
Är du inte orolig för tull har kratomexperts.com sjukt bra priser och kvalité.
Med vänlig hälsning,
GH