2021-07-20, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Japp, träning är guld värt i såna här situationer. Vet inte om jag håller med dig om att mycket bara sitter i huvudet. Kanske även där individuellt iofs men för egen del så har jag haft samma typ av depressionssymtom som när jag gått av tyngre opioider fast inte lika starka så klart. Men bristen på signalsubstanser som påverkar måendet har varit uppenbar och det finns liksom inte mycket man kan göra för att förbättra situationen. Möjligtvis träning om man orkar som tillfälligt kan höja nivåerna i kroppen men annars är det precis som vid en riktig depression, inget som går att tänka bort.

Men med det sagt, kan vara individuellt hur stor påverkan är och för dom där inte belöningssystemet påverkas i så stor grad så kan det givetvis vara så att de stirrar upp sig av att läsa om hur andra haft det och därmed upplever det värre än vad det egentligen är.
Ja, något sånt menade jag ju, abstinens går ju inte att trolla bort med en god inställning
Jag är ju inte återställd efter två veckor, men jag är väl 80% där skulle jag tro, men framförallt vissa kvällar är ganska obehagliga fortfarande.
Den akuta fasen går nog över ganska snabbt vad gäller kratom, men de låga belöningskemikalierna i hjärnan kan nog spöka länge om man legat i ett tag.
Citera
2021-07-20, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Ja, något sånt menade jag ju, abstinens går ju inte att trolla bort med en god inställning
Jag är ju inte återställd efter två veckor, men jag är väl 80% där skulle jag tro, men framförallt vissa kvällar är ganska obehagliga fortfarande.
Den akuta fasen går nog över ganska snabbt vad gäller kratom, men de låga belöningskemikalierna i hjärnan kan nog spöka länge om man legat i ett tag.

Ok, gött kämpa på

Kommer du avstå kratom till 100% framöver eller hur kommer du göra?
Citera
2021-07-20, 20:48
Medlem
Citat:
Ok, gött kämpa på

Kommer du avstå kratom till 100% framöver eller hur kommer du göra?
Tackar.
Eh, jag vet inte helt ärligt. Först och främst ska jag vara helt nykter länge, är så jävla trött på att smyga med denna gröna sörja och inte vara fri. Har tappat andra glädjeämnen i livet och måste hitta tillbaka.
Men vi får se längre fram, har inget hemma och kan inte spontana någon kväll i alla fall.
Citera
2021-07-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Tackar.
Eh, jag vet inte helt ärligt. Först och främst ska jag vara helt nykter länge, är så jävla trött på att smyga med denna gröna sörja och inte vara fri. Har tappat andra glädjeämnen i livet och måste hitta tillbaka.
Men vi får se längre fram, har inget hemma och kan inte spontana någon kväll i alla fall.

Det är säkert helt rätt tänkt efter ett så pass långt kontinuerligt bruk. Känner samma som dig men hade själv bara hållit på i cirka ett halvår men var också ganska trött på det och ville vara "fri" utan något beroende man måste förhålla sig till och känner att det är väldigt skönt att slippa det.

Möjligtvis att jag kör vid något speciellt tillfälle istället för alkohol någon gång men annars får det nog vara.
Citera
2021-07-21, 07:24
Medlem
Citat:
Det är säkert helt rätt tänkt efter ett så pass långt kontinuerligt bruk. Känner samma som dig men hade själv bara hållit på i cirka ett halvår men var också ganska trött på det och ville vara "fri" utan något beroende man måste förhålla sig till och känner att det är väldigt skönt att slippa det.

Möjligtvis att jag kör vid något speciellt tillfälle istället för alkohol någon gång men annars får det nog vara.
Ja, man hoppas ju i alla fall man kan ta lite någon lördagskväll ibland. Men vi får se, då sitter man med beroende igen kanske. Men jag hoppas jag lärt mig läxan nu, det är inte roligt att dricka mycket kratom varje dag.
Citera
2021-07-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samirbakarkaka
Hej, jag vill köpa en röd strain endast för mina kraftiga smärtor i samband med menstruation. Har gjort en del research här och hör att red kaupas från SS är bra, men är den bra mot smärta tror ni? Red maeng från KS finns också i tankarna. Tänker aldrig mer ta Tramadol som barnmorskan skrev ut, kraschen var hemsk efter smärtorna avtagit. Och ipren, Treo, alvedon etc, ja det hjälper runt ca 0%.
Tänker nu prova kratom under dessa 2-8 dagar per månad där smärtorna är olidliga.
Så otroligt tacksam för alla svar, via PM eller i tråden!

En uppdatering. Mina innan-mens smärtor denna månad var 10/10. Vissa månader är värre än vanligt. Igår kväll tog jag red borneo och smärtan gick ner till 2/10. Just nu är smärtan 4/10, ca 17 timmar efter jag tog 2 gram.

Kan alltså starkt rekommendera detta vid extrem mensvärk. Yey!!
Citera
2021-07-21, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samirbakarkaka
En uppdatering. Mina innan-mens smärtor denna månad var 10/10. Vissa månader är värre än vanligt. Igår kväll tog jag red borneo och smärtan gick ner till 2/10. Just nu är smärtan 4/10, ca 17 timmar efter jag tog 2 gram.

Kan alltså starkt rekommendera detta vid extrem mensvärk. Yey!!

Så härligt! Lider av grov PMDS & humöret är helt åt helvete 2 veckor i månaden.
Har inte så mycket mensvärk men har annan sorts värk i form av fibromyalgi.
Testat allt sjukvården kan erbjuda, alltså verkligen ALLT.
Inget har hjälpt så bra som kratomet.
Håller humöret jämt, märker knappt av min PMDS längre & min värk är hanterbar. Tack vare kratomet kan jag nu leva ett någorlunda normalt liv utan några mediciner.
Citera
2021-07-21, 15:46
Medlem
NioLivs avatar
Vad har ni för erfarenheter av att dricka på kratom?
Jag kunde supa mig rätt full och ändå ta 1mg Subutex utan fara med viss tolerans då vill säga. Hade jag vart utan tolerans hade nog bara vågat peta i mig ~0.7mg.
Hur som helst har jag bara druckit några få ggr på kratom men jag tycker den påverkar andningen mer än va sub gör.
Så vad är era erfarenheter med alkohol och kratom som sagt?

Mvh
Citera
2021-07-21, 15:48
Medlem
Själv tar jag kratom max en gång i veckan. Känns idiotiskt att ta en opioid varje dag, vilket verkar konstigt nog vara normen med grå marknads användningen av kratom.
Citera
2021-07-21, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhyAreWeHere
Själv tar jag kratom max en gång i veckan. Känns idiotiskt att ta en opioid varje dag, vilket verkar konstigt nog vara normen med grå marknads användningen av kratom.

Grå marknad? är helt vit marknad på mången ställe.

Och är inte en opiod heller.
Citera
2021-07-21, 16:30
Medlem
McMakrills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Är det från SS? Tycker deras red kapuas är grymt bra.
Köpte också den för några veckor, helt ok!

Tidigare har jag köpt Maeng Da, men det går lika bra med de lite billigare.
Citera
2021-07-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Vad har ni för erfarenheter av att dricka på kratom?
Jag kunde supa mig rätt full och ändå ta 1mg Subutex utan fara med viss tolerans då vill säga. Hade jag vart utan tolerans hade nog bara vågat peta i mig ~0.7mg.
Hur som helst har jag bara druckit några få ggr på kratom men jag tycker den påverkar andningen mer än va sub gör.
Så vad är era erfarenheter med alkohol och kratom som sagt?

Mvh

När jag tog kratom så drack jag sällan. Men om jag gjorde det så fick jag en lite roligare fylla än vad jag vanligtvis får men samtidigt tycker jag att alkoholen tar över något så att kratomruset inte blir lika tydligt. Så lite bättre än en vanlig fylla men något sämre än enbart kratom. Så upplevde jag det men det är säkert individuellt. Har aldrig upplevt att det påverkat andningen men om det känns så för dig är det kanske bäst att vara försiktig.

Men vad jag läst så ska väl inte kratom påverka andningen på samma sätt som tyngre opiater men vet inte hur det är när man blandar.
Senast redigerad av Menlonson 2021-07-21 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in