2022-09-27, 17:56
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalle22
Hej

Jag är ny på detta. I dag fick jag grön mang da. Tog ca 1 och en halv tsk

Känns inte mycket, tänkte fylla på om 3 timmar

Frågan är hur många gånger kan man fylla på på en dag. Tack

Jag prövade grön idag 1 tsk och jag kände av en del faktiskt. Påminner lite om tramadol. Men fylla på gjorde jag igår dock med röd och då efter 4 h
Citera
2022-09-27, 18:17
Medlem
Nalle22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Jag prövade grön idag 1 tsk och jag kände av en del faktiskt. Påminner lite om tramadol. Men fylla på gjorde jag igår dock med röd och då efter 4 h

Ja nu börjar jag känna mig lite mjuk! I morgon får jag röd bali, ska bli intressant!

Fyllde nu på med 2 tsk grön, kanske lite för mycket?

Jo vet någon om det är lagom med 2 eller 3 påfyllningar per dag?
Citera
2022-09-27, 18:20
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ja nu börjar jag känna mig lite mjuk! I morgon får jag röd bali, ska bli intressant!

Skriv igen kl 20 hur de blev med dom där 2tsk påfyllning röd är bra den med, jag föredrog nog grön mer dock, den gav mer energi
Citera
2022-09-27, 18:57
Citat:
Ursprungligen postat av NotANazi
Ska köpa kratom imorgon! Vill hitta någon som gör så det kliar i ansiktet på mig. Kör nu Red Thai från SS och den är riktigt dålig, inte ens bananflugorna i köket har intresse

Googla kratom sverige så får ut upp en rad olika aktörer i Sverige.
Citera
2022-09-27, 19:07
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Jag har läst att röd kratom är bäst mot smärta, testa ta lite mer, jag är genuint intresserad då jag funderar på att använda lite kratom innan ett tandläkarbesök. Jag prövade nypa mig i armen sist men kände ingen skillnad, kanske inte smärtlindrar just där

Röd kan både vara smärtlindrande eller sederande, eller både och. Det kan då vara så att du testade en röd som endast var sederande.
Citera
2022-09-27, 19:23
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DamienJonson
Röd kan både vara smärtlindrande eller sederande, eller både och. Det kan då vara så att du testade en röd som endast var sederande.
Det stod på hemsidan att den skulle vara smärtlindrande.

Men jag har hämtat ut 3 andra röda nu så ska pröva runt lite och se vad som funkar.
Citera
2022-09-27, 19:24
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:

Dosering är beroende som många andra substanser hur mycket du väger, om du googlar får du fram ett doseringsschema efter vikt.
Citera
2022-09-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Dosering är beroende som många andra substanser hur mycket du väger, om du googlar får du fram ett doseringsschema efter vikt.
Personligen tycker jag att dessa tabeller över långt överdrivna hur mycket man ska ta.
Jag väger 80 kg och blir rekommenderad att ta 7,2 gram. Min sweetspot är 2,5 gram, max 3 sen blir det mest bara biverkningar i form av illamående, huvudvärk osv.
Citera
2022-09-27, 20:02
Medlem
Nalle22s avatar
Citat:
Skriv igen kl 20 hur de blev med dom där 2tsk påfyllning röd är bra den med, jag föredrog nog grön mer dock, den gav mer energi

Ja nu fick jag bättra effekt! men en tsk räcker nog bra vid påfyllning

Tycker detta va en trevlig upplevelse! Oro och stress är som bortblåst
Citera
2022-09-27, 20:06
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ja nu fick jag bättra effekt! men en tsk räcker nog bra vid påfyllning

Tycker detta va en trevlig upplevelse! Oro och stress är som bortblåst

Jag fick lite problem med sömnen men hoppas du kan somna sen. Tog mitt tidigare idag plus en påfyllning med rött. Så får hoppas jag kan somna i natt
Citera
2022-09-28, 12:31
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Är de bättre i varmt vatten såsom te eller går det lika bra att blanda med kallt vatten och dricka direkt?

Hur sällan bör man ta för att inte bli hooked?

Jag brukar ta det i kallt vatten och sedan dricka det. Har läst här i tråden om citron ska boosta kratomet och det kanske det gör. Jag brukar blanda i citronjuice och jag har märkt att kratomet löses upp bättre när citron kommer i.
Citera
2022-09-28, 12:34
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotANazi
Ska köpa kratom imorgon! Vill hitta någon som gör så det kliar i ansiktet på mig. Kör nu Red Thai från SS och den är riktigt dålig, inte ens bananflugorna i köket har intresse
Kratom kliar i ansiktet precis som på opiater. Blandade Grön Maeng Da och Grön Malaysia och jag upplevde total eufori som enligt mig var i klass med riktiga opiater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in